توضیح ربیعی درباره مذاکرات میان ایران و عربستان

منبع: برترین ها

57

1400/4/15

13:40


سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با رسانه ها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد درباره ارزیابی از مذاکرات ایران وعربستان گفت: مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی با اعتقاد راسخ ما در اولویت دادن به همسایگان آغاز شد. ما همچنان معتقدیم که گفتگو به ویژه بین جوامع درون امت مسلمان تنها راه شایسته برای حل و فصل اختلافات میان آنهاست.

انتخاب: سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با رسانه ها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد درباره ارزیابی از مذاکرات ایران وعربستان گفت: مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی با اعتقاد راسخ ما در اولویت دادن به همسایگان آغاز شد. ما همچنان معتقدیم که گفتگو به ویژه بین جوامع درون امت مسلمان تنها راه شایسته برای حل و فصل اختلافات میان آنهاست.

علی ربیعی افزود: در گفتگوهایی که تا کنون بین دو طرف انجام شده مسائل میان دو کشور از موضعی دوستانه و با حسن نیت به بحث گذاشته شده و پیشرفت هایی هم حاصل شده است.

او گفت: ما درک می کنیم که در برخی موارد ممکن است اختلافات ، پیچیدگی هایی داشته باشد که حل آنها به زمان نیاز دارد.

او افزود: ما این گفتگوها و ادامه آن تا به حداقل رساندن اختلاف نظرها را مثبت ارزیابی می کنیم و همواره آمادگی داریم که با تکیه بر حسن نیت متقابل و تامین منافع و رفع نگرانی های دو طرف این گفتگو را با جدیت ادامه بدهیم.

ربیعی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران سیاست مشخص تحت عنوان سیاست همسایگی و منطقه گرایی است.

او ادامه داد: امنیت منطقه و عدم سوء استفاده از کشورها به بهانه های امنیتی حضور همه کشورهای منطقه در کنار هم است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو