عواقب بی احترامی به شوهر و راههای ترک این عادت

عواقب بی احترامی به شوهر و راههای ترک این عادت


منبع: بیتوته

126

1400/4/15

09:59


عواقب بی احترامی به شوهر و راههای ترک این عادت



بی احترامی زن به مرد, حفظ حرمت شوهر توسط زن, علل بی احترامی به شوهر

بی احترامی زن به شوهر

 

همه چیز درباره بی احترامی به شوهر

یکی از اصول مهم در ثبات ازدواج و خوشبختی حفظ احترام بین زوجین است ولی گاهی خانمها هنگام عصبانیت نسبت به شوهرشان پرخاشگر شده و بی احترامی به شوهر تبدیل به بخشی از بحث و دعوای همیشگی شان میشود.

سنگ بنای یک رابطه موفق و خوب، حفظ احترام یکدیگر است. زمانی که حرمت ها بین یک زوج شکسته شود شاید نتوان اوضاع را مثل سابق کرد. بی احترامی در رابطه میتواند منجر به دورتر و دورتر شدن زوجین از هم شود. 

 

متتسفانه برخی خانم ها هنگام عصبانیت نسبت به شوهر خود پرخاشگر میشوند و بی احترامی در رابطه جزئی از دعواها و بحثشان میشود.  استفده از الفاظ ناشایست و توهین آمیز و فحاشی به شوهر به خصوص اگر در جمع یا جلوی بچه ها انجام شود میتواند اقتدار پدر در محیط خانواده را خدشه دار کند و زمینه ساز سردی رابطه و رفتارهای نامناسب از سوی مرد شود. 

 

بی احترامی زن به شوهر میتواند نشان از بی علاقگی او به شوهر یا خشم های فروخورده چندین ساله یا بی توجهی شوهر نسبت به او، باشد که باید ریشه یابی و حل شود.

 

 علل بی احترامی به شوهر, بی احترامی به شوهر, عوارض بی احترامی به شوهر

ویژگی فردی که بی احترامی میکند

 

ویژگی های فردی که بی احترامی میکند چیست؟

معمولا کسانی که نمیتوانند خشم خود را کنترل کنند، شروع به توهین میکنند. با همسرشان بلند صحبت کرده و فحش میدهند و حتی ممکن است برخورد فیزیکی داشته باشند. به صحبت دیگران گوش نمیدهند و حقوق همسرشان را نادیده میگیرند. 

 

زمانی که کنار خانواده هستند عمدا با همسرشان بدرفتاری میکنند و به محض شنیدن کوچکترین اعتراضی شروع به بی احترامی میکنند.

 

به عقیده روانشناسان در برخورد با چنین افرادی نباید مقابله به مثل کنید و مثل خودشان با بی احترامی برخورد کنید. سکوت هم متاسفانه این افراد را گستاخ تر میکند. سعی کنید مشکل او را ریشه یابی کرده و علت رفتار پرخاشگرانه اش را جویا شوید و او را از خانواده تان دور نگه داشته و  برای درمان از مشاور کمک بگیرید. 

 

عواقب بی احترامی به شوهر, روش ترک کردن بی احترامی به شوهر, ترک بی احترامی زن به شوهر

عواقب بی احترامی به شوهر

 

عواقب بی احترامی به شوهر

احترام گذاشتن به شوهر باعث میشود که او وظایفش را بهتر انجام دهد و ضمن حفظ ابهت او در خانواده به کودک می آموزید که باید به پدرش احترام بگذارد و حرف او را محترم بداند. 

زمانی که به شوهرتان احترام میگذارید او متوجه علاقه شما نسبت به خود شده و اعتماد به نفس لازم برای انجام خواسته های شما و حمایت از شما را بدست می آورد.

 

بی احترامی در رابطه به خصوص اگر بابت هر چیز کوچکی شوهرتان را تحقیر و سرزنش کنید باعث میشود او بیشتر از مسئولیتهایش سرباز زند و حتی برای گرفتن تصمیم های کوچک دچار تردید شود. 

 

احترام گذاشتن به مرد خانواده منجر به حمایت های مالی و احساسی او در قبال شما خواهد شد و تلاش خود را برای شادی و رضایت شما به کار خواهد برد و در صورتی که مشکلی برای او پیش بیاید اول از همه با شما مطرح خواهد کرد. 

 

علل بی احترامی به شوهر, بی احترامی به شوهر, عوارض بی احترامی به شوهر

روش ترک کردن بی احترامی به شوهر

 

روش ترک کردن بی احترامی به شوهر

برای این که بتوانید رفتار محترمانه ای با هم داشته باشید و حرمت یکدیگر را حفظ کنید لازم است یک سری نکات را رعایت کنید . رعایت این نکات نه تنها برای خانم ها ضروری  است بلکه برای آقایان هم لازم است، با رعایت این نکات میتوانید به مرور تنش ایجاد شده بینتان را کاهش داده و در نتیجه احترام را به رابطه خود بازگردانید :

 

شوهرتان را مقایسه نکنید

شاید بتوان گفت آزار روحی بسیار ماندگارتر از آزار جسمی است یکی از عواملی که معمولا باعث بی احترامی زن به شوهر میشود مقایسه او با شوهر اطرافیان است. برخی خانم ها بدون در نظر گرفتن تفاوت های فردی و فرصت های نابرابر، شوهر خود را با دیگران مقایسه کرده و جنبه های منفی او را برای خودشان برجسته میکنند. 

بهتر است از بزرگ کردن این مسائل بی اهمیت و جزئی اجتناب کنید و شوهرتان را همان طور که هست بدون مقایسه با دیگران قبول کنید و نکات مثبت او را ببینید و برجسته کنید.

  

اولویت های او را به خاطر بسپارید

یکی از روش های کاهش تنش این است که سلیقه شوهرتان را بشناسید تا کمتر دچار چالش شوید. مثلا میتوانید در مورد انتظارات و خواسته هایش از او سوال کنید و انتخاب ها و اولویت هایش را برای دفعه بعد به خاطر بسپارید که منجر به ناراحتی دوباره نشود.

 

همفکری کنید

به نظرات و عقاید همسرتان احترام بگذارید و برای تصمیم گیری هایی که مربوط به هر دوی شما میشود از او نظر بخواهید مثلا مسائل مالی ، آموزش بچه ها و ...

 

به هم بدبین نباشید

بدبینی به دلیل نداشتن اطلاع کافی از روش های درست همسرداری ایجاد میشود و اگر درمان نشود منجر به از هم پاشیدن خانواده خواهد شد. بدبینی دقیقا نقطه مقابل اعتماد است و اگر به طور مستمر ایجاد شود به عنوان یک اختلال روانی شناخته میشود ، زنی که مبتلا به بدبینی شده نمیتواند از لحظات شاد زندگی است استفاده کند و ناراحتی های مدوام او منجر به بی احترامی نسبت به شوهرش خواهد شد. 

 

 بی احترامی زن به مرد, حفظ حرمت شوهر توسط زن, علل بی احترامی به شوهر

بی احترامی زن به شوهر

 

یکدیگر را تحسین کنید

در جمع دوستان و اقوام ، بدون اغراق از ویژگیهای خوب او تعریف کنید. تعریف و تحسین واقعی در بهبود رابطه شما معجزه میکند و به شوهرتان اعتماد به نفس میدهد. جلوی بچه ها همسرتان را تحسن کنید تا بچه بدانند باید او را الگوی خود قرار دهند و برای کمک نزد او بروند.

همه افراد عاشق تعریف و تمجید شنیدن به خصوص از نزدیک ترین شخص زندگیشان هستند بنابراین تعریف ها و تحسین هایتان را به جای این که در ذهن خود نگه دارید، به زبان بیاورید تا احساس کند تلاش او را میبینید و قدرشناسی شما به او انگیزه بهتر شدن بدهد. 

 

به عقایدش توهین نکنید

به عقاید، ایده ها و نظرات او توهین نکنید و با ذهن باز آن ها را بپذیرید ولی نیازی نیست با چشم بسته به تمام توصیه هایش عمل کنید. میتوانید قبل از انجام هر اقدامی اول درباره آن فکر کنید و جوانب کار را در نظر بگیرید.

 

به کارش توجه کنید

اگر مدام در حال انتقاد از کار او هستید و نظرتان نسبت به فعالیتهایش منفی است باعث خدشه دار شدن عزت نفس او میشوید. به جای غر زدن بهتر است به کار او توجه نشان دهید و به مهارت و توانمندی هایش احترام بگذارید.

 

پشتیبان او باشید

سرزنش های شما باعث میشود جلوی پیشرفت و موفقیت شوهرتان گرفته شود، اگر میخواهید شوهرتان به رشد و ترقی برسد که سودش شامل تمام اعضای خانواده خواهد شد به جای سرزنش کردن از او حمایت و پشتیبانی کنید و او را تشویق کنید تا به  اهدافش در کار و زندگی برسد.

  

به او اهمیت بدهید

زمانی که شوهرتان با شما صحبت میکند با تمام وجود به حرفهایش گوش دهید و خودتان را سرگرم دیدن تلویزیون یا انجام کارهای خانه نکنید. زن و شوهر باید بتوانند گفتگو و تعامل درست و فعال با یکدیگر برقرار کنند تا راحت تر به مشکلاتشان سر و سامان دهند.

 

شما با یک آدم بی عیب و نقص ازدواج نکرده اید

باید بدانید که آدم بی عیب و نقص وجود ندارد . هر فردی که به نظرتان بی نقص دیده میشود اگر مدتی با او معاشرت کنید متوجه نقایص او خواهید شد و این نقایص زمانی که زیر یک سقف زندگی کنید برایتان واضح تر خواهد شد. شوهر شما هم بدون عیب و ایراد نیست پس ضعف ها و ایرادهایش را بپذیرید. مثلا اگر فراموشکار است باید این مورد را به عنوان عیب او بپذیرید و راه حلی پیدا کنید که این نقطه ضعفش کمتر به چشم بیاید.

 

جلوی دیگران از او ایراد نگیرید

یکی از بدترین کارهایی که به عنوان بی احترامی در رابطه شناخته میشود، ایراد گرفتن از هم در مقابل دیگران است. فرقی ندارد کاری که طرف مقابل انجام میدهد چه بوده یا چه اشتباهی مرتکب شده ، در هر صورت نباید جلوی دیگران از او ایراد بگیرید و به او توهین کنید. شما برای گوشزد کردن اشتباهات هم باید خلوت کنید و جلوی بچه ها یا نزیکان خانواده با هم بحث نکنید.

 

قبل از حرف زدن فکر کنید

زمانی که میخواهید از همسرتان انتقاد کنید سعی کنید به کلمات خود فکر کنید و مراقب باشید حرفی نزنید که باعث ناراحتی بیشتر او شود، مراقب لحن کلامتان باشید به خصوص در زمان عصبانیت، سعی کنید در هیچ شرایطی بی ادبی نکنید و سرش فریاد نزنید تا الگوی رفتاری بدی برای کودکتان نشوید.

 

عوارض بی احترامی به شوهر, عواقب بی احترامی به شوهر, روش ترک کردن بی احترامی به شوهر

بی احترامی به شوهر

 

پیش بچه ها بدگویی نکنید

اگر میخواهید احترامتان پیش بچه ها حفظ شود از یکدیگر جلوی فرزندان بدگویی نکنید. 

اگر شما در مقابل فرزندان از پدرشان تعریف کنید و بدانند که برای شادی آن ها در حال تلاش است و در صورت بروز اختلاف بینشان از شوهرتان دفاع کنید تا بدانند که حق با پدرشان است. 

 

برای اشتباهاتتان عذرخواهی کنید

عذرخواهی را بلد باشید ، اگر ناخواسته رفتار ناخوشایندی با همسرتان داشته اید که منجر به ناراحتی او شده ، به جای این که اشتباهتان را نادیده بگیرید از او عذر خواهید نمایید. 

 

مثبت اندیش باشید

در روزهای سخت ، بهترین چیزی که به کمک شما می آید مثبت اندیشی است، خوشبینی کمک میکند که جنبه مثبت هر چیزی را ببینید و بتوانید بهتر مشکلات خود را مدیریت کنید. 

 

ابراز محبت فیزیکی داشته باشید

ابراز محبت کلید گرم شدن رابطه بین زن و شوهر و رفع بسیاری از دلخوری هاست، صرفا به ابراز محبت کلامی اکتفا نکنید . اگر همسرتان در کارش موفق بود با در آغوش گرفتن او را تحسین و نوازش کنید. هنگام تشکر از زحماتش او را ببوسید و کاری کنید احساس کند وجودش و تلاشش برای شما مهم است.

 

از خانواده اش ایراد نگیرید

اگر با پدر و مادر شوهرتان اختلاف نظر دارید سعی کنید به آن ها احترام بگذارید. بی احترامی به آن ها مانند بی احترامی به شوهرتان به زندگی شما آسیب میرساند.

 

توی ذوقش نزنید

اگر شوهرتان با خرید هدیه شما را سورپرایز میکند در صورتی که هدیه را دوست ندارید توی ذوقش نزنید و با اشتیاق و به دلیل این که به فکر شما بوده است از او تشکر کنید و هرگز توی سرش نزنید که سلیقه شما را نمیداند یا به خودش زحمت نمیدهد که بداند شما چه میخواهید. این کار شما باعث خواهد شد دیگر به فکر هدیه دادن به شما نباشد. 

 

گردآوری : بخش زناشویی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو