آشنایی با انواع یخچال صنعتی و کاربردهای آن

آشنایی با انواع یخچال صنعتی و کاربردهای آن


منبع: بیتوته

95

1400/4/16

11:31


آشنایی با انواع یخچال صنعتی و کاربردهای آن



انواع یخچال صنعتی, آشنایی با انواع یخچال صنعتی, معرفی انواع یخچال صنعتی

آشنایی با انواع یخچال صنعتی

 

معرفی انواع یخچال صنعتی

یخچال و فریزر صنعتی برای استفاده در آشپزخانه های تجاری مانند کافی شاپ ها، هتل ها، رستوران ها، فست فود ها، سوپرمارکت ها، گوشت و مرغ فروشی ها ساخته می شوند. این دستگاه ها به گونه ای ساخته و طراحی می شوند که مواد را در دمای خاص نگهداری کنند.

انواع یخچال صنعتی:

استفاده کردن از یخچال فریزرهای صنعتی امری لازم و ضروری است. این نوع از یخچال فریزرها در ابعاد و اندازه ها و شکل های مختلفی و برای مصارف گوناگونی ساخته و استفاده می شوند. یخچال هایی که در صنعت داروسازی استفاده می شوند با یخچال هایی که در فروشگاه ها و سوپر مارکت ها مورد استفاده قرار می گیرند از نظر اندازه و دمای تولیدی متفاوت هستند.

 

یخچال ها و فریزرهای صنعتی، باعث تازه ماندن مواد غذایی می شوند. آن ها می توانند برای مدت طولانی مقدار زیادی مواد غذایی را نگهداری کنند. یخچال فریزرهای صنعتی با توجه به حجم و ظرفیتشان برای آشپزخانه های صنعتی و کافی شاپ مناسب هستند. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع یخچال و فریزرهای صنعتی و نحوه کار و خرید این دستگاه ها آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

یخچال صنعتی چیست؟

یخچال و فریزر صنعتی، نسبت به یخچال های خانگی بزرگتر هستند و حتی شکل و مدل آنها هم متفاوت هستند. یخچال های صنعتی، انرژی و مصرف بیشتری نسبت به مدل های خانگی دارند. زیرا آنها با اجزای مانند اپراتور و فن های خنک کننده، گرم کننده های ضد برفک و کمپرسورهای با کارایی بالا طراحی شده اند. اما با این حال برای آشپزخانه های صنعتی بسیار با صرفه است و البته ضامن حفظ کیفیت مواد غذایی خواهند بود.

 

یخچال های بزرگ و یخچال صنعتی هوای گرم را به بیرون از محیط نگهداری مواد غذایی انتقال می دهند و از این طریق دمای داخل یخچال پایین نگه داشته می شود.

 

بنابراین اندازه این قبیل یخچال صنعتی با استانداردهای خانگی فرق دارد و متناسب با موارد استفاده ای که دارند، تولید و عرضه می شوند. یخچال و فریزرهای صنعتی (غیرخانگی) اعم از یخچال فروشگاهی، یخچال ایستاده، یخچال سوپر مارکتی، شیشه خم، فریزر خوابیده، صندوقی، فریزر ایستاده، پرده هوا و ... با استانداردهای روز در کشور ساخته می شوند.

 

تنوعی از انواع یخچال و فریزر های کوتاه و بلند مناسب برای استفاده در مغازه ها، رستوران ها، فروشگاه های زنجیره ای، کافی شاپ ها وجود دارد. این یخچال ها معمولا به دو دسته اصلی تقسیم می شوند.

 

• یخچال صنعتی ایستاده (عمودی)

• یخچال صنعتی کابینتی (صندوقی)

 

راهنمای خرید یخچال صنعتی و یا تجاری ما شما را در انواع واحدها، ویژگی ها، تنظیمات و سایر موارد راهنمایی می کند.

 

انواع یخچال های صنعتی

واحدهای برودتی بسیار متنوعی وجود دارد که رستوران ها و آشپزخانه های تجاری مختلف می توانند از این مواد برای مواد شیمیایی و نوشیدنی استفاده کنند. موارد زیر انواع متداول یخچال های تجاری موجود در بازار است.

 

یخچال صنعتی خیلی بزرگ

یک یخچال صنعتی خیلی بزرگ، اساساً به اندازه ی یک اتاق برای ذخیره سازی مواد است. آن ها بیشتر مانند سردخانه هستند با استفاده از فضای کافی می توانید از اقلام اصلی استفاده کنید در خارج یا در محل نگهداری ذخیره کنید این کمک می کند تا مقدار آن را از محصول خنک شود و در عین حال از ترافیک سنگین در آشپزخانه تجاری کاسته شود.

 

• موارد استفاده برای جعبه های دارای مواد غذایی، گوشت، مرغ، ماهی، محصولات غذایی.

• این یخچال ها برای رستوران های بزرگ غذاخوری، هتل ها، مهمان نوازی، مواد غذایی زنجیره ای بهترین هستند.

 

کاربردهای انواع یخچال صنعتی, انواع یخچال صنعتی و کاربردهای آن, تصاویر انواع یخچال صنعتی

یخچال صنعتی اتاقی

 

یخچال های صنعتی ایستاده یک، دو یا سه بخشی

به طور معمول از یک، دو یا سه بخش ساخته می شود، یخچال دستی در طیف گسترده ای از موسسات استفاده می شود. بیشتر آشپزخانه ها از چند واحد استفاده می کنند، از جمله واحدی که وسایل آماده را برای کل هفته ذخیره می کند و دیگری که وسایل آب شده است و آماده شده است برای مصرف روزانه که در جای خود قرار می دهند. با نگهداری مستقیم آن در آشپزخانه، این امر به تسریع زمان آماده سازی و زمان سرویس کمک می کند.

 

• موارد استفاده برای گوشت، مرغ، ماهی، محصولات غذایی، سس و چاشنی های آماده.

• این یخچال ها بهترین گزینه برای رستوران های معمولی و غذاخوری خوب، زنجیره های فست فود، آشپزخانه های کافه تریا می باشند.

 

معرفی انواع یخچال صنعتی, انواع یخچال صنعتی با تصاویر, انواع یخچال صنعتی و کاربردهای آن

یخچال های صنعتی ایستاده چند بخشی

 

یخچال صنعتی ایستاده درب شیشه ای

این نوع یخچال با درب شیشه ای موجود می باشد، در فروشگاه مواد غذایی و بازارها رایج است. این امکان را به شما می دهد تا محصول داخل یخچال را مشاهده کنید. برای کمک به حداکثر فضای یخچال می توانید مدلی را با چندین بخش و طراحی باریک انتخاب کنید.

 

• موارد استفاده برای غذاها و نوشیدنی های بسته بندی شده می باشد.

• این یخچال ها، بهترین برای فروشگاه مواد غذایی، فروشگاه مناسب، تریاها، بازارهای خرید و فروش می باشند.

 

آشنایی با انواع یخچال صنعتی, معرفی انواع یخچال صنعتی, کاربردهای انواع یخچال صنعتی

یخچال صنعتی ایستاده درب شیشه ای

 

یخچال صنعتی ویترینی

یک یخچال ویترین به شما اجازه می دهد تا در هنگام خنک شدن موارد دیگر را مشاهده کنید. مدل های نانوایی برای نگهداری همه چیز از شیرینی های فاسدشدنی گرفته تا کیک استفاده می شود، در حالی که موارد غذای آماده به طور منظم گوشت و پنیر را خنک می کنند.

 

• مورد استفاده برای شیرینی، کیک، گوشت، پنیر، غذاهای بسته بندی شده، نوشیدنی ها می باشد.

• این یخچال ها، بهترین گزینه برای نانوایی ها، فروشگاه مواد غذایی، سوپرمارکت ها، کبابی ها، فروش گوشت و مرغ و مواد پروتئینی، فروش نوشیدنی ها، بازارهای خرید و فروش و ... می باشند.

 

تصاویر انواع یخچال صنعتی, معرفی انواع یخچال صنعتی, انواع یخچال صنعتی با تصاویر

تصاویر یخچال ویترینی

 

یخچال صنعتی زیر پیشخوان

یخچال و فریزر زیر پیشخوان را می توان در آشپزخانه استفاده کرد برای نگهداری مواد تشکیل دهنده کوچک برای نگهداری مواد غذایی و حتی برای آماده سازی غذا و آبکاری که می توان آن را در زیر پیشخوان در نوار رستوران قرار داد. این یخچال ها، مدل هایی با درب های فولادی ضد زنگ یا درب های شیشه ای موجود هستند.

 

• مورد استفاده برای غذاهای میان وعده و مواد غذایی بسته بندی شده، نوشیدنی ها می باشد.

• این یخچال ها، بهترین گزینه برای تریاها، کافه های رستوران، کافه ها، دفاتر، اتاق های استراحت می باشد.

 

انواع یخچال صنعتی,معرفی انواع یخچال صنعتی,انواع یخچال صنعتی و کاربردهای آن

یخچال صنعتی زیر پیشخوان

 

یخچال های صنعتی نوشیدنی

مشابه یخچال زیر پیشخوان هستند، دارای یک خنک کننده پشتی است که توسط میله ها برای سرما دادن به نوشیدنی ها و نوشابه ها و بطری های آب و ... استفاده می شود.

این گزینه ها حداکثر دارای دو یا سه بخش هستند، اما شما می توانید مدل هایی را با یک بخش یا چهار بخش پیدا کنید.

 

• موارد استفاده برای انواع نوشیدنی مانند: نوشابه، آب، دوغ و ... می باشد.

• این یخچال ها برای کافه های رستوران، کافه تریاها، سالن ها مناسب هستند.

 

آشنایی با انواع یخچال صنعتی,کاربردهای انواع یخچال صنعتی,تصاویر انواع یخچال صنعتی

یخچال های صنعتی مخصوص نوشیدنی

 

یخچال صنعتی با میز آماده

این نوع یخچال میز مانند، صفحه ای برای آماده سازی وجود دارد و به شما اجازه می دهد که مواد آماده شده را در یک مکان از یخچال قرار دهید. به عنوان مثال، مواد آماده شده ی پیتزا را در قسمت هایی از یخچال نگهداری کنید و روی صفحه ی مورد نیاز پیتزا خود را آماده کنید. در این صورت تمامی مواد استفاده شده در پیتزا تازه هستند. این یخچال های میز مانند نه تنها برای آماده سازی پیتزا مناسب است؛ بلکه برای آماده سازی ساندویچ، سالاد و دیگر غذاها مناسب می باشد.

 

• موارد استفاده برای انواع مواد افزودنی، مواد تشکیل دهنده، سس ها، چاشنی ها و ... می باشد.

 

• این یخچال ها برای مکان هایی که پیتزا، ساندویچ، سالاد یا غذاهای مخصوص را با مواد آماده تهیه می کنند مناسب می باشند.

 

انواع یخچال صنعتی و کاربردهای آن,معرفی انواع یخچال صنعتی,انواع یخچال صنعتی و کاربردهای آن

تصاویر یخچال صنعتی میز آماده

 

انواع درب ها

شاید باور نکنید اما یخچال های تجاری می توانند گزینه های متفاوتی را در مورد درب ها داشته باشند. در زیر انواع پیکربندی ها و سازه هایی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

 

تنظیمات استاندارد

عبور از طریق درب ها - این نوع درب ها در روی این یخچال های صنعتی قرار می گیرند، که در بالا با نمونه هایی از آن ها آشنا شدید.

 

چرخش درب - در این نوع یخچال ها، درب آن ها بسیار شبیه به یخچال خانگی باز می شوند، و شما می توانید مواد را به راحتی داخل آن ببینید و آن ها را بردارید.

 

ساخت و ساز مشترک

درب های شیشه ای - به طور معمول داخل یخچال ها با درب های شیشه ای را می توانید مشاهده کنید. هنگام استفاده از این یخچال ها دیگر لازم نیست درب ها را باز و بسته کنید. از طریق شیشه مواد داخل آن را مشاهده کنید و سپس آن را برداشته و مصرف کنید.

 

درب های فولادی ضد زنگ - ساختار فولادی آن باعث ایجاد عایق بیشتر، محصول خنک سازی و صرفه جویی در واحد انرژی مصرفی می شود.

 

تعمیر و نگهداری یخچال

نظافت و نگهداری منظم اطمینان حاصل می کند که یخچال صنعتی شما از نظر انرژی صرفه جویی کرده و محصول را خنک نگه می دارد. هر نوع تجارت حرفه ای را انتخاب کنید، برای انجام بهترین کارها، کارهای زیر را انجام دهید :

 

فضای داخلی را پاک کنید - همیشه قفسه ها و دیوارهای داخلی را هر هفته با یک پارچه نرم، آب گرم و پاک کننده مورد نیاز سازنده پاک کنید. البته اگر زودتر کثیف شد باید زودتر از یک هفته آن را تمیز کنید. به یاد داشته باشید که هنگام تمیز کردن همه محصولات را خارج کنید و در یخچال دیگری قرار دهید.

 

قسمت بیرونی را پاک کنید - هر هفته از یک پارچه نرم، آب گرم و پاک کننده مورد نیاز سازنده برای پاک کردن قسمت بیرونی استفاده کنید. از تمیزکننده های ساینده یا کلر بر روی سطوح فولاد ضد زنگ استفاده نکنید.

 

سیم پیچ کندانسور را تمیز کنید - سیم پیچ کندانسور می تواند گرد و غبار یا چربی ها را به خود بگیرند و روی آن ها تجمع پیدا کنند. حداقل هر سه ماه یکبار باید سیم پیچ کندانسور را جارو برقی کنید و تمیز کنید.

 

واشرها را بررسی کنید - حداقل یک بار در ماه واشرهای درب را بررسی کنید. آنها را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا تمیز بمانند. در صورت مشاهده هر نوع ساییدگی، شکاف یا سوراخ و پارگی، آنها را تعویض کنید.

 

گردآوری: بخش علمی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو