طرز تهیه فیله استریپس رستورانی و بسیار خوشمزه

طرز تهیه فیله استریپس رستورانی و بسیار خوشمزه


منبع: آرگا

157

1400/4/17

11:47


در این آموزش طرز تهیه فیله استریپس با طعم و مزه بی نظیر را در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم از تهیه این غذای فرنگی نهایت لذت را ببرید.

فیله استریپس از انواع غذاهای فرنگی و رستورانی خوشمزه است و اگر شما در آشپزی خود از گوشت مرغ استفاده زیادی می کنید بهتر است این نوع فیله را در منزل بپزید. در طرز تهیه فیله استریپس از سینه یا فیله مرغ و آرد و نمک و فلفل قرمز و پودر سیر و پودر پاپریکا و پودر آویشن و پودر پیاز استفاده می شود.

با گوشت مرغ غذاهای لذیذ و خوش طعمی نظیر مرغ پفکی و مرغ سوخاری و فیله استریپس و ناگت مرغ پخته می شوند که بهتر است شما برای ایجاد تنوع در برنامه غذایی تان از تهیه این غذاهای سالم غافل نشوید.

طرز تهیه فیله استریپس

مواد لازم 

  • سینه یا فیله مرغ : ۳ تکه
  • آرد کوچک : یک بسته
  • نمک و فلفل قرمز : به مقدار لازم
  • پودر سیر و پودر پاپریکا : به مقدار لازم
  • پودر آویشن و پودر پیاز : به مقدار لازم

طرز تهیه فیله استریپس خوشمزه در منزل

برای تهیه فیله استریپس ابتدا فیله های مرغ را به همراه فلفل قرمز و نمک و پودر پاپریکا و پودر سیر و ۱/۲ استکان آب درون ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید و به مدت دو ساعت ظرف حاوی فیله مرغ را در مکانی مناسب قرار دهید تا فیله ها مزه دار شوند. در مرحله بعدی طرز تهیه فیله استریپس درون ظرفی مناسب آرد گندم بریزید و پودر آویشن و نمک و پودر فلفل قرمز و پودر سیر را به آرد گندم بیفزایید و درون کاسه ای مناسب نیز آب و یخ بریزید.
توجه داشته باشید که برای تهیه این فیله خوشمزه باید با انبر کار کنید و دست هایتان خیس نشود بنابراین فیله را با انبر بردارید و داخل مخلوط آرد بغلطانید سپس فیله را به کمک انبر به مدت یک دقیقه درون آب سرد قرار دهید و دوباره آن را درون آرد بغلطانید.

روش تهیه فیله استریپس

در این مرحله از دستور پخت فیله استریپس دو مشت خود را از آرد پر کنید و فیله را بین دو دست تان قرار دهید و دست هایتان را به یکدیگر بمالید و چند بار این کار را تکرار نمایید توجه داشته باشید که فیله نباید با دست های شما در تماس باشد و بین دست و فیله باید مخلوط آرد گندم به مقدار زیادی وجود داشته باشد.
دست هایتان را آنقدر به یکدیگر بمالید که آرد به خوبی خورد فیله مرغ برود و روی سطح فیله حالت تکه تکه ای به خوش بگیرد. درون قابلمه ای کوچک مقداری روغن بریزید و فیله ها را به صورت تکی تکی درون روغن به مدت ۴ دقیقه سرخ کنید تا سرخ و برشته شوند و بعد از مدت زمان ذکر شده فیله ها را از درون روغن بیرون آورید و درون صافی فلزی یا روی دستمال تمیزی قرار دهید تا روغن اضافه آن ها خارج شود.

فیله استریپس خوش طعم و لذیذ

می توانید فیله های سرخ شده را درون ظرفی مناسب قرار دهید و با سبزیجات و خیارشور و … این غذای فرنگی بی نظیر را به زیبایی تزیین کنید.

فیله استریپس خوش طعم

در طرز تهیه فیله استریپس رستورانی می توانید به جای پودر پیاز از پیاز خلالی شده استفاده نمایید ولی قبل از اینکه فیله را درون آرد بغلطانید باید پیازها را از آن جدا کنید تا در زمان سرخ شدن فیله مرغ پیازها نسوزند.

آموزش تهیه فیله استریپس به روش ساده

فیله استریپس یا چکین استریپس همان فیله مرغ سوخاری می باشد که بسیار خوشمزه است و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده و دستور تهیه آن را علاوه بر روش بالا با روش دیگری نیز می توانید تهیه کنید که در ادامه مطلب دستور تهیه آن را آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  • تخم مرغ : یک عدد
  • فله مرغ : شش عدد یا شش تکه یا سینه مرغ تکه شده
  • سیر : دو حبه رنده شده
  • شیر : یک پیمانه
  • سرکه سفید : یک قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل : مقداری
  • آویشن : یک قاشق چای خوری
  • آرد : نصف پیمانه
  • روغن مایع : به میزان لازم
  • کورن فلکس ساده خرد شده :  دو پیمانه

آموزش تهیه فیله استریپس

دستور تهیه :

در روش تهیه این نوع فیله مرغ سوخاری ابتدا فیله مرغ را شسته و خشک نمایید سپس، ظرف مناسبی را انتخاب کرده و داخل ظرف سیر، شیر، تخم مرغ، نمک، فلفل، آویشن، سرکه  و آرد را با هم ترکیب کنید.

حالا فیله مرغ را به مواد داخل کاسه آغشته نمایید و اجازه دهید به مدت یک ساعت داخل یخچال بماند  سپس از داخل مواد خارج کرده  و بعد فیله های مزه دار شده را داخل کورن فلکس بغلتانید.

در مرحله پایانی روغن داخل تابه ریخته و بعد از داغ شدن فیله های مرغ را داخل آن بر روی حرارت ملایم سرخ کرده سپس به منظور گرفته شدن روغن آن ها را داخل صافی بریزید سپس کنار دورچین های دلخواه نوش جان کنید.

دستور پخت فیله استریپس

نکات تکمیلی :

۱. زمان آماده سازی مواد اولیه یک ساعت و زمان پخت و انتظار ده دقیقه  می باشد.

۲. این غذا را می توانید به عنوان پیش غذا نوش جان کند.

۳. مقدار مواد گفته شده برای دو نفر مناسب است.

امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشید و به راحتی در منزل بتوانید این غذای خوشمزه تهیه و در کنار اعضای خانواده تان نوش جان کنید، جهت آشنایی با دستور تهیه انواع غذا با مرغ می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو