بازی ماندگار: تام هاردی در پیکی بلایندرز

بازی ماندگار: تام هاردی در پیکی بلایندرز


293

1400/4/18

12:22


از مجموعه نظرسنجی های سلام سینما درباره بازی های ماندگار و به یادماندنی از بازیگران سینمای ایران و جهان این هفته به سراغ ستاره محبوب هالیوود، تام هاردی در سریال پیکی بلایندرز رفته ایم.

بازی ماندگار: تام هاردی در پیکی بلایندرز

۲ ساعت پیش
از مجموعه نظرسنجی های سلام سینما درباره بازی های ماندگار و به یادماندنی از بازیگران سینمای ایران و جهان این هفته به سراغ ستاره محبوب هالیوود، تام هاردی در سریال پیکی بلایندرز رفته ایم.

بازی ماندگار: تام هاردی در پیکی بلایندرز

اختصاصی سلام سینما- تام هاردی یکی ازمطرح‌ترین ستاره‌های سال‌های اخیر هالیوود است و از جمله بازیگرانی که در سبک متد اکتینگ ایفای نقش می‌کند. این بازیگر محبوب زندگی پرماجرایی داشته و در سال‌های اول جوانی خود با مشکل اعتیاد و سو مصرف الکل و مواد مخدر دست و پنجه نرم می‌کرده است.

اولین حضور هاردی در سینما با فیلم «سقوط شاهین سیاه» به کارگردانی ریدلی اسکات در سال ۲۰۰۱ رقم خورد. هاردی با ایفای نقش قهرمان در فیلم «برانسون» نام خود را سر زبان‌ها انداخت و کمی بعدتر  حضور در «تلقین» کریستوفر نولان سکوی پرتابش شد.


ویدیوی ده نکته و حقیقت جالب درباره تام هاردی در کانال یوتیوب سلام سینما


هاردی که از همان اولین تجربیاتش در تلویزیون و سریال‌ها سابقه حضور داشت، در سال ۲۰۱۴ در سریال «پیکی بلایندرز» حضور پیدا کرد. این سریال انگلیسی، برای اولین بار در سال 2013 پخش شد. این مجموعه تلویزیونی تاکنون با استقبال فوق العاده ای مواجه شده و جوایز متعددی را از آن خود کرده است بعنوان مثال در سال 2015 نامزد جایزه بفتا بهترین سریال درام شد و در سال 2018 جایزه بفتا بهترین سریال درام را به خود اختصاص داد.

این سریال همچنین رتبه 55 را در لیست بهترین سریال‌های سایت IMDB دارد.

نقش‌آفرینی تام هاردی در «پیکی بلایندرز» را می‌توان یکی از بهترین تجربیات کارنامه کاری تام هاردی دانست. هرچند او یکی از نقش‌های مکمل سریال را به اجرا درمی‌آورد و حضورش کوتاه است اما در یاد می‌ماند. او که نقش آلفی سالامونز را ایفا می‌کند، در قسمت پنجم فصل دو برای اولین بار جلوی دوربین «پیکی بلایندرز» ظاهر شد. پس از آن هم در دو قسمت فصل ۳، سه قسمت از فصل چهارم و یک قسمت از فصل پنج حضور یافت.

بازی ماندگار تام هاردی

هاردی  نقش یک گانگستر را بازی می‌کند که رهبری دار و دسته‌ای از یهودیان را به‌عهده دارد.

هوش کاراکتر او لحظاتی غیرقابل پیش‌بینی و غافلگیرکننده را در داستان رقم می‌زند که تماشاگر را سر وجد می‌آورد. آلفی یکی از جذاب‌ترین و تحسین برانگیزترین نقش‌های مکمل «پیکی بلایندرز» است. منافع گروه او در بخش‌هایی از داستان با خانواده شلبی و رئیسشان توماس که قهرمان سریال است، دچار مخاطره می‌شود و این توماس و آلفی را رودر روی هم قرار می‌دهد.

جالب است بدانید تام هاردی و شارلوت ریلی (در نقش می کارلتون) در دنیای واقعی زن و شوهراند و دو فرزند دارند. 

بازی ماندگار تام هاردی در پیکی بلایندرز- رویارویی با کیلین مورفی

صحنه رویایی آن‌ها یکی از بهترین صحنه‌های سریال در میان تمامی فصل‌هاست. هرچند حضور کیلین مورفی در تمام طول سریال گیرا و جالب توجه است، اما درخشش هاردی در مقابل او با آن خشم بی‌رحمانه، همه نگاه‌ها را به خود می‌کشد. لحن و آوای کلام او در این سکانس خصوصا بسیار تاثیرگذار است و از همان آموزه‌های متداکتینگی هاردی سرچشمه می‌گیرد.

این خشمی که در نگاه و صدا و تک تک میمیک‌های او موج می‌زند، تماشاگر را مبهوت خود می‌کند و استایل کلاسیک و گریمش هم که مربوط به سال‌های پیش از جنگ جهانی دوم است، گیرایی این بازیگر جذاب را دوچندان می‌کند.

بازی ماندگار تام هاردی در پیکی بلایندرز- نظرسنجی

تام هاردی (Tom Hardy) متولد 15 سپتامبر 1977 در لندن، بازیگر است و اصالتا ایرلندی و انگلیسی می‌باشد. و برای تحصیل در رشته‌ی بازیگری به مدرسه‌ی درام ریچموند و به دنبال آن در سال 1998 به مرکز درام لندن رفت اما در سال 2001 برای بازی در سریال کوتاه «جوخه برادران» (Band of Brothers) و فیلم «Black Hawk Down» تحصیل خود را نیمه کاره رها کرد.

وی در سال 2007 با بازی در فیلم تلویزیونی «Stuart: A Life Backwards» نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد بفتا و سال بعد با بازی در «Bronson» موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر در ایندیپندنت اسپیریت بریتانیا شد.

تام هاردی برای اولین بار در سال 2009 در مجله‌ی ورایتی به عنوان یکی از ده بازیگر برتری که باید به تماشای بازی آن‌ها نشست، شناخته شد. 


اخبار مرتبط:

بازی ماندگار: کیلین مورفی در پیکی بلایندرز

ده بازی ماندگار از بازیگران نقش مکمل که درخشیدند


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو