طرز تهیه رول کباب مرغ

رول کباب مرغ , طرز تهیه رول کباب مرغ , دستور پخت رول مرغ کباب شده

کباب جزو غذا های محبوب است و رول کباب مرغ یک نوع رول مرغ است که با درون مرغ از سبزی های معطر و زرشک و گردو استفاده شده است. این رول ها به سیخ کشیده و کباب می شود. این کباب ها در تابه گریل تهیه می شود و در کنار برنج زعفرانی سرو می شود. رب انار و موادی که داخل آن استفاده شده است، علاوه بر طعم خوبی که به فیله ها داده است آن ها را مقوی و مفید می کند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رول کباب مرغ در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم رول کباب مرغ
فیله مرغ۲۰ عدد
رب انار۳ قاشق غذا خوری
ماست۲ قاشق غذا خوری
لیمونصف یک عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
نعنا و ریحان و گشنیزاز هر کدام ۱ قاشق غذا خوری
زرشک۲ قاشق غذا خوری
گردو۱۰ عدد
برنج۳ پیمانه
کنجد۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه رول کباب مرغ

مرحله اول

در ابتدای کار، برنج را شسته و حدود یک ساعت قبل با مقداری آب و نمک خیس می کنیم. در این مرحله سس مورد نیاز برای مزه دار کردن مرغ ها را تهیه می کنیم. یک کاسه برداشته و رب انار و ماست و روغن زیتون و آب لیموی تازه و نمک و فلفل را اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

سپس فیله های مرغ را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مزه دار شود. و به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت می دهیم. سپس یک قابلمه را آب کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا بجوش آید. وقتی که آّب جوشید، برنج و نمک را به آن اضافه کرده و می گذاریم تا بجوشد و نیم پز شود.

مرحله سوم

برنج را آبکش کرده و کنار می گذاریم. مقداری از برنج را با زعفران مخلوط می کنیم. یک قابلمه برداشته و کف آن را کمی روغن می ریزیم. سپس کنجد را کف قابلمه یک لایه می ریزیم. یک لایه برنج زعفرانی را روی کنجد ها می ریزیم.

مرحله چهارم

در آخر برنج سفید را روی آن ریخته و کمی روغن روی برنج اضافه می کنیم و می گذاریم با حرارت کم دم بکشد. فیله های مرغ مزه دار شده را لای پلاستیک فریزر قرار داده و با بیفتک کوب می کوبیم. یک کاسه برداشته و سبزی های معطر خرد شده را درون آن می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله گردوی پودر شده را به همراه زرشک و روغن زیتون اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شود. مقداری از مواد را درون فیله مرغ قرار داده و آن را رول می کنیم و با کمک دو عدد سیخ چوبی آن را به سیخ می کشیم.

مرحله ششم

یک تابه گریل برداشته و کمی کف آن را چرب می کنیم و کباب ها را درون آن کباب می کنیم. در حین کباب کردن از سسی که برای مزه دار شدن کباب ها تهیه کرده ایم، روی کباب ها رومال می کنیم تا کباب ها پخته و برشته شود. سپس با برنج دم کشیده سرو می کنیم.