روستای زشک و جاذبه های این منطقه زیبا

روستای زشک و جاذبه های این منطقه زیبا


منبع: آرگا

83

1400/4/15

21:39


روستای زشک یکی از روستاهای دیدنی و پر جاذبه در شهر مشهد است این روستا دارای مناظر بسیار زیبا است سفر به این روستا با تجربه های جدیدی همراه است و شما علاقه مندان در فصل های مختلفی از سال می توانید به این منطقه سفر کنید و از مناظر زیبای آن دیدن کنید.

اگر قصد سفر به یکی دیگر ار مناطق پر جاذبه در مشهد را دارید بهتر است سری به روستای دیدنی زشک بزنید روستایی با جاذبه های توریستی بسیار زیبا و چشم اندازهای خارق العاده این روستا منطقه ای بکر برای ایران گردی است همانطور که می دانید شهر مشهد شهری مذهبی توریستی است هر ساله گردشگران و توریستان زیادی از نقاط مختلف دنیا به این منطقه سفر می کنند و از جاذبه های زیبای این منطقه بازدید می کنند. یکی از مهم ترین جاذبه های این شهر حرم مطهر امام رضا (ع) است مکانی که عاشقان زیادی دارد و یکی از قطب های گردشگری مهم در این منطقه است. اما سفر به این شهر تنها به این جاذبه ختم نمی شود این شهر بزرگ دارای جاذبه های توریستی دیگری نیز می باشد به ویژه برای علاقه مندان به طبیعت جاذبه هایی همچون این روستاها وجود دارد که می توانید از زیبایی های آن دیدن کنید.

روستای دیدنی زشک در مشهد:

این روستا در امتداد رشته کوه های بینالود واقع شده است قرار گرفتن این روستا در مسیر دره شاندیز نیز اهمیت زیادی به آن بخشیده است این روستا که در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر مشهد واقع شده است این روستا در منطقه شاندیز واقع شده است روستایی با موقعیت جغرافیایی مناسب و آب و هوای معتدل و مطبوع که می تواند مکان مناسبی برای تفریحات آخر هفته ای و تعطیلات باشد. این منطقه از دیدنی های منطقه تفریحی شاندیز است و با وجود چشم اندازهای بسیار زیبایی که دارد می تواند برای علاقه مندان جذابیت داشته باشید.

 

جاذبه های زشک

این روستا دارای المان های گوناگونی است این روستا در شهر مشهد گردشگران و توریستان زیادی را جذب خود می کند و از جذابیت های ویژه ای برای گردشگران برخوردار می باشد این روستا دارای مناظر زیبا و شگفت انگیزی است و با چشم اندازهای طبیعی که به خود اختصاص داده است می تواند برای گردشگران مناسب باشد.

از زیبایی های این روستا می توان به چشمه سارها، باغ های سرسبز، محیط های طبیعی، خانه های روستایی و دیگر مناظر اشاره کرد این روستا در فصل های مختلفی از سال دارای چشم اندازهای زیبا است. توصیه می کنیم برای سفر به این منطقه فصل تابستان و بهار را انتخاب کنید تا از زیبایی های بیشتری در این مناطق دیدن کنید.

جاذبه های روستا:

این روستا دارای جاذبه های دیدنی بسیار زیادی است با سفر به این منطقه رودخانه های دائمی را می بینید که از جنوب روستا سرازیر می شود باغ های گوناگون و سرسبزی که می بینید با استفاده از این رودخانه های دائمی سیراب می شوند این منطقه دارای آب و هوای بسیار مطبوع و معتدلی است این روستا که یکی از مناطق ییلاقی در مشهد است دارای جاذبه های بسیار زیبایی می باشد بسیاری از گردشگران این روستا را با وجود چشمه های محلی آن به خاطر می آورند این روستا از زیبایی های زیادی برخوردار است و از چشم اندازهای بسیار زیبایی برای گردشگران برخوردار است.

روستای دیدنی زشک

این روستا دارای زیبایی های منحصر به فردی است باغ های سرسبز میوه و مراتع سرسبز در این روستا نیز از دیگر زیبایی های این منطقه برای گردشگران محسوب می شوند این روستا از مناطق ییلاقی در مشهد است شما با تماشای چشمه سارهای این منطقه و زیبایی های آن می توانید با یکی دیگر از دیدنی های حومه مشهد آشنا شوید.

این روستا علاوه بر ویژگی های طبیعی و چشم اندازهای زیبایی که دارد دارای ویژگی های فرهنگی و جذابیت های فرهنگی نیز می باشد چشمه های جوشان، چشمه سارها، باغات و … از مهم ترین جاذبه های این روستا برای گردشگران هستند که از زیبایی های زیادی برخوردار می باشند.

باغ های زشک:

همانطور که اشاره کردیم مهم ترین زیبایی های روستا زشک را باغ های میوه آن تشکیل می دهند این روستا از چشم اندازهای بسیار زیبایی برخوردار است و دارای مناظر دوست داشتنی است باغ های میوه در این منطقه نیز بسیار شناخته شده اند و دارای گونه های مختلفی از میوه ها می باشند باغ های گیلاس، سیب، زردآلو، هلو، گلابی، گردو و … می باشد. شغل مردمان این روستا کشاورزی و دامداری است فرهنگ ویژه ای که در میان آن ها حاکم است موجب شده تا جذابیت های فرهنگی زیادی نیز داشته باشد.

منطقه توریستی زشک مشهد

چه امکاناتی برای گردشگران وجود دارد؟

در این روستا امکانات تفریحی و گردشگری نیز وجود دارد همچنین امکانات رفاهی که در این روستا وجود دارد می تواند راحتی سفر را برای شما به همراه داشته باشد خانه های روستایی دارای امکانات مناسبی هستند و شما می توانید چند شبی را در این روستا اسکان داشته باشید. از دیگر بخش های خدماتی پر طرفدار در روستای زشک می توان به چایخانه سنتی، رستوران، خانه های روستایی و سوپر مارکت اشاره کرد با وجود این امکانات شما می توانید با خیال راحت یک سفر دلنشین و لذت بخش داشته باشید.

خدماتی که در رستوران های کوروش و دیگر مجموعه های گردشگری در این حوالی ارائه می شود می تواند برای شما مزایای زیادی به همراه داشته باشد غذاهای این رستوران ها بسیار لذیذ و پرطرفدار هستند و می توانید نهایت لذت را از آن ها ببرید.

رستوران ایرانیان ابرده نیز یکی دیگر از رستوان هایی است که در این حوالی وجود دارد این رستوران نبش میلان ۲۳ واقع شده است رستوران آفتابگردان نیز می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد یکی از ویژگی های برجسته هر یک از این رستوران ها طبخ کباب های محلی پر طرفدار است.

مکان های گردشگری زشک

تفریحات این روستا:

این روستا مسیر بسیار مناسبی برای پیاده روی است تجربه سفر به این روستا و روستای ابرده برای علاقه مندان و گردشگران زیادی دارای جذابیت است این منطقه مکان بسیار مناسبی برای کوهنوردی است بسیاری از علاقه مندان از شهرهای مختلف برای بازدید از مناظر زیبای این روستا به مشهد سفر می کنند در بالای ارتفاعات این روستا می توانید از چشم اندازهای ویژه تری بازدید کنید و با دیدنی های بیشتری آشنا شوید. این کوه های که شامل ارتفاعات بینالود هستند مکان مناسبی برای صعود می باشند.

قله شیرباد، چشمه قلقلی، قله چمن، دره نهل و … از دیگر دیدنی های زیبا در این روستا می باشند که شما می توانید از دیدن این مناظر لذت کافی را ببرید و با آن ها از نزدیک آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو