در واقع آلومینیوم دومین عنصر روی زمین بعد از اکسیژن از نظر فراوانی است. همین طور در اوایل قرن ۱۹ به صورت یک رقیب جدی برای سایر فلزات شده است. چرا که دارای صرفه اقتصادی بوده  و با در نظر گرفتن نیاز صنعت به مواد با خواص منحصر به فرد مانند ورق آلومینیوم و آلیاژ های آن، آلومینیوم توانسته است تاثیر چشم گیری بر روی روند رشد تولید و استفاده از مواد جدید بگذارد.

درباره آلومینیوم آگرین

همان طور که پیش تر گفته شد، از ورق های آلومینیوم و آلیاژ های آن استفاده های مختلفی در صنایع گوناگون می شود. از این رو شرکت آلومینیوم صنعت نوین آگرین، با در نظر گرفتن نیاز های کشور به ورق آلومینیوم و ورق آلومینیوم پلی کرافت در جهت نگهداری تاسیسات نفت، گاز و پتروشیمی، اقدام به تاسیس کارخانه و آغاز فعالیت در زمینه تولید ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت نموده است. 

شرکت آلومینیوم صنعت نوین آگرین، با در اختیار داشتن اولین خط رول فرم کرکره گام ۳۲ تنها تولید کننده ورق آلومینیوم پلی کرافت گام ۳۲ با طول دلخواه مشتریان خود می باشد.

برای اطلاعات بیشتر درباره قیمت ورق آلومینیوم با کارشناسان آگرین تماس بگیرید.

ورق آلومینیوم

معرفی ورق آلومینیوم و انواع آن ها

در بین تمامی خواص چشم گیر ورق آلومینیوم، می توان کاربرد های فراوانی را به آن نسبت داد. بازه خواص فیزیکی و مکانیکی که می توان در آلومینیوم به دست آورد، کاملا قابل توجه می باشد. چرا که تا به امروز بیش از سیصد ترکیب آلیاژی به شکل عمومی شناخته شده است و آلیاژ های بسیار دیگری به صورت بین المللی و در روابط بین تولید کنندگان و خریداران گسترش یافته است. 

از جمله خواص و ویژگی های چشم گیر و قابل توجه ورق آلومینیوم می توانیم به ظاهر زیبا، وزن سبک، قابلیت تولید بالا، خواص فیزیکی، خواص مکانیکی و مقاومت خوردگی اشاره کنیم.

آلومینیوم به طور معمول رسانش حرارتی و الکتریکی بسیار خوبی را از خود نشان می دهد. اما آلیاژ های خاص با مقاومت الکتریکی بالا توسعه یافته اند. به طور مثال این آلیاژ ها در موتور های الکتریکی با گشتاور بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

با در نظر گرفتن نسبت وزنی، تقریبا دو برابر مس رسانایی دارد. نیاز به هدایت الکتریکی بالا و استحکام مکانیکی به صورت همزمان با استفاده از کابل های طویل انتقال ولتاژ بالای آلومینیومی تقویت شده با هسته فولادی مرتفع می گردد.

معرفی گروه های آلومینیوم

همان طور که پیش تر گفته شد، آلومینیوم آلیاژهای مختلفی دارد که هر کدام دارای خواص و ویژگی های منحصر به فردی بوده و در گروه های مختلف با در نظر گرفتن ویژگی های متفاوت قرار می گیرند. در ادامه به معرفی گروه های آلومینیوم و همین طور خواص و ویژگی های هر کدام خواهیم پرداخت.

ورق آلومینیوم گروه 3000

آلیاژ های گروه 3000، آلیاژهایی می باشند که معمولا دارای 98 تا 96 درصد آلومینیوم اند. همین طور دارای یک یا چند عنصر دیگر هستند تا خواص آلومینیوم بهبود بیش تری بخشیده شود. 

ورق الومینیوم

از جمله خواص فیزیکی و شیمیایی ورق های آلومینیوم گروه 3000، می توانیم از مقاومت به خوردگی، رسانایی حرارتی، رسانایی الکتریکی، نسبت استحکام به وزن، چقرمگی، کار پذیری، سهولت اتصال و قابلیت بازیافت نام ببریم. 

کاربرد آلیاژ های آلومینیوم سری 3000

شما می توانید از این دسته از آلیاژ ورق آلومینیوم در جهت بسته بندی، ساخت سایه بان ها، شیروانی ها و هم چنین سقف ها استفاده نمایید. البته نا گفته نماند که می توان از این گروه آلومینیوم در زمینه لوله های آبیاری، مقاطع کششی عمیق و همین طور انتقال دهنده های حرارتی همانند ظروف آشپزخانه استفاده نمود. 

ورق آلومینیوم گروه 1100

ورق آلومینیوم گروه 1100، دارای آلیاژ های خالصی هستند که حداقل 99 درصد آن ها را آلومینیوم خالص تشکیل داده است. در واقع این آلیاژ آلومینیوم به صورت تجاری آلومینیوم خالص نام گرفته است. ورق آلومینیوم کروه 1100 به دلیل جوش خور ترین آلیاژ بودن، دارای کششی در حدود 85 درصد می باشد. همین طور می توان از آن ها برای شکل دادن های شدید استفاده نمود.

کاربرد ورق آلومینیوم گروه 1100

از آن جایی که این گروه از آلومینیوم یک هادی بی نظیر برای جریان حرارت می باشد، می توان از آن در صنایع مختلف استفاده نمود. البته نا گفته نماند که این گروه از آلومینیوم برای عبور دادن جریان الکتریکی نیز بسیار مناسب می باشند. با در نظر گرفتن وزن سبکی که دارند، از مقاومت و استحکام چشم گیری برخوردار هستند. همین طور در برابر خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان می دهند و قابلیت جوش پذیری و هم چنین اتصال به وسیله چسب را دارا می باشند. 

ورق های آلومنیوم

به همین خاطر می توان از آن ها در صنایع مختلفی که نیاز به هادی حرارتی و هادی جریان الکتریکی دارند، استفاده نمود.

ورق آلومینیوم گروه 1200

ورق آلومینیوم گروه 1200، بین 99 تا 99.5 درصد از آلومینیوم خالص تشکیل شده اند. به همین خاطر برای ساخت ابزار آشپزخانه گزینه مناسبی به شمار می آیند. همین طور می توان از ویژگی ها و مزایای این ورق های آلومینیوم به بی نیاز بودن از لایه محافظ اشاره نمود. ورق آلومینیوم گروه 1200 مقاومت مناسب و بالایی در برابر انواع خوردگی ها مانند خوردگی های اسیدی دارند. هم چنین می توان از آن ها در صنایعی که مجبور به استفاده از انواع گاز ها بالخص گاز های اسیدی (بدون وجود آب) استفاده نمود.

کاربرد ورق آلومینیوم گروه 1200

شما می توانید از ورق آلومینیوم گروه 1200 در صنایع مختلف که نیاز به انتفال دهنده حرارت دارید استفاده نمایید. هم چنین به دلیل سطح صافی که دارند، و با در نظر گرفتن قابلیت جوشکاری، می توان از آن ها در این صنعت نیز استفاده نمود. 

شما می توانید این گروه از ورق آلومینیوم را در اشکال مختلف مانند فویل، سیم و پروفیل در پلاک های خودرو، پلاک های شناسایی، ظروف آشپزخانه، فویل های بسته بندی، وسایل تزیینی خودرو، مبدل های حرارتی، رادیاتور ها و همین طور صنایع ساختمانی و شیمیایی و غذایی، مشاهده نمایید.

ورق آلومینیوم گروه 1000

ورق آلومینیوم گروه 1000، جزو خالص ترین آلیاژ های آلومینیوم به شمار می آید. به همین خاطر گزینه مناسبی برای شکل دادن به شمار می آید. در واقع از گروه آلومینیوم بهترین آلیاژ در بین خانواده های آلیاژی آلومینیوم شناخته شده است. 

کاربرد ورق آلومینیوم گروه 1000

این نوع از ورق های آلومینیوم کاربردهای زیادی در ساخت مخزن های خاص شیمیایی و لوله کشی ها دارند. همین طور می توان از آن ها در ساخت چگالنده های الکترولیت، لوازم برقی و اشیای تزیینی در بخش های یک ساختمان استفاده نمود.

ورق آلومینیوم گروه 5000

ورق آلومینیوم گروه 5000 دارای دو عنصر اصلی آلومینیوم و منیزیم می باشند. از ویژگی های این گروه آلومینیوم می توان به استحکام بالا، مقاومت در برابر خوردگی، جوش پذیری مناسب، مقاومت در برابر دماهای بسیار پایین حتی دماهای نزدیک به صرف مطلق، مقاومت بالا در محیط های دارای گاز های اسیدی و شیمیایی، نرم بودن و چگالی پایین اشاره کرد.

کاربرد ورق آلومینیوم گروه 5000

از ورق آلومینیوم گروه 5000 به دلیل ویژگی هایی که پیش تر نام بردیم می توان در ساخت مخازن سوخت و مواد غذایی، اتصالات الکتریکی، ساخت قطعات موشک، ساخت بدنه قایق ها و کشتی ها و...  استفاده نمود.

اگر این مقاله برایتان جذاب بود، پیشنهاد ما به شما این است که مقاله آلیاژ آلومینیوم را از دست ندهید.