دفتر نمایندگی رژیم سعودی در آژانس بین‌المللی انرژی بامداد پنجشنبه در واکنش به تصمیم ایران برای تولید اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد، گفت:‌ «تلاش ایران برای غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم [فلزی] نگران‌کننده است. ما در مورد اهداف واقعی ایران برای غنی‌سازی ۲۰درصدی اورانیوم [فلزی] نگران هستیم».

به نوشته وبگاه شبکه «العربیه»، در این بیانیه با تکرار ادعاهای نخ‌نما شده و اتهام‌زنی‌های بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، آمده است: « رویکرد منفی ایران بر هر مذاکره هسته‌ای تأثیر می‌گذارد. تنش‌زایی ایران با اظهارات آن در مورد صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای این کشور مطابقت ندارد».

رژیم سعودی - که خود از کوچکترین دانش بومی در حوزه انرژی هسته‌ای بهره‌مند نیست - با ابراز نگرانی از دانش هسته‌ای جمهوری اسلامی، افزود: «ایران در حال کسب‌کردن تجربه هسته‌ای برگشت ناپذیری است».

بر اساس این گزارش، نمایندگی ریاض در آژانس اتمی در ادامه مدعی شد: «نیت‌ها و مقاصد ایران، تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی را تأیید می‌کند. تنش‌زایی‌های ایران مانع هر مذاکره‌ای شده و شک جهانیان را برانگیخته است».

روز سه‌شنبه خبرگزاری رویترز به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داده بود ایران قصد دارد به تولید اورانیوم فلزی غنی شده تا سطح ۲۰ درصد بپردازد.