داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی مردان

داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی مردان


717

1400/4/16

08:52


اگر در زندگی زناشویی روابط جنسی سالم و رضایتمندانه وجود داشته باشد، به شکل غیرقابل‌انکاری، مشکلات زوجین در دیگر بخش و ابعاد زندگی کمتر به چشم آمده و روابط عاطفی بهتری بینشان شکل می‌گیرد. روابط جنسی به جا و سالم منتج به حمایت گری مرد و همراهی زن در زندگی مشترک خواهد شد.

داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی مردان

میل جنسی
به گزارش بهداشت نیوز: میل یا تمایل جنسی، نوعی حالت، علاقه و کشش به موضوعات و فعالیت‌های جنسی است. این حالت در افراد مختلف، متفاوت است و از فردی به فرد دیگر تغییر می‌کند. میل جنسی در تمام زمان‌ها به یک اندازه نیست. شاید بد نباشد بدانید که تمایلات جنسی باتوجه‌به وضعیت روحی افراد، حد صمیمت با همسر، نوع تغذیه، کیفیت خواب و حتی شرایط آب‌وهوایی تغییر می‌کند. درست است که تمایل جنسی یک نیاز ذاتی است اما این نیاز را می‌توان با محرک‌های بیرونی و باتوجه‌به آنچه در بالا به آن اشاره شد، کم‌وزیاد کرد.

داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی مردان



 

نقش میل جنسی در استحکام روابط زناشویی
اگر در زندگی زناشویی روابط جنسی سالم و رضایتمندانه وجود داشته باشد، به شکل غیرقابل‌انکاری، مشکلات زوجین در دیگر بخش و ابعاد زندگی کمتر به چشم آمده و روابط عاطفی بهتری بینشان شکل می‌گیرد. روابط جنسی به جا و سالم منتج به حمایت گری مرد و همراهی زن در زندگی مشترک خواهد شد. این مسئله به‌قدری دارای ارزش و ضرورت است که اسلام «تمکین جنسی» را مهم‌ترین مسئولیت زندگی زناشویی معرفی می‌کند. باتوجه‌به مسائلی که گفته شد، عدم رضایت جنسی طبعاً عاملی تهدیدکننده برای زندگی مشترک محسوب می‌شود. اما ذهنیت غالب افراد در مورد میل جنسی و رضایت جنسی در زندگی زناشویی در جامعه سنتی ما، این است که نباید درباره آن زیاد صحبت یا سؤال کرد. در واقع افراد گمان می‌کنند که این مسئله نیازی به تحقیق، مشاوره، مطالعه و آگاهی چندانی ندارد و چون یک میل غریزی است، مثل دیگر امیال غریزی راه خودش را می‌رود. اما در مورد این مسئله نکات قابل اهمیت زیادی وجود دارد که باید دربارهٔ آن آگاهی کسب کرد. آگاهی در هر زمینه‌ای آرامبخش است و به اصلاح سبک زندگی، پیشگیری از مشکلات می‌انجامد و برای پیگیری و درمان مسائل، ارزش قائل است.

داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی مردان



فاکتورهای اثرگذار بر کاهش یا افزایش میل جنسی
خواسته جنسی افراد در طول سالیان به طور طبیعی تغییر می‌کند. تغییرات عمده‌ای که با بالارفتن سن‌وسال، بیشتر خودش را نشان می‌دهد. اگر نسبت به آن بی‌تفاوت باشید، به‌مرورزمان دچار اختلالات مختلفی اعم از روحی و جسمی خواهید شد. اما اگر گمان می‌کنید که تمایل شما به رابطه جنسی، کم شده است، می‌توانید با تغییراتی در سبک زندگی و فراگیری مهارت‌های خاص، مشکل را برطرف کنید.
فاکتورهایی که باعث کم شدن میل جنسی می‌شوند عبارت‌اند از؛
1.    مشکلات جنسی
2.    بیماری‌های پزشکی مثل دیابت، فشارخون و کلسترول بالا، سندروم پای بیقرار، بیماری‌های مزمن ریوی و کلیوی و ...
3.    مصرف برخی از داروها
4.    سبک زندگی و عادت‌های روزمره
5.    مصرف الکل و مواد مخدر
6.    خستگی بیش از حد روزانه
7.    اختلالات خواب
8.    تغییرات روان‌شناختی
9.    اختلالات روان مثل اضطراب و افسردگی
10.    استرس کار
11.    تصویر بد از بدن
12.    اعتمادبه‌نفس پایین
13.    احتمال جدایی در رابطه
14.    بالارفتن سن
15.    نبود فعالیت‌های مشترک رضایت‌بخش
16.    صحبت نکردن درباره رابطه جنسی و علایق مشترک

داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی مردان


هورمون‌ها، افزایش میل جنسی و رژیم غذایی
میل جنسی، به میزان هورمون‌ها بستگی زیادی دارد. اگر نمی‌دانید که کدام هورمون‌ها میل جنسی را القا می‌کنند، باید بگوییم که این مسئله مهم، در دست استروژن و تستوسترون است که در جوانی به‌وفور در افراد وجود دارد و با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند و این مسئله‌ای طبیعی است چراکه پس از گذشت زمان نیازی به تولیدمثل در افراد وجود ندارد. برای افزایش این هورمون‌ها که به افزایش میل جنسی منتج می‌شود روش‌هایی وجود دارد؛ یکی از این روش‌ها که به‌سادگی می‌توانیم آن را مدیریت کرده و در زندگی شخصی‌مان اجرا کنیم، رژیم غذایی مناسب است. می‌بایست که زوجین نسبت به خوراکی‌ها و گیاهان دارویی که میل جنسی آنها را کاهش یا افزایش می‌دهند آگاه باشند.
بزرگ‌ترین عامل اثرگذار بر هورمون‌های جنسی
رژیم غذایی بزرگ‌ترین عاملی است که بر هورمون‌های جنسی اثر می‌گذارد. دریافت غذاهای غنی از ویتامین‌ها و چربی‌های امگا 3 می‌توانند به عملکرد جنسی افراد کمک کنند. خوراکی‌هایی مثل تخمه کدو، نخود، اسفناج و تخم‌مرغ که باعث ایجاد جریان خون مناسب و سریع می‌شوند، در سلامت عملکرد جنسی افراد اثر گذارند.
در مقابل، رژیم‌های غذایی که فاقد ویتامین و مواد معدنی ضروری هستند، اثر معکوس دارند و میل و عملکرد جنسی افراد را پایین می‌آورند. سبک غذایی‌ای که این روزها به‌شدت افزایش‌یافته و همه‌گیر شده است. استفاده از خوراکی‌هایی که سرشار از قندهای مصنوعی و مواد نگهدارنده و چربی‌های ناسالم هستند. به‌عنوان‌مثال تحقیقات نشان داده‌اند که غذاهای فرآوری شده که از جوش شیرین در آنها استفاده می‌شود خطر افزایش وزن و به دنبال آن اختلال در هورمون‌ها را دارد که منجر به کاهش میل جنسی می‌شود. همچنین رژیم‌های غذایی کم‌چرب که فاقد چربی‌های سالم هستند، سطح تستوسترون را کاهش می‌دهند. پس بهترین تغذیه برای سلامت میل جنسی، تغذیه‌ای است که از فست‌فود و قندهای مصنوعی در آن خبری نباشد و به‌جایش مملو از ویتامین، مواد معدنی و چربی‌ها سالم حیوانی باشد.

داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی مردان



میوه‌های خاص برای افزایش میل جنسی
درست است که با خوردن یک واحد میوه، اثر معجزه‌ای مشاهده نخواهید کرد، اما اگر سبک تغذیه‌ای شما اصلاح شده و به این نکات را در نظر گرفته و از خوراکی‌های اثرگذار استفاده کنید، به‌مرور اثر آن را خواهید دید. از جمله میوه‌هایی که می‌توانند در افزایش میل جنسی اثرگذار باشند می‌توان به انجیر، موز و آووکادو اشاره کشد.
این میوه‌های ویتامین و مواد معدنی فراوانی دارند که می‌تواند به جریان خون کمک کرده و زندگی جنسی سالمی را برای فرد به همراه داشته باشند.
همچنین است اثر شکلات بر میل جنسی. از دیرباز شکلات را خوراکی قدرتمندی در بهبود میل جنسی معرفی کرده اند. این خوراکی خوشمزه باعث ترشح مواد شیمایی مثل سروتونین در بدن می‌شود و طبق تحقیقات بیشتر اثر روان‌شناختی دارد تا بیولوژیکی.

داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی مردان



داروهای گیاهی افزایش میل جنسی مردان
ریحان و سیر: ریحان، این سبزی خوشبو باعث تحریک حواس افراد شده و سیر به‌خاطر مقادیر زیادی آلسین که در خود دارد باعث افزایش جریان خون می‌شود. این دو سبزی اثر زیادی بر حل مشکلات جنسی در مردان دارند.
وانیل و دارچین: این دو ادویه که معمولاً موردتوجه و علاقهٔ عدهٔ زیادی از افراد هم هست و بیشتر در شیرینی‌ها استفاده می‌شود از جمله کیک‌ها می‌تواند به جریان خون کمک کرده و میل جنسی را در مردان تا 40 درصد افزایش دهد. پس می‌توانید در یک نشست عاشقانه، از کیک دارچینی استفاده کنید.

داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی مردان



نعنا: نعنا نیز همانند ریحان، تقویت‌کننده قوای جنسی است. می‌توانید صبح، ظهر و شب، یک قاشق‌چای‌خوری نعنای خشک را که در یک لیوان آب جوش دم‌کرده‌اید، میل کنید و اثر آن را در کوتاه‌مدت ببینید.

داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی مردان



روغن سیاه‌دانه: حتماً شنیده‌اید که این دانه کوچک و سیاه چه قدرت زیادی در درمان بیماری‌ها دارد. پیامبر (ص) فرموده‌اند: هیچ بیماری نیست که شفای آن در سیاه‌دانه نباشد، مگر مرگ. امام رضا (ع) هم می‌فرمایند: خداوند در چهل چیز برکت قرار داده است، از حبوبات و جمادات هم سیاه‌دانه را برگزیده است. سیاه‌دانه باعث تقویت قوای جنسی، برگشت میل جنسی در افراد مسن و تحریک نعوظ می‌شود. یک قاشق‌چای‌خوری روغن سیاه‌دانه را با چهار قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کرده و چند روز پشت‌سرهم از آن مصرف کنید.

داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی مردان



 گزنه: گیاه گزنه یک گیاه خودرو است که قدمت بسیار زیادی دارد و مردم از آن به‌عنوان تغذیه استفاده می‌کرده‌اند. نام علمی این گیاه Urtica dioica است. با دست زدن به این گیاه ممکن است دچار سوزش و خارش شوید. اما این همین گیاه آزاردهندهٔ پوست، در درمان کاهش میل جنسی مردان بسیار مورد اعتماد است، چون گزینه باعث افزایش هورمون تستوسترون می‌شود. روش مصرف همین به این صورت است که 5 گرم از برگ و گل‌های خشک گزنه را در به‌صورت در یک لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید 15 دقیقه دم بکشد. این دمنوش به مدت یک ماه قبل از وعده‌های غذایی‌تان میل کنید.

داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی مردان



گشنیز: گشنیز می‌تواند اختلالات جنسی در آقایان را رفع کند. برای این منظور لازم است که 30 گرم گشنیز خام را هر روز مصرف کنید. گشنیز سبزی معطری است که در میان سبزی‌خوردن روزانه‌تان می‌توانید از آن بهره بگیرید.  

داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی مردان



خاکشیر: شب‌ها قبل از اینکه خوابتان ببرد، زمانی که گمان می‌کنید که تا چند دقیقه دیگر چشم‌هایتان بسته خواهد شد، یک لیوان آب که در آن سه قاشق خاکشیر ریخته‌اید را میل کنید. این کار را صبح زود، درست بعد از بیدارشدن از خواب تکرار کنید. خاکشیر هم به پاک‌سازی بدن کمک می‌کند و هم باعث تقویت قوای جنسی خواهد شد.

داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی مردان



جنسینگ: پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که گیاه جنسینگ اثر قابل‌ملاحظه‌ای بر درمان اختلالات جنسی مردان، خاصه زود انزالی دارد چراکه این گیاه بر روی سیستم عصبی مرکزی و بافت‌های جنسی مردان اثر می‌گذارد. همچنین قدرت خارق‌العاده در رفع خستگی و کسالت و کاهش میل جنسی دارد. برای تهیه معجونی که حالتان را خوب می‌کنید به این روش اعتماد کنید: 30 گرم جنسینگ قرمز، 30 گرم چوب دارچین و 20 گرم هل را با هم مخلوط کرده و در یک لیوان آب بریزید. آب باید سرد باشد. سپس روی شعله گذاشته و اجازه دهید بجوشد، وقتی‌که به جوشیدن افتاد زیر آن را خاموش کرده و اجازه دهید 15 دقیقه دم بکشد. روزی نصف فنجان از این دمنوش مصرف کنید.

داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی مردان



عسل: عسل خالص می‌تواند اثر فوق‌العاده در درمان مشکلات جنسی و افزایش این قوا داشته باشد. عسل علاوه بر بقیه خاصیت‌های زیاد و عجیبی که دارد در تقویت قوای جنسی هم نقش خارق‌العاده‌ای را ایفا می‌کند. فقط کافی است که عسل خالص و گرماندیده ای را تهیه کنید. عسل را هر روز در وعده صبحانه مصرف کرده و منتظر اثراتش بمانید.

داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی مردان



دمنوش‌های گیاهی برای افزایش میل جنسی بانوان
زنان نیز به دلایل مختلف ممکن است با کاهش میل جنسی روبه‌رو شوند. مسائل همچون مشغله کاری و استرس، مشکلات زناشویی و خانوادگی و بیماری‌های جسمی و روحی در میل جنسی آنها اثرگذار است. اما خبر خوب اینکه این موضوع با آگاهی و پیگیری قابل برطرف شدن است. برای این منظور ما دمنوش های گیاهی مؤثر در افزایش میل جنسی زنان را به شما معرفی می‌کنیم:

زنجبیل: زنجبیل با خاصیت‌های فراوانی که دارد می‌تواند باعث سلامت بخش‌های مختلف بدن شود. از جمله اینکه به گردش خون کمک کرده و سلامت قلب را به همراه خواهد داشت. معمولاً گیاه و دمنوش هایی که به گردش خون سالم کمک می‌کنند در تقویت میل جنسی هم اثرگذارند. برای این منظور می‌توانید روزانه زنجبیل را در یک لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید دم بکشد و هر روز از این دمنوش استفاده کنید. این دمنوش در کاهش وزن هم اثر مطلوبی خواهد داشت.

داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی مردان



قهوه: افراد زیادی هستند که به نوشیدن روزانهٔ قهوه عادت دارند. اما زن‌ها کمتر به این نوشیدنی روی خوش نشان می‌دهند. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهند که قهوه بهترین داروی خانگی برای تقویت میل جنسی در زنان است. از قهوه‌های آماده که حاوی شکر و شیرین‌کننده‌های مصنوعی هستند استفاده نکنید. روزی یک فنجان قهوه کمک زیادی به شما خواهد کرد.

داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی مردان



 چای سبز: کرونا که جان گرفت، همه‌جا از خواص دمنوش های گیاهی صحبت شد. چای سبز پای ثابت اغلب درمان‌ها و پیشگیری‌هاست. در مورد مقابله با کرونا، چاقی و یا کاهش فشارخون، نام چای سبز را زیاد شنیده‌ایم. امروز هم به شما می‌گوییم که برای تقویت قوای جنسی خود می‌توانید روزی یک فنجان چای سبز را قبل از ناهار میل کنید.

داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی مردان



دارچین: دارچین ادویه‌ای خوشبو است که می‌تواند حال روحی‌تان را هم بهبود ببخشد. روزانه، هنگامی‌که می‌خواهید چای بنوشید، یک‌تکه چوب دارچین یا کمی پودر دارچین به آن اضافه کرده و میل کنید. دارچین باعث می‌شود که دیواره رگ‌های خونی گشاد شده و سرعت جریان خون افزایش پیدا کند.



زعفران: از فواید زعفران هرچه بگوییم، کم گفته‌ایم. طبق تحقیقات، زعفران علاوه بر تمام خواصی که برای سلامتی دارد، باعث افزایش تحریک و میل جنسی هم می‌شود. زعفران گردش خون را بهبود می‌بخشد و افزایش گردش خون هم باعث  افزایش احساسات و تقویت میل جنسی خواهد شد. کافی است دمنوش زعفران بنوشید. یا زعفران و گلاب را با هم به صورت شربت میل کنید. همچنین می توانید مقداری زعفران به چای روزانه‌تان اضافه کنید.

داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی مردان



گیاه پنج انگشت: پنج انگشت نام دیگری هم دارد و به اسم «گیاه زنان» هم شناخته می‌شود. این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری‌های زنانه از جمله مشکلات مربوط به قاعدگی کاربرد دارد. همچنین می‌تواند در تقویت قوای جنسی و جلوگیری از سردمزاجی موثر باشد.

 

داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی مردان


هشدار: اگر باردارید قبل از مصرف هر نوع داروی گیاهی به پزشکتان مراجعه کنید. کسانی هم که از فشارخون بالا، دیابت یا دیگر بیماری‌های زمینه‌ای یا بیماری‌های خاص رنج می‌برند می‌بایست قبل از درمان‌های گیاهی با پزشک خود مشورت کنند.


 گردآوری و تدوین: بهداشت نیوز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو