آندری فورسنکو دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه در دیدار با سفیر ایران برای تقدیم پاسخ حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری منتخب کشورمان به پیام تبریک پوتین گفت: تقویت و تحکیم روابط ایران و روسیه در شرایط پیچیده جهانی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در روسیه با آندری فورسنکو دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه دیدار و پاسخ کتبی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب کشورمان به پیام تبریک ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به ایشان تقدیم کرد.

 دستیار رئیس جمهور روسیه تقویت و تحکیم روابط ایران وروسیه را در شرایط پیچیده جهانی ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و عنوان داشت اعتقاد راسخ دارم استقامت، پایداری و استقلال جمهوری اسلامی ایران برای بسیاری از کشورها الگو است و ایران جزو مستقل ترین کشورهای جهان است.

 جلالی سفیر کشورمان در این ملاقات ابراز امیدواری کرد دوره ریاست جمهوری جدید در ایران دوره ای تاره از رشد و شکوفایی همکاریهای دو جانبه باشد.

وی همچنین موضوع مشکلاتی که برای دانشجویان و تجار ایرانی از ناحیه ممنوعیت های ورود به روسیه ایجاد شده را مطرح و خواستار حل این مشکل شد.  

  فورسنکو در این دیدار در خصوص مشکلات ورود دانشجویان و تجار ایرانی به روسیه هم عنوان نمود با مقامات دولت، معاون نخست وزیر و وزارت علوم  در این باره صحبت خواهم کرد و تلاش خواهم کرد تا موانع موجود از جمله تزریق  و ارسال واکسن را حل کنیم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه به دنبال اعلام نتایج سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهروی و به عنوان نخستین مقام ارشد خارجی، انتخاب سید ابراهیم رئیسی به سمت رئیس جمهوری منتخب جمهوری اسلامی ایران را به ایشان تبریک گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: امیدوارم که فعالیت جنابعالی در این سمت عالی به توسعه روز افزون همکاری دو جانبه سازنده در زمینه های مختلف و همچنین تعامل مشارکتی در امور بین الملل مساعدت خواهد نمود. این موضوع کاملا پاسخگوی منافع ملت های روسیه و ایران می باشد و در مسیر تحکیم امنیت و ثبات منطقه ای پیش می رود.