همه چیز درباره ناتاشا رومانوف / بیوه سیاه (Black Widow)

همه چیز درباره ناتاشا رومانوف / بیوه سیاه (Black Widow)


300

1400/4/16

12:12


هر چیزی که باید درباره «ناتاشا رومانوف» یا «بیوه سیاه» بدانید / از جاسوسی برای شوروی تا پیوستن به انتقام جویان و رابطه های عاشقانه او با ابرقهرمانان

همه چیز درباره ناتاشا رومانوف / بیوه سیاه (Black Widow)

۲ روز پیش
هر چیزی که باید درباره «ناتاشا رومانوف» یا «بیوه سیاه» بدانید / از جاسوسی برای شوروی تا پیوستن به انتقام جویان و رابطه های عاشقانه او با ابرقهرمانان

همه چیز درباره ناتاشا رومانوف / بیوه سیاه (Black Widow)

اختصاصی سلام سینما- طرفداران دنیای سینمایی مارول مدت‌هاست که منتظر اکران اولین فیلم مستقل برای یکی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان مارول یعنی «بیوه سیاه» یا همان «ناتاشا رومانوف» هستند و هفتم جولای 2021 برای آنها روز موعود است.

به همین بهانه تصمیم گرفتیم تا مخاطبان سلام سینما را در آستانه‌ی اکران جهانی فیلم سینمایی «بیوه سیاه»(Black Widow) و پیش از تماشای آن با ابعاد مختلف شخصیت او در کمیک‌بوک‌ها و فیلم‌های دنیای سینمایی مارول و همینطور نکات جالب فیلم «بیوه سیاه»(Black Widow) آشنا کنیم.

- «ناتاشا رومانوف» ملقب به «بیوه سیاه» کیست؟

همه چیز درباره بیوه سیاه-1

«ناتالیا آلیانوونا رومانوا» ملقب به «ناتاشا رومانوف» یک شخصیت داستانی است که برای اولین بار توسط «استن لی» در سری کتاب‌های «کمیک‌بوک‌های آمریکایی» شرکت مارول خلق شد.

اولین حضور او در یک کمیک‌بوک به آپریل 1964 و کمیک‌بوک «داستان تعلیق» برمی‌گردد که به عنوان یک مأمور امنیتی بدون لباس ویژه و  یک ضدقهرمان وارد داستان «مردآهنی» می‌شود.

«ناتاشا رومانوف» در واقع یکی از مأموران آموزش‌دیده‌ی سرویس امنیتی اتحاد جماهیر شوروی یا همان کا گ ب است که توسط این سازمان به امکانات جنگی و نظامی ویژه‌ای مسلح می‌شود و «بیوه سیاه» نیز نام سازمانی اوست.

او که توسط کا گ ب علیه ایالات متحده آمریکا و گروه «انتقام‌جویان» شستشوی مغزی شده است، برای انجام مأموریتی روانه‌ی آمریکا می‌شود اما در نهایت به ابرقهرمانان آمریکایی و گروه «انتقام‌جویان» می‌پیوندد و به مرور تبدیل به یکی از رهبران اصلی این گروه می‌شود.

همه چیز درباره بیوه سیاه-2

 

- اولین بار «بیوه سیاه» در کدام فیلم سینمایی ظاهر شد؟

همه چیز درباره بیوه سیاه-3

در سال 2004 میلادی، کمپانی لاینزگیت امتیاز ساخت یک فیلم براساس شخصیت «بیوه سیاه» را بدست آورد و در ماه آپریل همان سال اعلام کرد که بزودی فیلم «بیوه سیاه» را به نویسندگی و کارگردانی «دیوید هایتر» خواهد ساخت.

اما در ژوئن 2006 کمپانی لاینزگیت اعلام کرد که پروژه‌ی ساخت فیلم معلق شده است و امتیاز ساخت فیلم برای شخصیت «بیوه سیاه» را به مارول بازگرداند. در ژانویه 2009 مارول اعلام کرد که از شخصیت «ناتاشا رومانوف» در فیلم «مرد آهنی 2» رونمایی خواهد کرد.

در نتیجه «مرد آهنی 2» اولین فیلم سینمایی بود که شخصیت «ناتاشا رومانوف» یا همان «بیوه سیاه» در آن ظاهر شد.

همه چیز درباره بیوه سیاه-4

 

- «بیوه سیاه» در چه فیلم‌هایی از فیلم‌های دنیای سینمایی مارول حضور داشته است؟

همه چیز درباره بیوه سیاه-5

«بیوه سیاه» برای اولین بار در فیلم «مرد آهنی 2» در سال 2010 روی پرده‌های سینما آمد. به گفته‌ی مدیران کمپانی مارول، «اسکارلت جوهانسون» جهت بستن قرارداد برای ایفای نقش «بیوه سیاه»، باید چند پیش‌ قرارداد را برای فیلم‌های بعدی که «بیوه سیاه» در آنها حضور داشت، امضاء می‌کرد.

این فیلم‌ها شامل «انتقام‌جویان»، «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان»، «انتقام‌جویان: عصر آلترون»،‌ «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، «انتقام‌جویان: نبرد ابدیت»،‌ «کاپیتان مارول» و همچنین «انتقام‌جویان: پایان بازی» می‌شد.

در مجموع شخصیت «بیوه سیاه» تاکنون در هشت فیلم از آثار دنیای سینمایی مارول حضور داشته است.

همه چیز درباره بیوه سیاه-6

 

- چرا «بیوه سیاه» در فرنچایز «انتقام‌جویان» حضور داشت؟

همه چیز درباره بیوه سیاه-7

براساس کمیک‌بوک‌ها و فیلم‌های ساخته شده توسط کمپانی مارول، «ناتاشا رومانوف» یا همان «بیوه سیاه» پس از جدا شدن از کا گ ب و آمدن به آمریکا، به سازمان ضدتروریستی «شیلد» یا همان «S.H.I.E.L.D» پیوست.

او به عنوان یکی از مأموران سازمان «شیلد» توانست نقشه‌ی تروریستی «ایوان وانکو» را علیه «تونی استارک» خنثی کند.

مدتی بعد «لوکی» علیه زمین قیام کرد و بهترین دوست «بیوه سیاه» یعنی «هاوک‌آی» را به اسارت گرفت. این باعث شد تا «بیوه سیاه» برای نجات «هاوک‌آی» و «زمین» از دست «لوکی»، به گروه «انتقام‌جویان» بپیوندد.

همه چیز درباره بیوه سیاه-8

 

- تاکنون چه بازیگرانی نقش «بیوه سیاه» را ایفا کرده‌اند؟

همه چیز درباره بیوه سیاه-9

تنها بازیگری که تاکنون شخصیت «بیوه سیاه» را روی پرده‌های بزرگ سینما ایفا کرده، «اسکارلت جوهانسون» است.

او از فیلم «مرد آهنی 2» محصول سال 2010 تا به امروز در تمام فیلم‌هایی که «بیوه سیاه» جزئی از داستان آن بوده، نقش‌آفرینی کرده است و اکنون نیز منتظر تماشای ایفای نقش او در فیلمی مستقل درباره‌ی «بیوه سیاه» هستیم.

همه چیز درباره بیوه سیاه-10

 

- «بیوه سیاه» با کدام یک از ابرقهرمانان مارول رابطه‌ی عاشقانه داشته است؟

همه چیز درباره بیوه سیاه-11

«بیوه سیاه» صاحب یکی از طولانی‌ترین داستان‌ها را در کمیک‌بوک‌های مارول است. بنابراین عجیب نیست که او رابطه‌های عاشقانه‌ی زیادی را تجربه کرده باشد.

در سری کمیک‌بوک‌هایی که شخصیت «بیوه سیاه» در آنها حضور دارد می‌توان 9 شخصیت ابرقهرمانی را یافت که یا با «بیوه سیاه» وارد رابطه‌ای عاشقانه شده‌اند و یا رابطه‌ی دوستانه‌ی میان آنها بسیاری صمیمی بوده است.

از میان این کاراکترهای موجود در کمیک‌بوک‌های مارول، «تونی استارک»،‌ «مرد عنکبوتی» و «هرکول» رابطه‌ی صمیمی با او داشته‌اند اما «باکی بارنز» یا همان «سرباز زمستان»، یک سرباز روسی به نام «نیکولای»، «الکسی شوستاکوف» یا همان «نگهبان قرمز»، «دردویل» و «کلینت بارتون» ملقب به «هاوک‌آی» از عشاق او بوده‌اند.

در سری فیلم‌های مارول که شخصیت «بیوه سیاه» در آنها حضور دارد، 3 شخصیت وجود دارند که یا دوست صمیمی «بیوه سیاه» هستند یا با او وارد رابطه‌ی عاشقانه می‌شوند.

«کلینت بارتون» یا همان «هاوک‌آی» با نقش‌آفرینی «جرمی رنر» و «کاپیتان آمریکا» با ایفای نقش «کریس ایوانز» دوستان صمیمی بیوه سیاه هستند و «کریس بنر» یا همان «هالک» نیز معشوق اوست.

همه چیز درباره بیوه سیاه-11

 

- رقبای «اسکارلت جوهانسون» برای ایفای نقش «بیوه سیاه» چه بازیگرانی بوده‌اند؟

همه چیز درباره بیوه سیاه-12

«اسکارلت جوهانسون» اولین و تنها بازیگری است تاکنون نقش «ناتاشا رومانوف» یا «بیوه سیاه» را ایفا کرده است. اما جالب است بدانید او برای بدست آوردن این نقش، رقبای سرسختی را از پیش رو برداشت.

در سال 2009 سازندگان «مرد آهنی 2»، اولین بازیگری را که برای ایفای نقش «بیوه سیاه» در نظر داشتند، «امیلی بلانت» بود که او به دلیل مشغله‌اش در پروژه‌های دیگر این پیشنهاد را رد کرد. اما برخی رسانه‌ها نام‌های دیگری را نیز مطرح کرده‌اند.

از مطرح‌ترین بازیگرانی که نام آنها به عنوان گزینه‌های مارول برای ایفای نقش «بیوه سیاه» یاد می‌شود، می‌توان به نام‌هایی همچون: «آنجلینا جولی»، «جسیکا بیل»، «ناتالی پورتمن»، «جسیکا آلبا»، «جما آرترتون» و «الیزا دوشکو» اشاره کرد.

همه چیز درباره بیوه سیاه-14

 

 - نکات جالب درباره‌ی فیلم سینمایی «بیوه سیاه»(Black Widow)

 

همه چیز درباره بیوه سیاه-15

داستان فیلم «بیوه سیاه»(Black Widow) پس از اتفاقات فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»(Captain America: Civil War) اتفاق می‌افتد. جایی که «ناتاشا» باید با زندگی‌اش در گذشته و خانواده‌اش دوباره ارتباط برقرار کند. او باید با یک توطئه‌ی خطرناک روبرو شود که به گذشته‌ی او برمی‌گردد.

«بیوه سیاه»(Black Widow) هشتمین فیلمی است که «اسکارلت جوهانسون» در آن نقش «ناتاشا رومانوف» یا همان «بیوه سیاه» را ایفا می‌کند. او در مصاحبه‌ای با سایت IMDB، این فیلم را ترکیبی از «لوگان»، «فراری» و «نابودگر 2: روز قضاوت» خوانده است. این آخرین حضور «جوهانسون» در نقش «بیوه سیاه» خواهد بود.

سازندگان «بیوه سیاه»(Black Widow)، بازیگران زیادی از جمله «اما واتسون»،‌ «سیرشا رونان»، «آلیس انگلرت»، «دار زووفسکی» برای ایفای نقش «یلنا بلووا» مدنظر داشتند و اولویت اصلی آنان «اما واتسون» بود اما در نهایت این نقش به «فلورنس پیو» رسید.

مدیران استودیوی مارول از جمله «کوین فیژ» در جولای 2020 اعلام کردند که از نقش‌آفرینی «فلورنس پیو» به قدر راضی بودند که قصد دارند در سایر فیلم‌های ساخت این کمپانی نیز از او استفاده کنند. حتی این امکان وجود دارد که در آینده او را به عنوان «بیوه سیاه» انتخاب کنند.

در کمیک‌بوک‌های مارول، «دردویل» و «بیوه سیاه» زوج هستند و با یکدیگر در رابطه‌ای عاشقانه به سر می‌برند. از این رو «چارلی کاکس» بازیگر سریال «دردویل»(Daredevil) خواهان ساخت یک فیلم مشترک شده است.

همه چیز درباره بیوه سیاه-16

 

 - آیا قسمت دوم فیلم سینمایی «بیوه سیاه»(Black Widow) ساخته می‌شود؟

 

همه چیز درباره بیوه سیاه-17

«کیت شورتلند» در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایندیپندنت در پاسخ به این سوال که "آیا قسمت دوم «بیوه سیاه»(Black Widow) ساخته خواهد شد؟" گفت: "ممکن است در آینده‌، دنباله‌ای بر «بیوه سیاه»(Black Widow) داشته باشیم اما آن فیلم بدون حضور «اسکارلت جوهانسون» خواهد بود".

او همچنین در مصاحبه‌ای با وب سایت رادیو تایمز گفته است که ممکن است قسمت دوم «بیوه سیاه»(Black Widow) در آینده، درباره‌ی یکی دیگر از کاراکترهای داستان «بیوه سیاه»(Black Widow) باشد.

بسیاری این گمانه‌زنی را مطرح می‌کنند که هدف از ساخت «بیوه سیاه»(Black Widow)، معرفی «یلنا بلووا» با نقش‌آفرینی «فلورنس پیو» به عنوان جانشین «ناتاشا رومانوف» است.

همه چیز درباره بیوه سیاه-18

 

منابع:

Independent, NDTV, ScreenRant, Deseret, Marvel.com, CBR, Vocal.Media

 

خبرهای مرتبط:


مرگ های تلخ، غم انگیز و تراژیک در فیلم‌های ابرقهرمانی


بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ سینما


قوی‌ترین ابرقهرمانان دنیای دی سی و مارول کدامند؟

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو