نیروگاه اتمی بوشهر به مقابله با خاموشی‌ها می‌آید

منبع: برترین ها

93

1400/4/17

21:49


وزیر نیرو گفت: با تلاش دست اندرکاران سازمان انرژی اتمی، نیروگاه اتمی بوشهر به مدار تولید بازگشت.

باشگاه خبرنگاران: وزیر نیرو گفت: با تلاش دست اندرکاران سازمان انرژی اتمی، نیروگاه اتمی بوشهر به مدار تولید بازگشت.

اردکانیان وزیر نیرو در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ تصریح کرد : با رفع مشکلات پیش آمده به مرور خاموشی ها کاهش پیدا کرد و در شرایط فعلی خاموشی نداریم.

او افزود: همکاران فنی ما مشغول فعالیت شبانه روزی هستند و باید تا شنبه وضعیت تامین برق تثبیت شود چراکه هفته آینده دوباره هوای گرم پایدار خواهیم داشت.

اردکانیان بیان کرد: امروز نیاز مصرف ۶۳ هزار و ۹۹۰ مگاوات ، روز گذشته ۶۵ هزار و سه شنبه ۶۶ هزار مگاوات بوده است. ۴۰ درصد از این میزان مصرف مربوط به دستگاه های سرمایشی است یعنی حدود ۲۵ هزار مگاوات که ۴ هزار مگاوات در دستگاه های دولتی مصرف می شود.

چرا مشکل برق زودتر تدبیر نشد؟

اردکانیان با تاکید بر اینکه مشکلات پیش آمده ، ناشی از بی تدبیری نیست گفت: با رخدادهای غیرقابل پیش بینی مواجه شدیم، بطور مثال از اواخر خرداد تا اواسط تیر، نیروگاه اتمی بوشهر از مدار خارج شد و هر روز ۲۴ میلیون کیلووات ساعت انرژی را از دست دادیم که با بازگشت این نیروگاه به مدار بخشی از کمبود تولید جبران شد.

وزیر نیرو گفت: همکاری صنایع بزرگ با صنعت برق باعث کاهش بار مصرفی شد و فشار زیادی از شبکه برداشته شد. صنایعی که در این مدت انرژی مصرف نکنند، در آینده به همین اندازه، برق رایگان دریافت می کنند.

وی افزود: در مدتی که فعالیت نیروگاه بوشهر متوقف شده بود، روزانه ۲۴ میلیون کیلووات ساعت انرژی از دسترس خارج می شد اما با تلاش دست اندرکاران سازمان انرژی اتمی، این نیروگاه به مدار تولید بازگشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو