توصیه سازمان جهانی بهداشت برای مصرف این داروها برای کاهش مرگ و میر کرونایی

64

1400/4/16

12:59


سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: مصرف دو قرص "اکتمرا" ساخت شرکت داروسازی "هوفمان-لا روش" و "کوزارا" ساخت شرکت دارویی "سانوفی" به همراه کورتیکواستروئیدها توصیه می شود.

توصیه سازمان جهانی بهداشت برای مصرف این داروها برای کاهش مرگ و میر کرونایی

به گزارش بهداشت نیوز، سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (سه شنبه) با بررسی اطلاعات مربوط به ۱۱ هزار بیمار که نشان داد مصرف داروهای آرتریت می تواند خطر مرگ را در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ کاهش دهد، اعلام کرد: مصرف دو قرص "اکتمرا" ساخت شرکت داروسازی "هوفمان-لا روش" و "کوزارا" ساخت شرکت دارویی "سانوفی" به همراه کورتیکواستروئیدها توصیه می شود.

یک گروه از محققان سازمان جهانی بهداشت در ارزیابی روشهای درمانی به این نتیجه رسیدند که در بیماران مبتلا به نوع حاد و شدید کووید-۱۹ با مصرف این آنتاگونیست های موسوم به اینترلوکین -۶ که التهاب را متوقف می کند، می توان خطر مرگ و نیاز به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی را کاهش داد.

بررسی سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد: خطر مرگ و میر در مدت ۲۸ روز برای بیمارانی که یکی از داروهای عارضه آرتریت را به همراه کورتیکواستروئیدها از قبیل دگزامتازون مصرف کرده اند حدود ۲۱ درصد است. این درحالیست که این رقم در بیمارانی که درمان های استاندارد را دریافت کرده اند ۲۵ درصد است.

علاوه بر این، احتمال نیاز به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی یا مرگ برای افرادی که از این داروها و کورتیکواستروئیدها مصرف کرده اند ۲۶ درصد بوده، در حالیکه این رقم در افرادی که مراقبت های استاندارد را دریافت کرده اند ۳۳ درصد بوده است.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو