طرز تهیه کلوچه بدون شکر

کلوچه بدون شکر برای دیابتی ها , طرز تهیه کلوچه بدون شکر , دستور پخت کلوچه بدون شکر

کلوچه یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که همراه با چای به عنوان میان وعده و عصرانه سرو می شود. کلوچه ها معمولا به صورت مغز دار طبخ می شود که فواید زیادی دارد. کلوچه بدون شکر با شیره انگور و خرما شیرین شده است که از شکر های مصنوعی استفاده نکرده ایم. این کلوچه بسیار خوشمزه را می توان به عنوان شیرینی نیز در پذیرایی ها و مهملنی ها استفاده نمود. این کلوچه کاملا گیاهی است و برای کسانی که رژیم گیاه خواری دارند توصیه می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلوچه بدون شکر در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کلوچه بدون شکر
خرما۷ عدد
پودر هلنصف قاشق چای خوری
گردو۳ قاشق غذا خوری
آرد گندمیک و یک چهارم پیمانه معادل ۱۵۷گرم
آرد نخودچییک چهارم پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
رنجبیل و دارچین۲ قاشق چای خوری
شیر گیاهی۳ قاشق غذا خوری
روغن ارده۳ قاشق غذا خوری
شیره انگور سیاه۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کلوچه بدون شکر

مرحله اول

در ابتدای کار، روی خرما را آب ولرم می ریزیم و بعد از این که ۱۰ دقیقه خیس خورد، پوست و هسته آن را جدا می کنیم. درون یک کاسه می ریزیم. هل و مغز گردو را به آن اضافه کرده و با دست خمیر می کنیم. سپس درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.

مرحله دوم

در این مرحله یک کاسه دیگر برداشته و آرد را به همراه آرد نخودچی و زنجبیل و دارچین و بکینگ پودر و نمک به آن اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط می کنیم. سپس شیر گیاهی و روغن و شیره انگور سیاه را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

با هم خمیر را مخلوط کرده و گلوله می کنیم و داخل فریزر به مدت ۱۵ دقیقه قرار می دهیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی می پوشانیم. سپس از خمیر به اندازه یک گردو برداشته و با دست آن را باز می کنیم. از مواد خرمایی درون آن قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله کلوچه ها را درون فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده ایم به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار می دهیم تا خمیر کلوچه بپزد و زیر آن طلایی شود. سپس از فر خارج کرده و می گذاریم تا از حرارت بیفتد.

مرحله پنجم

آن را از سینی فر در می آوریم و درون ظرف مورد نظر می چینیم و سرو می کنیم. خمیر را می بندیم و با دست فشار می دهیم تا مانند کلوچه شکل گیرد. روی کاغذ روغنی قرار می دهیم و با مهر یا هر چیز دیگری روی آن را شکل می دهیم.