آموزش پاک کردن میگو با روشی ساده و آسان + عکس

آموزش پاک کردن میگو با روشی ساده و آسان + عکس


منبع: آرگا

88

1400/4/16

09:42


میگو یکی از غذاهای دریایی است که دارای خواص بسیاری است و شما می توانید در منزل غذاهای مختلفی با آن تهیه کنید. ابتدا برای مصرف این ماده غذایی با آن راه به خوبی پاک کنید که ما در این بخش نحوه پاک کردن میگو را با روش آسان توضیح خواهیم داد.

قبل از پخت میگو شما باید میگوی تازه خریداری کنید از نشانه های مهم در خرید میگوی تازه صورتی رنگ بودن و سفت بودن آن است. میگو یکی از سخت پوستان است و باید قبل از مصرف به خوبی پاک شود نحوه پاک کردن میگو بسیار راحت است و می توانید با استفاده از آموزش ها این کار را انجام دهید. زمان پوست کردن میگو بستگی به زمان خرید آن دارد اگر میگو را خام خریداری کرده اید باید به سرعت پوست کنید و مصرف شود و در صورت خرید آن به شکل منجمد یا پخته شده می توانید به مدت چند روز و چند ماه مصرف کنید.

روشی راحت برای پاک کردن میگو

ابتدا باید برای تمیز کردن میگو به خوبی میگوها را با آب سرد بشویید و به خوبی میگوها را به لحاظ رنگ و بوی آنها بررسی کنید تا در صورت داشتن بوی نامطبوع و رنگ قهوه ای از آن استفاده نکنید.

پاک کردن میگو در منزل

جدا کردن سر:

در مرحله ابتدایی پاک کردن میگو باید سر را از قسمت بدن جدا کنید و با انگشت سبابه خود بدن را نگه دارید و سر میگو را به سمت پایین خم کنید و سپس با یک حرکت چرخاندن را از بدن میگو جدا کنید. اگر ترجیح شما بر این است که میگو را با سر طبخ کنید مشکلی وجود نخواهد داشت و این امر به ذائقه غذایی شما باز می گردد.

جدا کردن پاها:

برای تمیز  کردن میگو باید پاهای آن را جدا کنید این کار نسبتا ساده است و شما می توانید با حرکات انگشتان خود این کار را انجام دهید. بدن میگو را به سمت خود قرار داده و با انگشتان خود پاها را به سمت دم میگو بکشید و از آن جدا کنید.

چگونه میگو پاک کنیم

کندن پوست:

در این مرحله از کار برای پاک کردن میگو نوبت به پوست کندن میگو می رسد در یکی از روش های ساده برای انجام این کار باید با استفاده از چاقوی نارک پوست میگو را از قسمت پاها که جدا شده اند بکنید. باید توجه داشته باشید که در هنگام انجام این کار رگ های سیاه موجود را نیز جدا کنید.

به راحتی میگو را پاک کنید

جدا کردن دم:

جدا کردن دم میگو نیز کاری بسیار ساده است و می توانید با استفاده از چاقوی تیز و مناسب این کار را انجام دهید. برخی از افراد ترجیح می دهند تا دم میگو را بعد از طبخ آن جدا کنند اما روش بهتر این است که دم میگو قبل از پخته شدن جدا شود.

پوست کندن میگو

روشی دیگر برای تمیز کردن میگو

در بالا با روش پاک کردن این جانور دریایی با دست آشنا شدید، اکنون روش پاک کردن میگو با چاقو و یا قیچی را در اختیارتان قرار می دهیم، برای این منظور در ابتدا نوک چاقو را از قسمت سر در زیر پوسته قرار دهید و همانند تصویر در امتداد یک خط و تا قسمت دم جانور این برش را ادامه دهید. برای این کار می توانید از چاقوی کوچک نوک تیز استفاده کنید.

روش تمیز کردن میگو

سپس پوسته باز شده را از دو طرف میگو را بکشید تا جدا شود، زمانی که پوسته به دم رسید، کل پوسته جدا شده را در دستان خود بگیرید و محکم به سمت مخالف بکشید تا پوسته از قسمت دم نیز جدا شود.

در همین حین پوسته و دم بدنه میگو را در دست گرفته و در جهت مخالف بکشید و در صورتی که دم میگو را نیز استفاده می کنید، قسمت دم و بدنه را در دست گرفته و هر یک از پوسته های دو طرف را محکم به طرف مخالف بکشید تا جدا شود.

تمیز کردن میگو + تصاویر

برای جدا کردن رگ سیاه پشت میگو نیز که ضرر داشته و بوی بدی می دهد، می توانید تیغه پشت میگو را با استفاده از چاقو یک برش ایجاد کنید، البته نباید خیلی عمیق باشد، یک خط برش کم عمق در امتداد تیغه کافی می باشد.

سپس دو طرف آن را به طرف پشت یکدیگر کمی فشار دهید تا خط برش ایجاد شده کمی بازتر شود.

مراحل تمیز کردن میگو

بعد از مشاهده رگ سیاه، آن را خارج کنید، البته همه میگو ها این رگ سیاه پشت را ندارند و در صورت عدم مشاهده آن نباید برش را عمیق تر کنید، زیرا موجب از هم پاشیدگی میگو می شود.

تمیز کردن میگو

به منظور جدا کردن رگ سیاه؛ نوک چاقو را زیر رگ قرار دهید و چاقو را در زیر رگ حرکت دهید تا از بافت جدا شود و چند مرتبه چاقو را از اول تا آخر در طول رگ حرکت دهید تا رگ کاملا از گوشت جدا شود.

ترفند پاک کردن میگو

اکنون چاقو را در زیر رگ و در قسمت سر رگ که محکم تر می باشد، نگه داشته و محکم به طرف بیرون بکشید تا رگ کاملا خارج شود.

مراحل تمیز کردن میگو

حال میگوی شما پاک شده و می توانید آن را بعد از شست و شو، فریز کرده و در زمان لازم برای تهیه انواع غذا ها و سالاد استفاده کنید.

نکات مهم:

  • بعد از پا کردن میگو و زمانی که می خواهید رگ های سیاه موجود در روی بدن میگو را انجام دهید بهترین کار برای انجام آن استفاده از دست است.
  • میگو را باید در دمای مناسب ۳۲-۳۸ درجه فارنهایت نگهداری کنید و بهتر است آن را در طرف های در بسته قرار دهید.
  • نحوه طبخ و پخت میگو متنوع است، برخی از افراد این کار را به شکل سرخ کردن و برخی کباب کردن انجام می دهند.
  • برای شست و شوی میگو باید از آب سرد استفاده کنید، زیرا استفاده از آب گرم موجب چسبندگی میگو و از دست دادن فرم آن می شود.

در پایان امیدواریم این مطلب برای شما سودمند بوده باشد و در صورت تمایل برای آشنایی با نکات دیگر در زمینه خانه داری از جمله نحوه پاک کردن سیرابی و فریز کردن قارچ می توانید در اینجا کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو