خرید تضمینی دام عشایر با ابلاغ وزیر کشاورزی

منبع: برترین ها

70

1400/4/17

16:04


رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی خرید تضمینی دام عشایر ۴۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم دام زنده تعیین شد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی خرید تضمینی دام عشایر ۴۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم دام زنده تعیین شد.

شاپور علایی مقدم در حاشیه سفر به آرادان با اشاره به قرار گرفتن هشت استان کشور در گروه یک خشک‌سالی اظهار داشت: با توجه به اعلام کارشناسان هواشناسی استان‌ها به سه گروه یک و دو و سه تقسیم‌بندی شده‌اند که بر این اساس هشت استان از جمله سمنان در گروه یک خشک‌سالی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی در مورد خرید تضمینی دام گفت: خرید تضمینی دام در راستای کاهش اثرات خشک‌سالی آغاز شده است.

رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: از شورای قیمت‌گذاری مصوبه‌ای در زمینه خرید تضمینی دام اخذ شده است که مورد حمایت وزیر جهاد کشاورزی نیز قرار گرفت.

علایی مقدم با اشاره به مشکلاتی موجود نظیر مشکل تأمین نقدینگی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام گفت: این هفته مشکل رفع و از روز گذشته با امضای وزیر جهاد کشاورزی خرید تضمینی دام عشایر 45 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم دام زنده ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: بر اساس این ابلاغ در ازای هر کیلوگرم دام زنده سه کیلوگرم جو دولتی به عشایر تحویل داده می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: در مورد ترکیب مصوبه ابلاغی شرکت پشتیبانی امور دام هیچ مسئولیتی ندارد و مسئولیت این امر با ادارات امور عشایری کشور است و ما نیز گزارش یک روز در میان خواهیم داد و پیگیری در این زمینه برای جلوگیری از بروز مشکل برای عشایر را با جدیت دنبال می‌کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو