شکایت علیه شاهزاده سعودی که در فرانسه برده داری می کند

منبع: روزیاتو

108

1400/4/16

12:08


گفته می شود یکی از شاهزاده های سعودی که در منزل ویلایی خود در حومه پاریس زندگی می کند هفت نفر را به بردگی گرفته و این مساله حالا به موضوعی جنجالی در محافل خبری فرانسه بدل شده است.

پرونده قاچاق انسان برای این شاهزاده سعودی زمانی در فرانسه باز شد که این زنان که اغلب شان هم تبعه فیلیپینی هستند و بین ۳۸ تا ۵۱ یال داند شکایاتی را از برده داری مدرن نسبت به کارفرمای خود در سال ۲۰۱۹ در فرانسه به ثبت رساندند. گفته می شود این پیشخدمت ها در عربستان سعودی استخدام شده اند و چندین سال است که برای این شاهزاده و خانواده اش کار می کنند.

حقوق دریافتی توسط این هفت نفر ماهانه ۳۰۰ یورو عنوان شده و ظاهرا مجبور هستند که به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز در هفته به خانواده این شاهزاده خدمت کنند که این به مثابه برده داری مدرن شمرده می شود.

تصویری از کاخ چند صد هکتاری بن سلمان

این شاهزاده سعودی که ظاهرا برای گذراندن تعطیلات به صورت مستمر با خانواده اش به فرانسه سفر می کند خدمه خود را هم همواره به همراه دارد. یکی از منابع آشنا به این پرونده گفته است که این هفت زنان قبلا یکبار در طول سفرشان به فرانسه تلاش کرده اند از دست او بگریزند اما موفق به این کار نشده اند.

براساس ادعای این فرد، همه خدمه شاهزاده سعودی به ندرت اجازه غذا خوردن داشته اند و تمام وقتشان صرف خدمت رسانی به چهار فرزند این فرد می شده. زنانی که به بردگی گرفته شده اند همچنین ادعا کرده اند که در تمام این سال ها از جانب این فرد مورد تمسخر و تحقیر و بدرفتاری قرار گرفته اند و هیچوقت زمانی برای استراحت نداشته اند.

این زنان در حالی از استراحتگاه اروپایی شاهزاده سعودی نجات داده شدند که از گرسنگی رنج می بردند و مجبور بودند باقیمانده غذای کارفرمایشان را بخورند.

Anick Fougeroux رئیس گروه فوریتهای اجتماعی SOS Esclaves  (به معنای کمک های فوری به برده ها) در مصاحبه با نشریات فرانسوی گفته است:

اولین باری که این زنها را دیدیم به شدت شوکه شدیم چراکه آنها تا حد مرگ گرسنه بودند.

بازرسان فرانسوی در هفته های اخیر مشغول بررسی ادعاهای این زنان بودند اما هنوز بازجویی از شاهزاده سعودی آغاز نشده است چراکه این فرد فعلا به فرانسه سفر نکرده است.

گفتنی است هنوز نمی دانیم که آیا این شاهزاده مصنوعی قضایی دارد یا خیر که در اینصورت بازرسان فرانسوی اجازه دستگیری وی یا شکایت از او را ندارند.

 

بیشتر بخوانید:

نمادهای برده داری که با خشم سیاهپوستان جهان روبرو شدند

بازگشت برده داری در عصر مدرن؛ خرید و فروش زنان و مردان آفریقایی در لیبی

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو