«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اولین بار از زمان روی کار آمدن بنت در ماه گذشته، با یکدیگر به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند. 

طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی و همچنین دفتر نخست‌وزیری این رژیم، دو طرف در این تماس در خصوص برخی از مسائل امنیتی و سیاسی و همچنین موضوع نظامیان صهیونیست که در نوار غزه در اسارت حماس قرار دارند، صحبت کردند.

دفتر بنت اعلام کرد: نخست‌وزیر (رژیم صهیونیستی) از رئیس‌جمهور روسیه به دلیل نقش این کشور در حفظ ثبات منطقه و کمک او در مذاکرات در خصوص زندانیان و مفقودان تشکر کرد.

طبق گزارش‌ها، دو طرف همچنین توافق کردند به زودی با یکدگیر دیدار کنند.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام ۲۳ خردادماه از کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) رأی اعتماد گرفت و مقرر شد نفتالی بنت، منصب نخست‌وزیری این رژیم را در اختیار بگیرد.

نفتالی بنت قرار است به مدت دو سال نخست‌وزیر شود و پس از او، در خرداد ۱۴۰۲ «یائیر لاپید» از حزب «یش عتید» نخست‌وزیری را در سرزمین‌های اشغالی برعهده بگیرد، البته به شرطی که کابینه فعلی بتواند با توجه به ائتلاف احزاب مختلف و بعضا متضاد دوام بیاورد.

با بر سر کار آمدن کابینه جدید در فلسطین اشغالی، «بنیامین نتانیاهو» پس از دوازده سال از کابینه رژیم صهیونیستی کنار گذاشته شد.