طرز تهیه توت خشک با چند روش عالی در منزل

منبع: آرگا

87

1400/4/13

18:12


در این مطلب شما را با روش های خشک کردن توت در خنه آشنا می کنیم و شما می توانید به بهترین شکل ممکن آن ها را خشک کرده و در تمام فصول سال استفاده کنید.

توت یکی از بهترین و مقوی ترین میوه ها می باشد و برای حفظ سلامت بدن مفید است. در ادامه طرز تهیه توت خشک را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید این میوه را در همه فصل های سال استفاده کنید.

طرز تهیه توت خشک

طرز تهیه توت خشک

معمولا توت هایی که خشک می کنند از نوع سفید می باشد. در واقع خشک کردن میوه ها از قدیم مورد استفاده بوده است و انواع میوه خشک را می توانید به مدت طولانی نگهداری کنید. البته همه نمی توانند این میوه را به خوبی خشک کنند و در نتیجه باعث خشک شدن بیش از حد توت ها می شوند و دیگر نمی شود از آن ها استفاده کرد. بهترین راه برای این که توت خشک داشته باشید این است که خودتان این کار را انجام بدهید زیرا توت خشک هایی که در بازار وجود دارد ممکن است با رعایت بهداشت تهیه نشده باشند.

خشک کردن جلوی آفتاب

یکی از اولین روش هایی که برای تهیه توت خشک مورد استفاده قرار می گیرد خشک کردن توت ها به وسیله نور خورشید می باشد. برای استفاده از این روش باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه برایتان بیان می کنیم.

  • ابتدا باید توت ها را بشویید و روی یک دستمال تمیز آن ها را خشک کنید.
  • توت ها را بعد از خشک شدن روی یک پارچه تمیز بچنید و حدودا ۳ الی ۴ روز زیر نور خورشید قرار بدهید.
  • بعد از این مدت زمان باید توت ها را در سایه خشک کنید.
  • در کل ۷ روز زمان لازم است تا بتوانید توت خشک تهیه کنید.
  • یادتان باشد که توت ها را باید هم در سایه و هم در آفتاب خشک کنید در غیر این صورت امکان سیاه شدن آن ها حتمی می باشد.
  • برای این که حشرات روی توت ها نشینند می توانید از یک تور تمیز استفاده کنید و روی توت ها را با تور بپوشانید.
  • سعی کنید جایی که توت ها را خشک می کنید مورچه نداشته باشد در غیر این صورت مورچه ها کاملا به درون توت ها نفوذ می کنند و آن ها را از بین می برند.
  • کیفیت و رنگ توت ها بستگی به نحوه خشک کردن دارد و اگر نکات گفته شده را رعایت کنید با کیفیت ترین توت خشک ها را تهیه می کنید.

استفاده از فر برای خشک کردن توت ها

استفاده از فر

یکی دیگر از روش هایی که می توانید برای تهیه کردن توت خشک از آن ها استفاده کنید فر گاز می باشد. این روش هم جزء روش های خانگی به حساب می آید و می توانید بدون دردسر توت ها را خشک کنید. مراحل این کار عبارت است از :

  • کف سینی فر را با یک عدد کاغذ روغنی بپوشانید تا بعد از خشک شدن توت ها به کف سینی فر نچسبند و راحت بتوانید آن ها را جدا کنید.
  • توت ها را مرتب کف سینی بچینید و آن ها را روی هم قرار ندهید.
  • برای خشک شدن توت ها با این روش ۱ الی ۳ ساعت زمان نیاز دارد و بیش تر بستگی به دمایی دارد که برای خشک شدن آن ها انتخاب می کنید.

استفاده از ماکروویو

ماکروویو یکی دیگر از روش های خانگی می باشد که شما می توانید با سریع ترین روش ممکن توت ها را خشک کنید. یادتان باشد که خشک شدن توت ها با این روش حدودا ۳ دقیقه زمان می برد. برای این کار کافی است یک ظرف بردارید و توت ها را با فاصله بچینید و بعد آن را درون ماکروویو بگذارید و تنظیمات لازم را که برای خشک کردن میوه ها استفاده می شود را اعمال کنید.

دستگاه های میوه خشک کن بهترین راه برای خشک کردن توت ها می باشد.

دستگاه های میوه خشک کن

معمولا افرادی از این دستگاه ها استفاده می کنند که کارشان مربوط به آن است و از این طریق درآمد دارند. این دستگاه ها به صورتی طراحی شده اند که آب میوه ها را به آرامی تبخیر می کند و با حرارت بسیار کم میوه ها خشک می شوند. برای این که از این دستگاه استفاده کنید لازم است تا دمای آن را روی ۵۷ تنظیم کنید و اجازه بدهید ۱۸ ساعت بماند و بعد توت خشک های شما آماده می باشد.

نکته : در ابتدا که فصل توت فرا می رسد بهتر است برای خشک کردن توت سفید عجله نکنید و اجازه بدهید که آن ها به خوبی برسند زیرا مناسب ترین زمان برای خشک کردن میوه ها زمانی است که آن ها کاملا رسیده باشند.

فواید مهم توت خشک

حال که طرز تهیه توت خشک را یاد گرفتید لازم است تا فواید آن را نیز بدانید که در ادامه به صورت خلاصه برای شما بیان می کنیم.

  • آنتی اکسیدان های بسیار زیادی در این میوه خشک شده وجود دارد.
  • این میوه خشک شده شیرین و بدون قند می باشد و می توانید به همراه چای از آن استفاده کنید.
  • آهن فراوان یکی دیگر از خواص توت خشک می باشد.
  • با وجود مواد معدنی که درون توت ها وجود دارد بهتر است در خوردن آن ها زیاده روی نکنید.

در ادامه می توانید نحوه خشک کردن میوه  و خشک کردن موز را مشاهده کنید و برای دسترسی سریع تر می توانید بر روی لینک های داده شده کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو