طرز پخت سوپ میگو ذرتی

منبع: دلگرم

107

1400/4/13

12:36


طرز پخت سوپ میگو ذرتی

دستور غذا سوپ میگو ذرتی

به گزارش دلگرم : سوپ میگو یک غذای سریع و ساده برای افطار است. غذایی که خیلی زود درست می شود و به اندازه کافی خوشمزه و مقوی است که برای یک روزه دار غذای مناسبی باشد. مردم بوشهر در کنار همه غذاهای خوشمزه ای که با ماهی و میگو درست می کنند، سوپ میگو را هم دارند که مخصوص این شبهاست.

مواد لازم برای تهیه سوپ میگو ذرتی

  • سیب‌زمینی (مکعبی ریز خردشده) : 2 عدد
  • آرد گندم (الک‌شده) : 1/4 پیمانه
  • دانه فلفل قرمز (کوبیده‌شده) : 1/2 قاشق چای‌خوری
  • استاک مرغ : 1 لیتر
  • سس بشامل (طبق دستور داده‌شده) : 1/2 پیمانه
  • کنسرو ذرت (بدون آب) : 45 0 گرم
  • میگو (پاک‌شده) : 340 گرم
  • جعفری (پاک و خردشده) : 20 گرم
  • نمک و دانه فلفل سیاه (کوبیده‌شده) : به مقدار لازم

حتماً بخوانید:

خواص و فواید خوردن میگو

خواص و فواید خوردن میگو

خاصیت بی نظیر خوردن میگو با دلگرم همراه باشید تا با خواص میگو آشنا شوید. خواص میگو میگوی سرخ یا سوخاری شده، میزان کالری دریافتی را افزایش می‌دهد در…

 سوپ میگو ذرتی

چطوری به روش رستورانی سوپ میگو ذرتی درست کنیم ؟!

طرز تهیه سوپ میگو

1. سیب‌زمینی را در قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت ملایم هم بزنید، سپس آرد را به آن بیافزایید و زیر و رو کنید تا مواد کاملاً به آرد آغشته شوند.

2. فلفل قرمز و استاک مرغ را به‌تدریج به قابلمه بیافزایید و حرارت را زیاد کنید تا جوش بیاید، سپس حرارت را ملایم کنید تا به‌مدت یک ساعت بپزد. در این فاصله، سس بشامل را طبق دستور داده‌شده آماده کنید.

3. پس از این مدت، سس بشامل، ذرت و میگو را به سوپ بیافزایید و بگذارید به‌مدت 20 تا 30 دقیقه دیگر بماند تا سوپ کاملاً جا بیافتد.

4. پس از این مدت، جعفری، مقداری نمک و فلفل سیاه را به سوپ بیافزایید و قابلمه را از روی حرارت بردارید. سوپ میگو ذرتی را در ظرف مورد نظر بریزید و سرو کنید.

روش تهیه سس بشامل

3 قاشق سوپ‌خوری کره را در قابلمه‌ای روی حرارت ملایم ذوب کنید. 30 گرم آرد گندم (الک‌شده) را به‏ آرامی به قابلمه حاوی کره بیافزایید، مواد را دائماً هم بزنید تا کاملاً مخلوط شوند، آرد گلوله نشود و بوی خامی آن گرفته شود. 300 میلی‌لیتر شیر را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود، سپس آن را به‌تدریج به آرد بیافزایید و بگذارید 10 دقیقه روی حرارت ملایم بماند تا سس غلیظی حاصل شود.

در آخر، 4/1 قاشق چای‌خوری جوز هندی (پودرشده)، مقداری نمک و دانه فلفل سیاه (کوبیده‌شده) به آن بیافزایید و قابلمه را از روی حرارت بردارید. 50 گرم خامه به سس بیافزایید و هم بزنید تا سس یکدستی به‌دست آید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو