دستور روحانی برای برخورد جدی با متخلفان کرونایی

منبع: برترین ها

47

1400/4/17

17:56


رییس جمهور در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:ب اید با متخلفان در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی برخورد قانونی با قاطعیت بیشتر صورت گیرد.

ایسنا: رییس جمهور در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:ب اید با متخلفان در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی برخورد قانونی با قاطعیت بیشتر صورت گیرد.

در این جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین کمیته‌های بهداشت و درمان، امنیتی - اجتماعی و تبلیغات و اطلاع‌رسانی گزارش‌های خود را در خصوص وضعیت بیماری در مناطق مختلف کشور و همچنین اقدامات، نظارت‌ها و اعمال محدودیت‌های انجام شده برای کنترل و مهار موج پنجم بیماری ارائه کردند.

دستور روحانی برای برخورد جدی با متخلفان کرونایی

کمیته بهداشت و درمان در گزارشی در خصوص خیز پنجم بیماری از افزایش آمار مبتلایان و تسری وضعیت قرمز در برخی از دیگر استان‌های کشور خبر داد و بالا بودن سرعت ابتلا در سویه جدید بیماری موسوم به دلتا ویروس را دلیل عمده افزایش آمار بیماران در روزهای اخیر عنوان کرد و نسبت به افزایش تعداد مبتلایان و درگیر شدن تعداد بیشتری از شهرها و استان‌های کشور طی روزهای آینده هشدار داد.

بر اساس این گزارش بالا بودن سرعت انتقال دلتا ویروس به حدی است که افراد با سنین کم و جوانان و نوجوانان را نیز مبتلا می‌کند؛ لذا رعایت دقیق پروتکل‌ها و اعمال نظارت‌های دقیق و اعمال محدودیت‌های بیشتر اجتناب‌ناپذیر است و این در حالی است که متاسفانه به دلیل عادی انگاری و کم توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت رعایت پروتکل‌ها همچنان در مجموع زیر ۷۰ درصد بوده که این وضعیت موجب نگرانی است.

در گزارش کمیته بهداشت و درمان با تصریح به اینکه در صورت عدم مقابله جدی و رعایت نشدن نکات بهداشتی، خیزبیماری در موج پنجم صعودی‌تر و دامنه آن نیز گسترده‌تر از موج‌های قبلی خواهد بود، درخواست شده است که همه دستگاه نظارتی همکاری و قاطعیت بیشتری در زمینه اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، صاحبان مشاغل و اصناف را در دستور کار خود قرار داده و کادر درمان را در شناسایی و درمان بیماران و مبتلایان کمک کنند.

قرارگاه عملیاتی نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و اعمال محدویت تردد در شهرهای قرمز و نارنجی و همچنین تشدید نظارت‌ها برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین کنترل مرزهای ورودی کشور ارائه کرد.
در این جلسه همچنین وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گزارشی از وضعیت مدیریت تامین برق مراکز درمانی و بیمارستان‌ها با توجه به افزایش مراجعات و بستری بیماران کرونایی ارائه کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه با توجه به زیرساخت‌های مطلوب فنی و تامین برق اضطراری و پیش‌بینی‌های به عمل آمده خوشبختانه عوارض و آسیب‌های احتمالی خاموشی‌های اخیر به شکل مطلوبی مدیریت شد، اظهار داشت: این موضوع عوارض جدی و آسیب غیرقابل مدیریت را به روند درمان بیماران و تامین نیازهای درمانی آنها وارد نکرده است. مشکلات و مسائل مرتبط به این موضوع با تلاش و نظارت شبانه‌روزی مدیریت می‌شود.

روحانی با بیان اینکه قرارگاه عملیاتی ماموریت ویژه‌ای در زمینه نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی برعهده دارد، بر ضرورت ایجاد هماهنگی بین کمیته‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی، حمل و نقل و کمیته اقتصادی در این زمینه و کمک به افزایش سطح مراعات اصول بهداشتی در جامعه تاکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش کمیته بهداشت و درمان در مورد شرایط ویژه و خطرناک‌تر بودن موج پنجم بیماری نسبت به موج های قبلی، تاکید کرد: باید تمهیدات لازم برای تقویت نظارت‌ها از سوی دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی و همچنین اطلاع‌رسانی بیشتر به مردم نسبت به عواقب خیز جدید بیماری و گسترده‌تر بودن آن در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی اندیشیده شود و برخورد قانونی با تخلفات در این زمینه با قاطعیت بیشتر صورت گیرد.

اجرای عملیات واکسیناسیون و سرعت‌گیری آن در روزهای اخیر با توجه به واردات بیشتر واکسن خارجی و همچنین ورود تدریجی واکسن‌های تولید داخلی به چرخه مصرف دیگر موضوع مطرح شده از سوی کمیته بهداشت و درمان در این جلسه بود و اعلام شد که با تحقق وعده‌های تولید کنندگان واکسن داخلی دارای مجوز برای تولید بیشتر و همچنین تلاش‌های دستگاه‌هایی همچون وزارت امور خارجه و بانک مرکزی برای تامین واکسن خارجی واکسیناسیون گروه‌های هدف طبق سند ملی تا مرداد ماه محقق خواهد شد.

به همین منظور بیش از ۸۰۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون و بیش از ۳ هزار تیم واکسیناتور در سراسر کشور راه‌اندازی و فعال شده است تا فرآیند تزریق واکسن با سرعت مناسب و بدون تجمع انجام شود.

کمیته بهداشت و درمان همچنین درخواست کرد با توجه به اهمیت بالای اطلاع رسانی و اظهار نظر در مورد تولید واکسن و تاثیر آن در سهولت روند واکسیناسیون، نسبت به وضعیت اطلاع رسانی در خصوص تامین واکسن به ویژه از سوی تولیدکنندگان داخلی با حساسیت و دقت نظر بیشتر اقدام شود و این اقدام فقط از طریق دستگاه‌های مسئول و ذیربط صورت گیرد.

رئیس جمهور در این خصوص با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته در زمینه تامین و تولید واکسن ابراز امیدواری کرد به رغم مشکلات و موانع موجود با افزایش واردات واکسن خارجی و تقویت تولید واکسن داخلی، عملیات واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام گیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو