زاویه پا‌های عیسی کلانتری چگونه تغییر کرد؟

زاویه پا‌های عیسی کلانتری چگونه تغییر کرد؟


منبع: برترین ها

102

1400/4/18

08:46


رویداد۲۴ در گزارشی به بررسی حواشی نوع نشستن رئیس سازمان محیط زیست پرداخته است.

رویداد۲۴ در گزارشی به بررسی حواشی نوع نشستن رئیس سازمان محیط زیست پرداخته است.

بی

در این گزارش می‌خوانیم:

* عیسی کلانتری هفته گذشته نه با اقداماتش بلکه با نوع نشستنش خبرساز شد. رسانه ها تیتر زدند: عیسی کلانتری بالاخره درست نشست!

* رئیس سازمان محیط زیست پدیده هفته گذشته بود؛ هنوز داغ دو خبرنگارِ کشته شده در جریان واژگونی اتوبوس خبرنگاران فراموش نشده که رئیس سازمان محیط زیست به عنوان متهم ردیف اول این واقعه نه تنها گزارش دقیقی از آنچه به وقوع پیوست ارائه نکرد بلکه همچنان با رفتارهای نسنجیده خود حاشیه سازی می‌کند.

* عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست که پیشتر نحوه نشستنش مقابل خبرنگاران بازمانده از این اتوبوس بلافاصله پس از این اتفاق و همچنین در مراسم یادبود مربوط به آنها مورد اعتراض قرار گرفته بود، به دیدار ابراهیم رئیسی رفت و تصاویری که از این دیدار منتشر شده نشان می‌دهد که رئیس پرحاشیه سازمان محیط زیست به درستی و بدون هیچ مشکلی می‌تواند روی صندلی بنشیند و پاهایش هم بسته باشد. رسانه‌ها تیتر زدند: تفاوت نشستن عیسی کلانتری جلوی مردم و رئیسی!، کلانتری بالاخره درست نشست، طرز نشستن کلانتری بار دیگر سوژه شبکه‌های اجتماعی شد،نشستن عیسی کلانتری مقابل رئیسی تغییر کرد؛ جمع‌ تر از همیشه! و ...

* ماجرا از آنجا شروع شد که بیش از ۲۰ نفر از خبرنگاران محیط زیست به دعوت از سازمان محیط زیست برای بازدید چند پروژه در دست احداث به ارومیه رفته بودند که اتوبوس آن‌ها در مسیر واژگون شد و علاوه بر مصدومیت چند خبرنگاران، دونفر از خبرنگاران به نام مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی، خبرنگاران ایسنا و ایرنا نیز جان خود را از دست دادند. عیسی کلانتری، شب همان روز حادثه برای دلجویی پیش خبرنگاران مصدوم می‌رود، اما مدل نشستن او روی صندلی آن هم در مقابل خبرنگار خانم به نحوی بود که انتقادات بسیاری را به دنبال داشت.

بی

* بعد از رسانه‌ای شدن این موضوع، محافظان و نزدیکان کلانتری اعلام کردند که او به دلیل مشکلاتی که در کمرش دارد، مجبور است اینگونه بنشیند. اما این موضوع چیزی از خشم خبرنگاران و همچنین کاربران فضای مجازی کم نکرد و باعث شد تا انتقاد‌ها همچنان روانه او شود. برخی هم از او خواستند که عذرخواهی کند. اما او نه برای جان باختن دو خبرنگاری که به دعوت سازمان او راهی ارومیه شده بودند عذرخواهی کرد و نه برای نحوه ناصحیح نشستنش بر صندلی.

* او در واکنش به انتقاد تند خبرنگاران در سخنانی انتقاد‌ها را مزخرف خواند و گفت: «این حرف‌های مزخرف را بعضی همکاران شما درمی‌آورند. نحوه نشستن من مثلا چطور بود؟ نحوه نشستن همیشگی من، همین طور است. چه عذرخواهی؟ برای چه؟ چه اتفاقی افتاده که عذرخواهی کنیم؟»

* کلانتری برای اینکه ثابت کند هیچ انتقادی به رفتارش وجود ندارد، در مراسم یادبود این دو خبرنگار جان باخته حضور پیدا کرد و در اقدامی باز هم به همان شیوه مورد انتقاد نشست و پا‌های خود را باز کرد تا این بار به عقیده برخی نمک بیشتری بر زخم خبرنگاران و منتقدین بپاشد.

بی

* در همین حین، کاربران در شبکه‌های مختلف اجتماعی، تصاویر متعددی از عیسی کلانتری در دیدار‌های مختلفی منتشر کردند و اعلام کردند که او اتفاقا خیلی خوب هم می‌داند که باید چگونه بنشیند.

* بعد از دیدار اخیر کلانتری با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب و انتشار تصاویر درست نشستن رئیس سازمان محیط زیست، بسیاری از رسانه‌ها و کاربران در شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصویر این دیدار او را نقد کردند و به او تاختند. همشهری نوشت: کلانتری بالاخره پاهایش را بست.

بی

* یکی از کاربران در فضای مجازی با بازنشر تصویر دیدار او و رئیسی نوشت: «این همان عیسی کلانتری است که می‌گفت من نوع نشستنم همین مدلیه...الان این همون نوع نشسته دقیقا همون مدل!»

* برخی دیگر هم با انتشار تصویر این دیدار با هشتگ کردن نام عیسی کلانتری جملاتی همچون «کمرش خوب شد» یا «پاهاش رو بست» را توییت کردند.

* عیسی کلانتری مدت‌ها است که به بهانه‌های مختلف سوژه رسانه‌ها می‌شود. از عملکرد ضعیف در سازمان محیط زیست، تا اصرار بر درست بودن نحوه نشستن در میان خبرنگاران. او هیچ‌گاه نه حاضر به استعفا شده و نه حتی یک عذرخواهی ساده. او یک شخصیت با دو پوزیشن متفاوت است که می‌توان آن را به رابطه با مردم و مسئولین تشبیه کرد.

بی

* اگر نگاهی به تصاویر دیدار‌های عیسی کلانتری با مقامات و مسئولین بیاندازید، به خوبی متوجه می‌شوید که در هیچ یک از این دیدارها، کلانتری بدین شکل ننشسته است و مشخص نیست که بر چه اساس می‌گوید من که همیشه به همین شکل می‌نشینم! شاید کلانتری منظورش این است که من همیشه در مقابل مردم اینگونه می‌نشینم و نه مسئولین! در این صورت بله، می‌توان سخن او را درست تلقی کرد.

* کلانتری آینه تمام قد رفتار مسئولین با مردم است. مردمی که حتی وقتی جانشان را از دست می‌دهند، بازهم یک مسئول با حالتی طلبکارانه روبه رویشان می‌نشیند و به جای عذرخواهی، آن‌ها را متهم به مزخرف گویی هم می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو