حمله پهپادی به سفارت آمریکا در بغداد

منبع: برترین ها

127

1400/4/15

03:36


۴ شلیک رگباری ضدهوایی در آسمان الکراده، القادسیه و الجادریه سه محله نزدیک به سفارت آمریکا و منطقه سبز، برای ساقط کردن پهپادهای مهاجم به گوش رسید اما آنطور که برخی منابع نزدیک به محل سفارت می‌گویند این شلیک‌ها موفق نبودند هر چند منابع دیگر از ساقط شدن پرنده‌های مهاجم گزارش می‌دهند.

ایرنا: ۴ شلیک رگباری ضدهوایی در آسمان الکراده، القادسیه و الجادریه سه محله نزدیک به سفارت آمریکا و منطقه سبز، برای ساقط کردن پهپادهای مهاجم به گوش رسید اما آنطور که برخی منابع نزدیک به محل سفارت می‌گویند این شلیک‌ها موفق نبودند هر چند منابع دیگر از ساقط شدن پرنده‌های مهاجم گزارش می‌دهند.

ساعتی قبل پیش آژیر خطر سفارت آمریکا در بغداد به صدا درآمد و سپس صدای ۴ شلیک رگباری شنیده و دیده شد اما در نگاه اول چنین به نظر می‌رسد که شلیک‌های ضدهوایی موفق نبودند زیرا ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهد انفجار یا اثری از توقف حمله پهپادی در آسمان دیده نمی‌شود.

برخی منابع مانند صابرین نیوز خبر دادند، یک پهپاد مهاجم بمبگذاری شده به پایگاه سوم التوحید در بخش نظامی سفارت آمریکا اصابت کرده است.
برخی منابع نیز می‌گویند که این پهپاد مهاجم در داخل منطقه سبز ساقط شده است.

منابع دیگر مانند شفق نیوز عراق به نقل از منابع آگاه امنیتی گزارش داد که سه پهپاد به سفارت آمریکا حمله کرده‌اند اما هر سه ساقط شدند. یکی با سامانه ضد هوایی موسوم به «سی رام» و دو پهپاد دیگر با فناوری‌های جنگ الکترونیکی و راداری از کار افتادند.

هنوز اطلاعات دقیقی از جزئیات این حمله شامل تلفات و خسارات احتمالی در دست نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو