ماجرای انصراف لیلا حاتمی از «دسته دختران»

منبع: برترین ها

86

1400/4/16

09:05


منیر قیدی درباره دلیل انصراف لیلا حاتمی از بازی در فیلم «دسته دختران» توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری تسنیم: منیر قیدی درباره دلیل انصراف لیلا حاتمی از بازی در فیلم «دسته دختران» توضیحاتی ارائه کرد.

ماجرای انصراف لیلا حاتمی از «دسته دختران»

منیر قیدی درباره ساخت سریال "ویلایی‌ها" که در فضای مجازی بسیار پخش شد، تأکید کرد: خبر اشتباهی بود که نمی‌دانم از کجا درآمد. من فعلاً به "دسته دختران" و رسیدنِ این فیلم به اکران و بقیه کارهایش فکر می‌کنم.

او درباره این فیلم سینمایی و اولین اکرانِ آن توضیح داد: ما این روزها درگیرِ مونتاژ و صداگذاری این کاریم و ان‌شاءالله برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد.

این کارگردان شناخته شده درباره سختی‌های "دسته دختران" گفت: آنچه در تصورتان از سختی است می‌توانید برای این کار متصور شوید. "دسته دختران" را در گرمای بالای ۴۰ درجه در اهواز و شرایط سخت کرونایی، همه چیز دست به دست هم داد کار ما بسیار سخت‌تر شود.

قیدی درباره تفاوت "ویلایی‌ها" با "دسته دختران" توضیح داد: دو فرم متفاوتند؛ یکی آرام و یکی دیگر پرتحرک؛ من در "ویلایی‌ها" قصه‌ای را در یک فضای تلخ پر از انتظار و سکوت و سکون بیان می‌کنم و لازمه‌اش یک نوع کارگردانی است و در "دسته دختران" که ویژگی‌های خاص خودش را داشت و پرتحرک و اکشن بود هم یک نوع کارگردانی دیگری می‌طلبید. ما دو سکانس نداریم یک جا ایستاده باشیم و همه‌چیز متفاوت است.

او درباره اتفاقی که برای تماشاگر "دسته دختران" به هنگام دیدن رخ می‌دهد، گفت: این فیلم دو وجه دارد؛ یک بخشی از تاریخ مقاومت خرمشهر است که کتاب درباره‌اش زیاد چاپ شده اما در فیلم‌ها کمتر به آن پرداخته‌اند. من در "ویلایی‌ها" سعی کردم و اینجا شاید بیشتر به این سمت رفته‌ام که برای نسلِ الان فیلم بسازم. یعنی اینکه نمی‌خواستم هم نسل‌های خودم و قبل‌تر از خودم بگویند ما مثلاً یک همچنین خاطره‌ای داشتم و چقدر خوب بود. واقعیت این است می‌خواهم آن نسلی که هیچ خاطره‌ای از این جنگ و مقاومت ندارند این فیلم برایشان جذاب باشد. با خودشان بگویند چه آدم‌های مهمی داشتیم که الان نداریم و یا کمتر داریم. هدفم بیشتر نسل جوان بوده که به تعبیری آشنایی‌زدایی کرده باشم.

قیدی در پاسخ به سؤالی درباره انصراف لیلا حاتمی، گفت: لیلا خیلی منطقی و دوستانه نگران کرونا بود و بالأخره دو تا بچه هم داشت و از این جهت نتوانستیم ایشان را در فیلم داشته باشیم. البته خوشبختانه هیچ‌کدام از بازیگران و عوامل اصلی کار کرونا نگرفتند و کار در آن شرایط سخت هوایی و کرونایی اهواز به خوبی پیش رفت.

او در پایان درباره شخصیت‌پردازی و بازیگرانِ "ویلایی‌ها" و در "دسته دختران" گفت: سعی می‌کنم از خودِ بازیگر به خود بازیگر نزدیک باشد؛ یعنی آن حس منتقل شود. گاهی اوقات یک چیزهایی را تغییر می‌دهم تا با حس و حال آن بازیگر هماهنگ شود. اتفاقاتی که شاید برای خود آن بازیگر خیلی در دسترس نباشد. بخشی از وجود او را هم در آن اتفاق دخیل می‌کنم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو