ریک و مورتی؛ عجیب و غریبِ محبوب

ریک و مورتی؛ عجیب و غریبِ محبوب


منبع: برترین ها

153

1400/4/18

07:28


انیمیشن سریالی ریک و مورتی (Rick and Morty)، یکی از محبوب‌ترین و پرحاشیه‌ترین سریال‌های دهه اخیر است.

برترین‌ها: سریال «ریک و مورتی» طی سال‌های اخیر توانسته نظر بسیاری از علاقه‌مندان به مجموعه‌های کمدی موقعیت را به خود جلب کند و به واسطه‌ی دنیای علمی-فانتزی خاص خودش و ترکیب این فضا با مسائل سیاسی و اجتماعی روز به یکی از بهترین سریال‌های انیمیشنی پخش شده در دهه‌ی اخیر تبدیل شده است. به تازگی فصل پنجم «ریک و مورتی» شروع شده است پیشنهاد می‌کنیم که اگر جزو آن دسته افرادی هستید که هنوز سراغ این برنامه نرفته‌اند، از این بیشتر وقت را هدر ندهید و سریعا تماشای آن را شروع کنید.

ریک و مورتی

این مجموعه روایت گر ماجراجوی‌های عجیب و نامتعارف دانشمند به نام «ریک سنچز» با نوه‌ی کوچکش «مورتی اسمیت» است که طی هر قسمت با مشکلات بسیاری دست به گریبان می‌شوند. البته ماجراجویی‌های «ریک» تنها گریبان مورتی را نمی‌گیرد. سایر اعضای خانواده اسمیت هم همواره تحت تاثیر اعمال و رفتار این پیرمرد هستند. «جری»، پدر خانواده و داماد ریک است. رابطه‌ی او و پدر زن دانشمندش یک ارتباط اجباری است که تنها عامل بقای آن را می‌توان «بت»، مادر خانواده و دختر ریک دانست. جری و بث علاوه بر مورتی، دختر نوجوانی به نام «سامر» هم دارند. خانواده‌ی اسمیت در واقع یک خانواده‌ی کلیشه‌ای قرن ۲۱ است که با مشکلاتی همچون بلوغ فرزندان، بحران میانسالی، روزمرگی و سایر معضلات انسان مدرن دست و پنجه نرم می‌کنند. اما حضور شخصیتی مثل ریک اوضاع را بیش از پیش برای این خانواده پیچیده کرده است.

ریک و مورتی

این سریال توسط ٰجاستین رویلند و دان هارمون ساخته شده. این انیمیشن که در درجه سنی بزرگسالان قرار دارد، در شبکه اینترنتی Adult Swim در حال پخش است. اولین فصل سریال ریک و مورتی در سال ۲۰۱۳ به پخش رسید. در طی این ۵ فصلی که از سریال ساخته شد، موفق به کسب نمره ۹۵ از ۱۰۰ در راتن تومیتوز شده است و میانگین نمره‌های این سریال در IMDb ۹.۲ از ۱۰ است. جاستین رویلند، صداپیشه دو شخصیت اصلی سریال یعنی ریک و مورتی است و به‌بهترین شکل ممکن انجام داده است.

بسیاری از هواداران سریال ریک و مورتی بر این باورند که در ابتدای ساخت این سریال سازندگانش آغاز و پایانش را مشخص کرده‌اند و تمامی قسمت‌های ساخته شده در این بین فقط برای نشان دادن ایده‌های عجیب و غریب خودشان و صرفا برای این که تماشاگران اوقات خوشی را سپری کنند، کمی بخندند و لذت ببرند ساخته شده است. همچنین ریک و مورتی پر از اشاره و ارجاع به فیلم‌های مختلف است. خلاقیت نمایش داده شده در هر قسمت، چیزی است که در وهله اول بسیاری از طرفداران ریک و مورتی را هیجان زده می‌کند و ارجاعات سینمایی ریک و مورتی یکی از همین خلاقیت‌هاست. در اینجا بهترین قسمت‌های سریال را که امتیاز بالایی در imdb داشته برای شما معرفی کرده ایم.

ریک و مورتی

فصل ۳ اپیزود ۷ The Ricklantis Mixup

امتیاز: ۹.۸

شاید بزرگ‌ترین غافلگیری «ریک و مورتی» تا این لحظه که حالاحالا‌ها فراموشش نخواهیم کرد. این اپیزود از لحاظ محتوا یکی از تاریک‌ترین و عمیق‌ترین و پرملات‌ترین اپیزود‌های سریال است.

فصل ۵ اپیزود ۱ A Rickconvenient Mort

امتیاز: ۹.۷

یکی از نکات جالب توجه اپیزود این است که مستقیماً مسائل اجتماعی زمان ما؛ خشونت پلیس و یا تغییرات آب و هوایی در این قسمت ادغام شده اند.

ریک و مورتی

فصل ۳ اپیزود ۱ The Rickshank Rickdemption

امتیاز: ۹.۶

این اپیزود ادای احترام به فیلم «رستاخیز در شاوشنگ» (The Shawshank Redemption) است. این فیلم که اقتباس از یکی از رمان‌های معروف استفن کینگ است، در سال ۱۹۹۴ توسط کارگردان فرانک دارابونت ساخته شد.

فصل ۲ اپیزود ۴ Total Rickall

امتیاز: ۹.۶

این اپیزود ریک و مورتی نیز با ایده خاطرات سروکار دارد. عنوان این اپیزود ادای احترام به فیلم کلاسیک به نام یادآوری کامل (Total Recall) با بازی آرنولد شوارتزنگر است.

ریک و مورتی

فصل ۴ اپیزود ۸ The Vat of Acid Episode

امتیاز: ۹.۵

وقتی که خودِ کارگردان‌های سریال از این قسمت به‌عنوانِ اپیزودی که به آن افتخار می‌کنند نام می‌برند، دیگر خودتان می‌توانید تصور کنید این اپیزود چقدر به قلبِ تپنده‌ی «ریک و مورتی» نزدیک است.

فصل ۲ اپیزود ۱۰ The Wedding Squanchers

امتیاز: ۹.۴

در این قسمت می‌بینیم که ریک و خانواده اسمیت در مراسم عروسی Birdperson، دوست قدیمی ریک شرکت می‌کنند. از مضمون عروسی برای عنوان این اپیزود استفاده شده تا به فیلم «مهمانان ناخوانده عروسی» اشاره کند. این فیلم کمدی در سال ۲۰۰۵ با بازی وینس وون و اوون ویلسون ساخته شد.

ریک و مورتی

فصل ۱ اپیزود ۱۰ Close Rick-counters of the Rick Kind

امتیاز: ۹.۴

در این اپیزود علاقه ریک و مورتی به استیون اسپیلبرگ نشان داده می‌شود. عنوان قسمت اشاره‌ای آشکار به فیلم تهاجم بیگانگان وی در سال ۱۹۷۷ یعنی برخورد نزدیک از نوع سوم دارد.

فصل ۳ اپیزود ۳ Pickle Rick

امتیاز: ۹.۳

«ریک و مورتی» دوباره با این اپیزود نشان می‌دهد که چرا این‌قدر منحصربه‌فرد و دوست‌داشتنی هستند.

ریک و مورتی

فصل ۲ اپیزود ۶ The Ricks Must Be Crazy

امتیاز: ۹.۳

می‌خواهید مفهوم جهان‌های تودرتو را به بچه‌ها یا دانش‌آموزانتان آموزش دهید؟ خب، این اپیزود بهتر از هر کتاب و مستند علمی، این کار را انجام می‌دهد. این اپیزود اشاره‌ای به کمدی سال ۱۹۸۰ به نام خدایان باید دیوانه شوند (The Gods Must Be Crazy) دارد.

فصل ۴ اپیزود ۱۰ Star Mort Rickturn of the Jerri

امتیاز: ۹.۲

آخرین قسمت از فصل ۴ الگوی احساسی بسیار دراماتیک را برای همه ایجاد کرد که بسیاری از راه‌های دیگر را برای نویسندگان باز کرد تا تمام پیش نیاز‌های بخشی از ریک و مورتی را با ذاتی از چگونگی اختصاص دهند. روان انسان همیشه در حال تغییر است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو