رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور در نامه ای نسبت به روند اعمال شده در رد صلاحیت های انتخابات پیش روی سازمان نظام پزشکی و بی‌توجهی به هشدارها و مذاکرات انجام شده، انتقاد و بر لزوم احقاق حقوق آحاد جامعه پزشکی تأکید کرد.

در متن نامه دکتر محمدرضا ظفرقندی خطاب به جامعه پزشکی کشور آمده است:« همانطور که استحضار دارید در آستانه انتخابات سراسری سازمان نظام پزشکی که بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین نهاد صنفی و قانونی این جامعه فرهیخته است قرار گرفته‌ایم. یقیناً برگزاری انتخاباتی سالم و جامع متضمن استحکام و اعتبار این سازمان و مقّوم انسجام جامعه خدوم پزشکی ایران خواهد بود.

متأسفانه آنچه در روند بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای محترم صورت گرفت علیرغم مکاتبه مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۲۹ و اظهار نگرانی اینجانب به رئیس محترم هیأت مرکزی نظارت و نیز مکاتبه و تذکر مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۲ اعضاء بزرگوار هیأت مدیره مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی، خطاب به ایشان و هیأت نظارت در مورد ضرورت رعایت اصول قانونی و پرهیز از اعمال سلیقه و دخالت‌های غیر موجه و جهت‌دار، نگاشته شد نهایتاً بسیاری از همکاران ارزشمند و چهره‌های سرشناس و شاخص جامعه پزشکی، تعداد قابل توجهی از اساتید محترم و رؤسای انجمن‌های علمی و افراد مورد توجه و اقبال عموم جامعه پزشکی از دایره انتخابات حذف و رد صلاحیت شدند. در مواردی حتی همکاران ارجمند که در مرحله بررسی صلاحیت‌ها در هیأت‌های نظارت شهرستان‌ها مورد تأیید مرجع قانونی قرار گرفته بودند در لحظه آخر و بدون فرصت و امکان اعتراض در هیأت مرکزی نظارت با ابلاغ رد صلاحیت مواجه شدند.

یقیناً اینگونه اقدامات برنامه‌ریزی شده و بدعت‌های غیر موجه موجب تخفیف شأن و منزلت جامعه پزشکی و تضییع حقوق قانونی داوطلبین این عرصه و فرو کاستن از اعتبار انتخاباتی جامع و شامل خواهد شد.

اینجانب بر اساس وظیفه قانونی و مصرح در ماده ۲ قانون سازمان نظام پزشکی، ضمن اعتراض مجدد به روند اعمال شده و بی‌توجهی به هشدارها و مذاکرات انجام شده، بر احقاق حقوق آحاد جامعه پزشکی تأکید می‌کنم و از سوی دیگر به عنوان همراه و عضوی کوچک از جامعه بزرگ پزشکی کشور از همکاران ارجمند می‌خواهم علیرغم مشکلات و موانع مذکور، با حضور مؤثر و هوشمند خود در صحنه انتخابات و شرکت در تعیین سرنوشت صنفی و حرفه‌ای خود، این عرصه مهم را رها نکرده و برای حفظ انسجام و اعتلاء جایگاه جامعه پزشکی در تصمیم‌سازی‌ها و برنامه‌ریزی‌های صحنه خطیر و حیاتی سلامت مردم در انتخابات حاضر شده و برای انتخاب نمایندگان واقعی و اصلح که دغدغه بهبود اوضاع و شرایط را وجهه همت خود قرار خواهند داد تلاش نمائیم.»