آیا امکان کاشت مو با بانک موی دیگران وجود دارد؟

آیا امکان کاشت مو با بانک موی دیگران وجود دارد؟


منبع: بیتوته

92

1400/4/15

09:59


آیا امکان کاشت مو با بانک موی دیگران وجود دارد؟



پیوند مو از دیگران, امکان کاشت مو با بانک موی دیگران, کاشت مو از موی دیگران

امکان کاشت مو با بانک موی دیگران

 

کاشت مو با بانک موی دیگران یا اهدای مو امکان پذیر است؟

معمولا برای جراحی کاشت مو و پیوند مو از نواری در قسمت پشت سر استفاده میشود که به  عنوان بانک مو شناخته میشود ولی اگر فردی تراکم موی کافی در قسمت پشت سر نداشته باشد، آیا میتواند از بانک موی فردی دیگر برای جراحی کاشت مو استفاده کند؟

معمولا برای جراحی کاشت مو از بانک موی خود فرد استفاده میشود.  یک نوار باریک از قسمت پشت سر انتخاب شده و فولیکول های موی آن قسمت استخراج میشود و در جلوی سر خود فرد که دچار ریزش مو شده است، کاشته میشود. 

 

ولی در مواردی که ریزش مو وسعت بسیار زیادی داشته باشد و قسمت پشت سر به اندازه کافی مویی برای برداشت نداشته باشد این روش امکان پذیر نیست. 

سوالی که برای این گونه افراد پیش می آید این است که آیا کاشت مو با بانک موی دیگران امکان پذیر است؟

 

عوارض کاشت مو با بانک مو دیگران, موفقیت کاشت مو با بانک موی دیگران, کاشت مو با استفاده از بانک موی دیگران

کاشت مو از موی دیگران

 

کاشت مو با بانک موی دیگران

در حال حاضر بهترین روش درمانی برای افرادی که دچار ریزش مو، کم پشتی و طاسی مو شده اند ، جراحی کاشت مو است. در جراحی کاشت مو ، فولیکول های مو از ناحیه پشت سر یا بدن برداشته شده و به ناحیه ای که دچار ریزش مو شده است پیوند میخورد.  در صورت نبود بانک مو مناسب در بدن و سر متقاضی ، جراحی کاشت مو برای فرد مشکل ساز خواهد بود. 

 

اغلب این افراد که بانک موی مناسبی برای عمل پیوند مو ندارند به دنبال روشی برای کاشت مو با بانک موی دیگران هستند. 

 

تحقیقات انجام شده نشان میدهند که نمیتوان موهای فردی را به فرد دیگر پیوند زد، بدن هر فرد فقط به  فولیکول های موی خود پاسخ مثبت میدهد ،  هنگام پیوند کاشت مو در واقع بافت بدن یک فرد را به بافت بدن یک فرد دیگر پیوند میزنید که اگر از نظر DNA دقیقا مطابق هم نباشند، سیستم ایمنی بدن فرد دریافت کننده موهای کاشته شده را پس میزند بنابراین درصد موفقیت در کاشت مو با بانک موی دیگران بسیار کاهش پیدا میکند. 

 

کاشت مو با بانک موی دیگران, پیوند مو, عوارض کاشت مو با بانک مو دیگران

عوارض کاشت مو با بانک موی دیگران

 

عوارض کاشت مو با بانک مو دیگران

از آنجا که عمل جراحی کاشت مو هزینه زیادی دارد فرد قبل از عمل کاشت و پیوند مو باید در مورد عوارض و خطرات احتمالی آن مطلع باشد تا وقت و هزینه ای که برای کاشت مو با بانک موی دیگران ، انجام میدهد، هدر نرود. 

 

مهمترین عارضه استفاده از بانک موی دیگران برای پیوند مو  ، ریزش مو و ایجاد عفونت است. به دلیل عدم تطابق ویژگی های بافتی و سیستم ایمنی بدن دو نفر ، فولیکول های پیوند خورده از بدن یک نفر دیگر به عنوان مهاجم شناسایی میشوند و سیستم ایمنی شما ، عمل پیوند را پس میشود بنابراین در مواد معمول به دلیل ایجاد عفونت و پس زدن پیوند، عمل کاشت مو از فردی به فرد دیگر انجام نمیشود. 

 

کاشت مو از موی دیگران, کاشت مو, پیوند مو از دیگران

احتمال موفقیت کاشت مو با بانک موی دیگران

 

سایر عوارض کاشت مو با بانک موی دیگران عبارت است از :

- احتمال کم موفقیت در فولیکول های کاشته شده

- احتمال بالای بروز عفونت 

- عدم تطابق بافتی

- احتمال پس زدن فولیکول های کاشته شده در جراحی

- احتمال ریزش مجدد موها در طولانی مدت

 

 پیوند مو از دیگران, کاشت مو از موی دیگران, کاشت مو با بانک موی دیگران

کاشت مو با استفاده از بانک موی دیگران

 

در چه مواردی کاشت مو با بانک موی دیگران موفقیت آمیز خواهد بود

کاشت مو با بانک موی دیگران معمولا به دلیل پس زدن پیوند، انجام نمیشود ولی چند مورد نادر وجود دارد که میتوان در آن موهای اهدا شده را از شخص دیگری دریافت نمود از جمله :

 

پیوند مو بین دوقلوهای یکسان : دز این مورد ژنتیک فرد اهدا کننده بانک مو با فرد گیرنده مو ، یکسان است و بنابراین بدون نیاز به استفاده از داروهای ضد دفع که در عمل های پیوند اعضای بدن ، استفاده میشود. میتواند کاشت مو را انجام داد.

 

پیوند مغز استخوان : پیوند مغز استخوان معمولا در مواردی که فرد مبتلا به سرطان باشد انجام میشود. مغز استخوان از فرد سالم گرفته شده و به فرد بیمار تزریق میشود تا سیستم ایمنی و خونی جدید جایگزین سیستم بدنی بیمار شود. 

در این موارد اگر فرد گیرنده بانک مو ، پیوند مغز استخوان از اهدا کننده فولیکول مو داشته باشد ، احتمال موفقیت آمیز شدن کاشت مو بالا میرود. 

 

 کاشت مو با بانک موی دیگران, پیوند مو, عوارض کاشت مو با بانک مو دیگران

پیوند مو از دیگران

 

بهترین ناحیه برای بانک مو

معمولا اولین ناحیه ای که پزشک برای بانک مو انتخاب میکند ، پشت سر است که موهایی مقاوم به ریزش دارد ولی در صورتی که جنس ، ضخامت و یا تراکم موهای پشت سر مطلوب نباشد پزشک مجبور میشود از سایر قسمت های بدن برای اهدای فولیکول های مو استفاده کند ،  از جمله :

 

ریش : یکی از بهترین مناطق اهدا کننده برای درمان طاسی ، موهای ریش است که علاوه بر مقاوم بودن احتمال ریزش هورمونی در آن ها وجود ندارد و از نظر رشد و بلند شدن میتواند با موهای سر تا حدودی رقابت کند. البته نکته منفی اینجاست که نمیتوان از فولیکول های ریش برای پیوند خط مرزی موها استفاده کرد و از سویی دیگر اسکار باقی مانده از جراحی صورت خوشایندی نخواهد داشت .

 

شکم و سینه : موهای شکم و سینه نازک هستند و حجم و وسعت بسیار زیادی دارند بنابراین میتوان از ان ها برای کاشت مو با تراکم بسیار بالا استفاده کرد و هیچگونه محدودیتی برای برداشت ندارند. 

 

نکته مهم بری پیوند مو این است که موهای جدید باید از نظر جنس و ضخامت  با موهای سر فرد مطبقت داشته باشند تا ظاهری طبیعی و دلنشین به موها بدهند. 

 

یکی از معایت پیوند موی بدن به موی سر ، پایین تر بودن کیفیت موها است که میتواند منجر به ریزش در آینده شود. به همین دلیل پزشک با تراکم بیشتری عمل کاشت مو را انجام میدهد که در صورت ریزش موها مشکلی ایجاد نشود. 

 

باید به خاطر داشته باشید که میزان موفقیت کاشت موی طبیعی با موی سر بیشتر از کاشت موی بدن است. معمولا فولیکول های پیوندی با کاشت موی سر به طور کامل میگیرند و رشد میکنند ولی در پیوند با موی بدن ممکن است فقط 50 درصد فولیکول ها پیوند خورده و رشد می کنند. 

 

گردآوری : بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو