تکذیب دریافت وجه بابت طواف متوفی در حرم رضوی

منبع: برترین ها

90

1400/4/17

01:13


طی روزهای اخیر برخی رسانه‌های خارجی با انتشار ویدئوهایی قدیمی از طواف پیکر متوفیان در حرم مطهر رضوی، مدعی دریافت هزینه از خانواده‌های داغدیده شده بودند که این ادعا از اساس کذب است.

خبرگزاری تسنیم: طی روزهای اخیر برخی رسانه‌های خارجی با انتشار ویدئوهایی قدیمی از طواف پیکر متوفیان در حرم مطهر رضوی، مدعی دریافت هزینه از خانواده‌های داغدیده شده بودند که این ادعا از اساس کذب است.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: طواف پیکر متوفیان در حرم مطهررضوی بر خلاف موج سازی برخی شبکه‌های اجتماعی معاند بابت این اقدام هیچ گونه وجهی از خانواده متوفیان دریافت نمی‌شود.

محمد توکلی اظهار داشت: تا پیش از شیوع کرونا بسیاری از مجاوران حضرت امام رضا(ع) بر اساس باور و اعتقاد دینی، قبل از به خاک سپردن درگذشتگان خود در هر یک از آرامستان‌های شهر مشهد، پیکر آنها را در حرم مطهر رضوی طواف می‌دادند که برای نظم‌بخشی به این مراسم و نیز ابراز همدردی با خانواده‌ها، خادمان آستان قدس آنها را همراهی می‌کردند. این اقدام مثل سایر خدمات به زائران برخلاف ادعای برخی معاندین بدون دریافت هرگونه وجهی از سوی آستان صورت می‌گرفت و در آینده نیز همین گونه خواهد بود.

توکلی افزود: با این حال از ابتدای شیوع کرونا و با توجه به پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله کرونا، ارائه این خدمت محدود شد و در حال حاضر فقط پیکرهایی که قرار است در آرامستان‌های حرم مطهر به خاک سپرده می‌شوند اجازه طواف دارند.

وی با تاکید بر اینکه اموات کرونایی در آرامستان حرم مطهر دفن نمی‌شوند افزود: دفتر امور آرامستان‌های حرم مطهر رضوی بر روند ارائه این خدمت و رعایت شدن پروتکل‌های بهداشتی نظارت دارند تا این خدمت به بهترین شکل ممکن ارائه شود، همچنین امیدواریم به زودی با بهبود وضعیت کرونایی کشور، همه مجاوران امکان آن را داشته باشند که پیکر متوفیان خود را قبل از خاکسپاری در آرامستان‌های سطح شهر، در حرم مطهر حضرت رضا(ع) طواف دهند.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی درباره زمان فعالیت آرمستان بهشت ثامن حرم مطهر نیز گفت: آرامستان‌ بهشت ثامن در طول هفته، صبح ها از طلوع آفتاب تا ساعت 9 صبح و عصرها از ساعت 16 تا غروب آفتاب و در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز از ساعت 14 تا غروب آفتاب برای خدمت رسانی فعال است.

شایان ذکر است طی روزهای اخیر برخی رسانه‌های معاند با انتشار ویدئوهایی قدیمی از طواف پیکر متوفیان در حرم مطهر رضوی، مدعی دریافت هزینه از خانواده‌های داغدیده شده بودند که این ادعا از اساس کذب است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو