کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به اظهارات مینو محرز مبنی بر شکست پروژه تولید مشترک واکسن ایران و کوبا بیان کرد: این اظهارات کذب محض بوده و متاسفانه انگیزه برخی افراد برای ما هم نامشخص است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: کار مشترک تولید واکسن بین ایران و کوبا به خوبی پیش رفته است و شاید از بسیاری کارهای مشترک در حوزه واکسن، هماهنگ‌تر و منظم‌تر باشد این چنین مورد هجمه قرار گرفته است.

جهانپور اظهار کرد: این تولید مشترک واکسن با روابط و تعامل نزدیک پیش رفته و امروز به مرحله تولید رسیده است و حتی در روزهای آتی اولین محموله واکسن تحویل می‌شود و هر هفته و هرماه تولید آن افزایش پیدا خواهد کرد و نمی‌دانیم رو برخی چراو با چه هدفی این کار خوب را تحت الشعاع قرار می‌دهند؟

سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: رفتار نکوهیده، متناقض و غیرحرفه‌ای این روزها بیداد می‌کند، اما این رفتار و گفتار از برخی اساتید جامعه پزشکی به هیچ‌وجه پذیرفته نیست.

گفتنی است؛ مینو محرز درباره واکسن کوبایی گفت: گفتند خودمان و کشورهای آمریکای جنوبی بیشتر نیاز داریم.

محرز افزود: مرحله سوم واکسن کوبایی را به برخی افراد در ایران تزریق کردند و بعد قرار بود یک پروژه مشترک باشد که بعد سفیر این کشور اعلام کرده بود ما چنین پروژه ای نداریم.

وی ادامه داد: برای اینکه خود کشور کوبا به این واکسن دستور «تزریق اضطراری» داد و گفت کشور خودم و کشورهای دیگر آمریکای جنوبی بیشتر نیاز دارند و بنابر این اولویت را به آنها داد.

محرز بیان کرد: سفیر این برنامه را اعلام کرد و این پروژه مشترک، اگر هم باشد، به تأخیر افتاده و نمی تواند خیلی کمک کند.