نقد و بررسی بازی فوق العاده با کیفیت Maneater

منبع: پی سی دی

107

1400/4/13

20:22


دنیایی بازی های ویدئوی پر از چالش های مختلف  و جذاب است. در همین راستا یکی از چالش ها  قرار گرفتن  بازیکن در نقش های مختلف مانند حیوانات، زامبی ها، افراد مشهور و … می باشد. ما در این مقاله قصد داریم بازی Maneater را مورد نقد و بررسی قرار دهیم که بازیکن  در قالب کوسه دریایی ایفا نقش می کند. حالا در ادامه بخش های مختلف بازی علی الخصوص داستان و گیم پلی بازی را بطور مفصل برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. پس تا انتهای این مقاله جذاب با ما همراه باشید.

بازی Maneater

همانطور که در مقدمه مقاله عنوان کردیم بازیکن به عنوان یک کوسه نقش افرینی می کند و قاعدتا محیط بازی در آب ها و اقیانوس ها پیگیری می شود. بازی Maneater در 22 می سال 2020 برای برای پلتفرم‌های PC، پلی استیشن 4 و Xbox One منتشر شد و در همان اوایل عرضه توانست  مخاطبان زیادی را جذب کند.

نقد و بررسی بازی فوق العاده با کیفیت Maneater

این بازی به عنوان یک بازی در ژانر اکشن نقش افرینی به حساب می آید  و دوستداران بازی های اکشن می توانند نهایت لذت را از انجام این بازی ببرند.

بازی در یک دنیای محیط باز انجام می شود و بازیکن که همان کوسه می باشد در پی قاتل مادرش که یک ماهیگر است، می باشد. این کوسه  در ابتدا باید خود زنده بماند  و رشد کند تا بتواند انتقام مادرش را بگیرد

حالا در ادامه مقاله داستان بازی را در بخش بعدی بررسی خواهیم کرد. پس همچنان با همراه باشید.

داستان بازی

در  شروع بازی یک تیم فیلم برداری قصد دارند تا ماجرای زندگی یک شکارچی قدیمی کوسه را  به همراه پسرش به تصویر بکشند. شکارچی داستان به نام پیر اسکالی پیت،  پسرش کایل در اقیانوس ها به دنبال یک کوسه بالغ برای شکار هستند و در همین جستجو ها موفق به شکار می شوند، اما در هنگام شکار متوجه حامله بودن کوسه می شوند.بعد از  این اتفاق شکارچی بی رحم داستان اقدام به جراجی شکم کوسه نوزاد می کند و بعد از این اتفاق قهرمان داستان که همان کوسه نوزاد است  واکنشی سریع از خود نشان می دهد و دست پیر اسکالی را قطع می کند.

سال ها از این اتفاق می گذرد و قهرمان داستان ما با تغذیه ماهی ها، پستانداران و …. بزرگ می شود. بعد از این ماجرا شکارچی ها دیگر قصد کشتن این کوسه را دارند اما کوسه تمامی آن ها را از پای در می آورد و می کشد.

نقد و بررسی بازی فوق العاده با کیفیت Maneater

اما پیر شکارچی اصلی بر این باور است که پدرش توسط کوسه ای به نام کوسه دندان بزرگ کشته شده است و همین موضوع باعث تنفر و ایجاد انگیزه برای شکار کوسه های مختلف می شود. در همین راستا پیر و پسرش به دنبال کوسه دندان بزرگ می روند تا او را بکشند اما در حین همین جستجو ها پای پیر توسط  کوسه قطع می شود بعد از این اتفاق پیر و پسرش کایل تصمیم می گیرند تا کوسه مد نظر را زنده زنده بسوزانند اما کوسه داستان ما موفق به فرار شده و کایل نیز طی یک انفجار کشته می شود.

کوسه اصلی بازی Maneater که همان کوسه دندان بزرگ محسوب می‌شود به رشد خود ادامه می‌دهد. در این بین پیر نیز به دنبال روش های مختلفی برای از بین بردن کوسه اصلی داستان می باشد و در همین راستا کشتی قدیمی پدر خود را باز سازی کرده و آن را با امکانات و سلاح های مختلف تجهیز می کند.

شکارچی پیر بسیار مصصم می شود تا کوسه  را از ببین برد و به همین خاطر  سعی می کند تا کوسه را از طریق مواد منفجره به کام مرگ برساند اما ابر کوسه داستان ما باز جان سالم به در می برد. ولی پیر طی همین انفجار کشته می شود.

در نهایت کوسه برای  به دست اوردن  مجدد سلامتی خود به یک مقر در زیر آب پناه می برد.

گیم پلی بازی Maneater

همانطور که بیشتر اشاره کردیم بازیکن نقش یک کوسه را برعهده دارد که با شکارچی به نام پیر در جنگ و جدل است. این کوسه برای حمله به افراد مختلف قابلیت های متنوعی را دارد . از جمله این قابلیت ها می توان به  حمله مستقیم به دشمنان، پرش به بیرون از آب و حمله با دم اشاره کرد.

قهرمان داستان ما برای زنده ماندن و رشد کردن باید به تغذیه خود از طریق املاح معدنی و پروتئین ها بپردازد و به همین خاطر  کوسه به شکار موجودات دریاییمی پردازد و خود  را رشد می دهد.

هنگامی که کوسه پروتئین کافی به دست آورد به داخل یک تونل می رود تا اندازه و قابلیت های کوسه ارتقا پیدا کند. قهرمان بازی با بزرگتر شدن می تواند از پس شکارهای بزرگتر نیز برآید. در نهایت این موجود  بزرگتر شده و به یک کوسه دندان بزرگ تبدیل می شود تا بتواند از پس شکارچی مادرش برآید.

 یکی از نکات ویژه درباره گیم پلی این بازی دوست داشتی ارتقا قابلیت ها است که به کمک بازیکن می آید. حتی در مواردی نیز می توانید این قابلیته ها را شخصی سازی کنید و افزونه های متنوعی برای ارتقا کوسه به کار بگیرید.

نقد و بررسی بازی فوق العاده با کیفیت Maneater

از دیگر ویژگی های گیم پلی محیط جهان باز آن است که  به بازیکن این امکان را می دهد تا هرجای  از میط بازی را سرک بکشد.محیط بازی منطقه پورت کلوویس نام دارد که به هفت بخش مجزا تقسیم شده است.

علاوه بر انسان ها که دشمنان کوسه می باشند، موجودات دیگیر در بازی وجود دارد که تهدیدی جدی برای زنده ماندن قهرمان داستان ما می باشد و کوسه نیز باید ان درنده ها را از بین ببرد. برای از بین بردن هر ده درنده نیز یک قابلیت ویژه به کوسه اضافه خواهد شد.

جمع بندی

در پایان این مقاله می توان به این نتیجه رسید که بازی Maneater یک تجربه جدید از بازی های ویدئوی می باشد . گیمر در این بازی نقش یک کوسه را بر عهده می گیرد و در طول داستان بازی باید رقبا و دشمنان خود را از جمله پیر را از بین ببرد. حتی بسیاری از منتقدان و کارشناسان بازی های ویدئویی نمره خوبی برای بازی Maneater در نظر گرفته اند و این موضوع نشان از جذابیت های بازی دارد.

برای دانلود رایگان بازی Maneater می توانید به سایت پی سی دی مراجعه کرده و آن را به راحتی دانلود نماید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو