طرز تهیه کباب دکمه ای

کباب دکمه ای , طرز تهیه کباب دکمه ای , دستور پخت کباب دکمه ای

کباب جزو غذا های محبوب است و کباب پیچ، کباب چنجه، کباب لقمه ای و کباب سلطانی هم دیگر روش های رایج برای پخت کباب هستند. کباب دکمه ای یک نوع کباب تابه ای است که به اندازه کوچک و دکمه ای تهیه می شود و در سسی که تهیه می کنند می پزد. این کباب از گوشت چرخ کرده تهیه می شود. می توان این نوع کباب را در منزل درست کرد و از طعم عالی آن لذت برد.می توان از این غذا برای مهمانی ها در کنار برنج یا نان، هم استفاده کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب دکمه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کباب دکمه ای
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
زردچوبه۱ قاشق مربا خوری
نمکبه مقدار لازم
پودر سیر، فلفل سیاه و کاریبه مقدار لازم
پودر زیرهبه مقدار لازم
پودر نانبه مقدار لازم
بادمجان۱ عدد بزرگ
سیر۲ حبه
گوجه۲ عدد
روغنبه مقدار لازم
مواد لازم برای سس
ربیک و نیم قاشق غذا خوری
پیاز داغ۲ قاشق غذا خوری
آب ولرمکمی
نمک و زردچوبه و فلفل قرمزبه مقدار لازم
زعفران دم کردهمقداری

طرز تهیه کباب دکمه ای

مرحله اول

برای تهیه کباب خوشمزه به صورت  دکمه ای در ابتدای کار، بادمجان را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت حلقه ای خرد کرده و درون آب و نمک می گذاریم تا نیم ساعت بماند و تلخی آن گرفته شود. سپس شسته و با یک پارچه نخی تمیز خشک می کنیم.

مرحله دوم

یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا داغ شود. سپس بادمجان ها را سرخ می کنیم. پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را رنده می کنیم. گوشت چرخ کرده و ادویه ها را به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس آن را به خوبی ورز می دهیم تا  کاملا مخلوط و مزه دار شود. سپس آن را داخل یخچال قرار می دهیم. بعد از یک ساعت که درون یخچال استراحت کرد، یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله چهارم

در این مرحله از مایه گوشت چرخ کرده به اندازه گردو برداشته و کف دست به صورت دکمه ای پهن می کنیم و در تابه سرخ می کنیم. در تابه ای که بادمجان ها سرخ شد، شعله را کم کرده و میزان روغن اضافه را از تابه بر می داریم.

مرحله پنجم

سپس سیر و پیاز داغ که از قبل داشتیم را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. بعد از این که کمی حرارت دید و غلیظ شد، کباب ها را روی سس چیده و زمان می دهیم تا حدود ۲۰ دقیقه با سس هم بپزد. سپس آن را در ظرف مناسب سرو می کنیم.