نقاشی ارزشمند سیگمار پولک پیدا شد

منبع: ایران آرت

77

1400/4/16

19:07


نقاشی از «سیگمار پولک» که به سرقت رفته بود، در یک منزل مسکونی در آلمان کشف شد.

ایران آرت: تابلو نقاشی که توسط «سیگمار پولک» نقاش و عکاس آلمانی خلق شده است و تصویر یک گل و گلدان را به تصویر می‌کشد، در یک آپارتمان واقع در «ماینتس» کشف شد. این نقاشی کمتر از یک سال پیش ربوده شده بود.

پلیس آلمان اعلام کرد این نقاشی در نوامبر سال گذشته از یکی از گالری ‌های هنری واقع در کلن ربوده شده است. با این حال پلیس نام دقیق گالری و جزئیات سرقت را منتشر نکرده است.

به گفته پلیس این نقاشی صدها هزار دلار ارزش دارد که در این صورت نمی‌توان آن را از آثار گران این هنرمند محسوب کرد؛ چراکه آثار «پولک» معمولا در حراجی‌ها میلیون‌ها دلار به فروش می‌رسند.

به گزارش ایسنا، رکورد گرانترین اثر این هنرمند در سال ۲۰۱۵ زمانی شکسته شد که تابلو نقاشی «جنگل»(۱۹۶۷) در حراجی ساتبیز به قیمت ۲۷.۱ میلیون دلار فروخته شد.

«پولک» که در سال ۲۰۱۰ درگذشت، بخاطر نقاشی‌ها، عکس‌ها و مجسمه‌هایش در اروپا محبوبیت دارد. در سال ۲۰۱۴ نمایشگاه هنری بزرگی برای این هنرمند در موزه‌های هنر مدرن نیویورک و «تیت» لندن برگزار شد.

پلیس اعلام کرد دو مرد و یک زن را در ارتباط با این سرقت شناسایی کرده بود و به دنبال آن یک آپارتمان در «ماینتس» را مورد بررسی قرار دادند. در نهایت اصالت این نقاشی توسط کارشناسان آثار «پولک» تایید شد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو