اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مذاکرات وین گفت: با زیاده خواهی هایی که بایدن دارد، معلوم شده از مذاکره با آمریکا آبی گرم نمی شود. آمریکایی ها صریح گفته اند که همه تحریم ها را برنمی داریم، قول نمی دهیم در برجام بمانیم و راستی آزمایی با زمان بندی ایران را هم قبول نداریم بنابراین لگد آنها به میز مذاکره از هم اکنون صدایش درآمده است.

بادامچیان ادامه داد: ما باید راه خود را در اهتمام به انرژی هسته ای در قالب قول و قرارهایمان با ان پی تی ادامه دهیم و اگر ان پی تی هم بازی درآورد، دلیلی ندارد همچنان عضو ان پی تی بمانیم.

وی در ادامه ضمن تبریک انتصاب محسنی اژه ای به ریاست قوه قضاییه اظهار کرد: اجرای سند تحول و نیز اهتمام به ماموریتهای دستگاه قضا در قانون اساسی دو نکته کلیدی است که رهبر معظم انقلاب در حکم خود خطاب به آقای اژه ای گنجانده اند و ان شاءالله مردم آثار این عمل به وظیفه را خواهند دید. با انتخاب محسنی اژه ای به عنوان قاضی القضات، مبارزه با فساد و تحول در قوه قضاییه در دوران جدید سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همت به راه اندازی چرخ تولید و رفع موانع تولید از وظایف دستگاه قضاست که تجربه خوبی در دوران آقای رئیسی داشتیم و امروز این چرخ باید توسط دو قوه مجریه و قضاییه به حرکت خود شتاب بخشد و اگر توان مجلس را هم روی آن بگذاریم شاهد رفع بسیاری از مشکلات از جمله بیکاری خواهیم بود.

بادامچیان مسئولیت خطیر رئیسی را در چینش وزرا یادآور شد و گفت: چینش وزرا به خصوص در حوزه اقتصادی مهم است و هماهنگی اتاق فکر اقتصادی دولت باید به گونه ای باشد که از آن یک صدا بیرون بیاید و آن صدای اجماع اقتصاددانان در پاسخ به مطالبات معیشتی مردم باشد.

وی تاکید کرد: اقتصاد احساسی نیست. یک کار علمی و تجربی است و امید است که از چهره های آگاه و دارای سلامت مالی و با تجربه استفاده شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به تحولات افغانستان اظهار داشت: دو دهه حضور بی ثمر و بی دستاورد هزینه های سنگینی روی دست وزارت خزانه داری آمریکا گذاشته است و آمریکایی ها امروز مشغول بیرون روی از خاک افغانستان هستند.

توصیه مهم بادامچیان برای چینش وزرا در حوزه اقتصادی : اقتصاد احساسی نیست

وی افزود: آنها در حالی خاک افغانستان را ترک می کنند و دولت خودساخته خود را در مقابل طالبان تنها می گذارند که حضورشان در افغانستان جز خفت و خواری و کشته های فراوان دستاوردی نداشته است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به دولت  رییسی توصیه کرد: سیاست ما در قبال همسایه شرقی مان باید دقیق و هوشمندانه باشد و این سیاست باید مبتنی بر تداوم مراودات اقتصادی با این کشور و همچنین حفظ حقوق و امنیت همه مذاهب و طوایف به ویژه اهل تسنن افغانستان باشد.

بادامچیان ادامه داد: توصیه ما به همسایگان افغانستان این است که از مداخله در امور این کشور پرهیز کنند تا مردم افغانستان درباره نوع حکومت و سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفت وگو حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران را یک جنایت تاریخی خواند و گفت: ۳۳ سال پیش متجاوزان آمریکایی یک هواپیمای مسافربری را در فراز خلیج فارس بی هیچ بهانه ای سرنگون کردند و مسافران بیگناه آن را در امواج خروشان دریا غرق نمودند. این یک جنایت جنگی است که آمریکایی ها باید همواره پاسخگوی آن باشند. آمریکایی ها باید هرچه زودتر آبهای خلیج فارس و دریای عمان را ترک کنند و از منطقه بیرون بروند.

بادامچیان همچنین با اشاره هفته افشای حقوق بشر آمریکایی، اظهار داشت: این جنایت چهره کریه و واقعی حقوق بشر آمریکایی را فاش ساخت و عاملان آن گرفتار عذاب وجدان و نیز مجازات اخروی خواهند بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان با گرامیداشت یاد علامه امینی به عنوان احیاگر فرهنگ تشیع در عصر حاضر گفت: علامه امینی دانشمندی پارسا و مجتهدی گرانقدر بود که در طی ۴۰ سال اثر معروف خود یعنی الغدیر را در میان مسلمانان به یادگار گذاشت تا برگ زرینی برای اتحاد و همگرای فرق و مذاهب اسلامی باشد. او با این کتاب فرهنگ اهل بیت را در عصر ما زنده کرد و این فرهنگ چون آفتابی گرمابخش حرکتهای اصیل اسلامی در این دوران است.