مدلهای جدید کابینت ممبران و های گلاس ۲۰۲۱ و تفاوتهایشان

مدلهای جدید کابینت ممبران و های گلاس ۲۰۲۱ و تفاوتهایشان


355

1400/4/13

15:10


آشپزخانه قلب هر خانه و یا به عبارتی محور اصلی خانه است. آشپزخانه جایی است که افراد بیشترین ساعات از تایم در خانه ماندن را در آنجا سپری می‌کنند. این مسئله بیشتر در مورد بانوان صدق می‌کند. کیفیت آشپزخانه از لحاظ زیبایی و کاربردی بودن آن بر روی زیبایی کل دکوراسیون منزل تأثیر می‌گذارد. از این رو طراحی مناسب دکوراسیون آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. طبیعتاً وقتی قلب خانه در آرامش باشد، این حس آرامش به کل فضای خانه سرایت می‌کند. هر آشپزخانه از دو جهت زیبایی و کاربردی بودن مورد توجه قرار می‌گیرد و داشتن هر دو گزینه در گرو داشتن طرحی جالب و منحصر به فرد برای دکوراسیون آشپزخانه با استفاده از کابینت است.

کابینت آشپزخانه

کابینت‌ها اصلی‌ترین متریال تشکیل دهنده فضای آشپزخانه هستند و این فضا را به محلی امن برای انجام کارهای روزمره تبدیل کرده‌اند. جلوه بصری که کابینت در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد می‌کند بیشتر بر روی طراحی کابینت‌ها زوم می‌شود. در واقع زیبایی آن بیشتر مورد توجه افرادی قرار می‌گیرد که بیرون از این محیط هستند و راحتی و کاربرد آن نیز برای شخصی که داخل آشپزخانه مشغول فعالیت است، ملموس می‌باشد. آشپزخانه به سبک‌‌ها و روش‌های مختلفی طراحی می‌شود و تفاوت مدل‌های کابینت شکل دهنده سبک‌های مختلف طراحی دکور آشپزخانه است. اگر با سبک آشپزخانه آشنا شوید طبیعتاً تفاوت انواع کابینت ممبران و های گلاس برایتان روشن‌تر خواهد شد. در ادامه بیشتر به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

سبک‌های دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه به سبک‌های مخلتفی طراحی و اجرا می‌شود اما آنچه که امروزه بییشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد آشپزخانه مدرن و آشپزخانه کلاسیک است. در این بین طرح‌های تلفیقی نیز طرفدار خود را دارند. سبک سنتی و سبک مدرن تضاد جالبی دارند که وقتی به مرحله اجرا می‌رسند این تضاد زیبا نمایان می‌شود.‌ سبک مدرن نشان دهنده یک زندگی جدید پیشرفته و بسیار ساده است و سبک کلاسیک سعی بر آن دارد که اصالت پیشنیه خود را حفظ کند. در زیر هر کدام از دو سبک مهم دکوراسیون آشپزخانه و ارتباط آن با کابینت بندی این فضا را شرح می‌دهیم.

  • سبک مدرن: همان طور که گفتیم سبک مدرن پیرو سادگی است و شعار ” زیبایی در سادگی است” مصداق بارز آن می باشد. سبک مدرن برترین و محبوب ترین سبک دکور مورد علاقه اغلب مردم جهان است و با شرایط زندگی مردم در جوامع امروزی که همه آپارتمان نشین شده‌اند، تناسب دارد. نکته آن است که خانه‌های آپارتمانی فضای کوچکی دارند و اهمیت چگونگی طراحی دکوراسیون آشپزخانه در این ساختمان‌ها پر رنگ‌تر می‌شود. از طرفی ساختمان‌هایی که نورگیر و پنجره کوچک یا محدودی دارند از سبک مدرن بیشتر حمایت و استقبال می‌کنند. کابینت‌های طرح مدرن ساده و بدون تجملات هستند و ضمن این که فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند در انعکاس نور نیز نقش مؤثری دارند.
  • سبک کلاسیک: این سبک همان طور که از نام مشخص است سبکی سنتی با ایده‌های جدید است. هرچند امروزه مردم به سمت زندگی مدرنیته در حرکت اند اما هنوز هم برخی از سبک‌های زندگی قدیمی جایگاه خود را در زندگی مدرن حفظ کرده‌اند و جلوه زیبایی ایجاد می‌کنند. کابینت‌های طرح کلاسیک اصالت و شرافت زندگی گذشته را نشان داده و حفظ می‌کنند. این نوع سبک‌ها با تجملات و جزئیات مختلف همراه هستند و کنده‌کاری‌های ریز و منحصر به فرد آن‌ها با رنگ‌های طلایی و یا خاص تداعی کننده زندگی اشرافی است.

ارتباط سبک دکوراسیون آشپزخانه و انواع کابینت

کابینت‌ در جنس و مدل‌های بسیاری وجود دارد. در بین انواع مختلف کابینت، کابینت‌ ممبران و های گلاس بیشترین فروش را دارند.  تفاوت‌های این دو مدل کابینت آن‌ها را نقطه مقابل هم قرار داده است. در زیر با بیان ویژگی‌های هر کدام تفاوت آن‌ها بررسی می‌کنیم.

  • کابینت ممبران: حتماً شما با کابینت‌ ام دی اف آشنا هستید اما شاید اطلاعات آن‌چنانی در مورد کابینت وکیوم یا ممبران نداشته باشید. کابینت ممبران به کابینتی اطلاق می‌شود که مغزی آن از جنس‌های مختلف تشکیل شده و روکشی از جنس ممبران که نوعی پی وی سی فشرده می‌باشد، تشکیل شده است. بالای ۹۰ درصد مغزی این کابینت از جنس ام دی اف است. بنابراین ممبران متریال تشکیل دهنده این کابینت است. دلیل استقبال بی‌نظیر کاربران از این کابینت‌ها تلفیق حرفه‌ای طراحی مدرن با سبک چوبی کلاسیک است که حس آرامش خاصی به آشپزخانه می‌دهد. حتی با وجود قیمت گرانی که دارد، مشتریان آن فراوان‌اند.

کابینت ممبران کلاسیک

در مورد هر جنس از کابینت میزان مقاومت بدنه در برابر وزن، رطوبت و ماندگاری بسیار مهم است. حال آن که ممبران از ورق‌ ام دی اف بسیار محکم و مقاوم تولید شده که با ضخامت مناسبی که دارد، در برابر وزن زیاد و هم‌چنین  رطوبت مقاومت بالایی پیدا کرده است. در تولید این کابینت معمولاً از ام دی اف کاستامونا و واناچای استفاده می‌شود. تمام کنده کاری‌ها و طرح‌های ظریف نیز با استفاده از دستگاه سی ان سی ایجاد می‌شوند.‌غالباً سطح خارجی که در معرض دید قرار می‌گیرد با روکش ممبران وکیوم می‌شود و سطح داخلی آن با روکش پی وی سی بی رنگ پوشیده می‌شود. طراحی این کابینت به این صورت است که ابتدا روی متریال ام دی اف از قبل ابزار زده شده و طرح مورد نظر پیاده سازی می‌شود. تکنولوژی ای که این روکش را اجرا می‌کند بسیار پیشرفته است.

کابینت ممبران تنوع رنگ بی‌نظیری دارد اما تمام رنگ‌های آن مات هستند. در واقع این مات بودن نشان دهنده اصالت سبک کلاسیک است. از طرفی سطح این کابینت به دلیل رنگ ماتی که دارد نور را در خود نگه داشته و منعکس نمی‌کند، به همین دلیل بیشتر برای دکوراسیون آشپزخانه‌های بزرگ  با نورگیر مناسب استفاده می‌شود. اکثرا رنگ بندی این کابینت به صورت دو رنگ ترکیبی، مخصوصا رنگ‌های مکمل هم می‌باشد. همچنین یک رنگ آن همیشه سفید است و رنگ‌های مکمل آن شامل رنگ‌های طوسی، طلایی، قهوه‌ای و مشکی می‌شود.‌

قیمت کابینت وکیوم یا ممبران:

قیمت این محصول به عوامل مختلفی بستگی دارد. کابینت وکیوم لوکس‌ترین و خاص‌ترین انواع این محصول شناخته شده و نسبت به محصولات هم‌نوع قیمت گرانی دارد. اما عواملی همچنون متریال مغزی، کیفیت روکش ممبران و تکنولوژی پیاده سازی آن، ظرافت طرح، رنگ، متراژ کابینت و غیره باعث ایجاد نوسان قیمت در این محصول می‌شوند.

  • کابینت های گلاس: این کابینت مخصوص طرح‌های مدرن و ساده است. های گلاس کابینتی با ظاهر بسیار درخشان و براق است و جلوه چشم نوازی دارد.‌ این محصول از ورق های گلاس تشکیل شده است. توجه کنید نام این کابینت به دلیل ظاهر شیشه‌ای آن های گلاس نامیده نشده بلکه های گلاس یک نوع متریال سازنده کابینت است. در واقع متریالی شبیه به ام ای اف است و لایه بیرونی آن از پلکسی گلاس که نوعی پلاستیک می‌باشد، پوشیده شده است. لایه داخلی این محصول نیز مانند ممبران از پوشش پلاستیکی معمولی تشکیل شده است. مهم ترین ویژگی کابینت های گلاس براق بودن آن است اما همین ویژگی ضعف‌هایی برای آن ایجاد کرده است. به عنوان مثال خش پذیری و لک‌پذیری آن بالا است.

تنوع در طرح و رنگ بندی های گلاس این امکان را ایجاد کرده است که هرکس با هر سلیقه‌ای طرح دلخواه خود را انتخاب و اجرا کند. از بین طرح‌های عمده کابینت، های گلاس طرحی امروزی محسوب می‌شود و به همین دلیل طرفدار زیادی دار اما قیمت ارزان آن نسبت به ممبران نیز در افزایش مشتری آن بی‌تأثیر نیست. این کابینت از ممبران ارزان‌تر و از ام دی اف کمی گران‌تر است. این محصول از دو نوع ورق ترک و ایرانی تولید می‌شود، ورق خارجی یا ترک کیفیت بهتری دارد. بنابراین قیمت آن نیز تحت تأثیر عوامل سازنده متغیر است. این محصول در برابر وزن بالا و رطوبت مقاومت خوبی دارد و ابزار خوری آن نیز مناسب است اما معایبی نیز دارد. کابینت های گلاس لبه‌های نسبتاً تیزی دارد و آن هم به این دلیل است که نمی‌توان برای از بین بردن تیزی لبه از سمباده استفاده کرد چون سطح براق کابینت از بین می‌رود.

ابن کابینت برای آشپزخانه‌های کوچک با نورگیر کم بسیار ایده آل است چون نور را به خوبی منعکس می‌کند و فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. ظاهر ساده  آن با وجود دستگیره‌ها و یراق آلات مخفی آن را از هر تجملاتی دور کرده است و در مقابل جذابیت و شکوه خاصی به دکوراسیون آشپزخانه بخشیده است. این کابینت معمولا به صورت تک رنگ کار می‌شود. حتی اگر از رنگ‌های ترکیبی نیز استفاده شود فقط به حدی است که آشپزخانه بی‌روح و کم انرژی نشود. بهتر است به معایب‌های گلاس با دید مثبت بنگرید. به این ترتیب ظاهر براق آن سریع لکه‌ها را نشان می‌دهد و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را تمیز کنید.

مدل کابینت های گلاس

مدل جدید کابینت‌های ممبران و های گلاس ۲۰۲۱

آشپزخانه فقط محیطی برای پخت و پز نیست. شما می‌توانید دورهمی‌های کوچک خود را در این محیط برگزار کنید، می‌توانید تا دم کشیدن چایتان کتاب مورد علاقه خود را در آشپزخانه مطالعه کنید و یا می‌توانید در آشپزخانه بنشینید و خود را مهمان آرامش صدای قل قل کتری و عطر غذای روی گاز کنید. تمام این کارها در صورتی امکان‌پذیر است که  دکوراسیون آشپزخانه شما را بدون بهانه برای ماندن در آن محیط ترغیب کند. بنابراین می‌توان اهمیت طراحی دکور با استفاده از کابینت را درک کرد. دکور آشپزخانه از دکوراسیون کلی ساختمان تأثیر می‌پذیرد و در حقیقت باید با دکور خانه همخوانی و هماهنگی داشته باشد.‌

پیرو این امر سبک مدرن و کلاسیک طرفدار بسیاری در طراحی یک دکور منحصر به فرد برای آشپزخانه دارند. طرح‌های ساده، بدون قاب، بدون تزئیات اضافی و دور از شلوغی و از طرفی طرح‌های چوبی که نشان دهنده یک عنصر طبیعی با خاصیت حس گرمی و انرژی زیاد هستند، متریال‌های ایده آلی برای ساخت یک آشپزخانه رویایی خواهند بود.‌ نکته حائز اهمیت در مورد این کابینت‌ها این است که اگر معایبی نیز دارند، لازم است که به خوبی آن‌ها را بشناسید. با شناخت مزایا و معایب این محصولات می‌توانید با دید واقع‌گرا اقدام به خرید و اجرای کابینت کنید و هیچگاه بدبینانه به سراغ آن‌ها نمی‌روید.

در مورد مدل جدید کابینت ۲۰۲۱ نیز خالی از لطف نیست اگر بدانید مدل‌های زیبا و منحصر به فردی از کابینت ممبران و های گلاس طراحی و تولید شده و وارد بازار شده اند که نیاز هر مشتری را از بابت سلیقه، هزینه، کاربرد و عوامل دیگر رفع می‌کنند. تنوع بی نظیر مدل‌های کابینت ۲۰۲۱ تناسب و همخوانی جالبی با کاشی‌های بین کابینتی، سرامیک کف آشپزخانه و دکوراسیون سایر بخش‌های منزل ایجاد کرده و هارمونی منحصر به فردی به دکوراسیون آشپزخانه می‌بخشند. این کابینت‌ها پرفروش‌ترین محصولات آشپزخانه هستند که در سراسر جهان مورد استقبال قرار می‌گیرند.

بهترین عرضه کننده کابیت جدید ۲۰۲۱ را معرفی کنید؟

شناخت نسبی شما در انتخاب بهترین کابینت هنگام خرید کفایت نمی‌کند، چون حتی اگر نسبت به متریال تشکیل دهنده و کیفیت محصول نیز اطلاعات جامعی داشته باشید، باز هم بر سر قیمت خرید که از پارامترهای مهم هنگام انتخاب است، به مشکل می‌خورید. دلیل آن هم مراکز مختلف ارائه دهنده این محصول و نوسان در قیمت‌ها می‌باشد. بنابراین بهتر است یک مرجع معتبر برای سفارش انتخاب کنید. شرکت نوین کابین برترین تولیدکننده و عرضه‌کننده کابینت‌های درجه یک ممبران و های گلاس  برای دکوراسیون آشپزخانه شما است و بازخورد مثبتی در بین مشتریان دارد. این مجموعه حتی با برپایی نمایشگاه امکان بازدید و لمس انواع کابینت را برای مشتری فراهم کرده است. لینک زیر پل ارتباطی شما و مجموعه نوین کابین است. http://bia2safa.net/goto/web/url/2600154

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو