به نقل از وبدا، دکتر سید حیدر محمدی گفت: طبیعتا معاونت های غذا و دارو اجازه خرید و فروش و فعالیت اقتصادی را ندارند، بر همین اساس طبق مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر و ضابطه ابلاغی معاون وزیر، توزیع متادون از طریق داروخانه‌های منتخب به مراکز MMT با ثبت در سامانه تیتک صورت خواهد گرفت.

وی افزود: یکی از دلایل نشت متادون به بازار آزاد، نبود نظارت دقیق بر زنجیره تولید بود که از این پس با ثبت و شناسه گذاری آن در تمامی مراحل، امیدواریم نشت آن نیز کنترل شود. لذا بر اساس قانون به منظور ثبت صحیح و دقیق اطلاعات، این دارو از طریق داروخانه ها به عنوان مرجع مورد تایید سازمان غذا و دارو بین مراکز ترک اعتیاد توزیع خواهد شد.

محمدی با تاکید براینکه براساس سیاست تمرکز زدایی، تغییر رویه در توزیع متادون از کانال داروخانه های منتخب به مراکز ترک اعتیاد، روند را تسهیل و دسترسی را آسانتر می کند، اظهارکرد: با اجرای این طرح مراکز ترک اعتیاد می توانند به راحتی به داروخانه های منتخب مراجعه و سهمیه متادون خود را دریافت کنند، درحالی‌که در گذشته باید برای تهیه سهمیه خود حتما معاونت های غذا و دارو مراکز استانها و دانشگاه ها مراجعه می کردند.