نجات ١٠نفر از حریق ساختمان مسکونی

منبع: برترین ها

76

1400/4/18

21:04


سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات ١٠ نفر در پی وقوع حریق در یک ساختمان مسکونی خبر داد.

ایسنا: سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات ١٠ نفر در پی وقوع حریق در یک ساختمان مسکونی خبر داد.

سید جلال ملکی در این باره اظهار کرد: ساعت ١٣:٠١ دقیقه روز جاری یک مورد آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در بلوار نبرد، فلکه اول مقداد به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن دو ایستگاه به همراه نردبان هیدرولیکی و خودرو حامل تجهیزات به محل اعزام شدند.

نجات ١٠نفر از حریق ساختمان مسکونی

وی ادامه داد: محل آتش سوزی یک ساختمان مسکونی پنج طبقه بود. آتش از یکی از اتاق خواب های واحد مسکونی طبقه اول آغاز شده بود و به اتاق های مجاور و پذیرایی نیز سرایت کرده بود.

ملکی اظهار کرد: آتش به بالکن طبقه بالاتر نیز سرایت کرده بود و در آستانه گسترش به واحد بالایی بود. دود بسیار غلیظی هم تمام ساختمان را در بر گرفته بود. ساختمان از یک سو به حیاط پشتی و از سوی دیگر به معبر مشرف بود.

وی گفت: دسترسی برای نجات افراد از طریق بالابرها وجود نداشت هر چند که آتش نشانان همزمان با نردبان هیدرولیکی چند نفر را از لب پنجره ها خارج کردند اما تعداد دیگری از افراد داخل ساختمان گرفتار بودند. آتش نشانان همزمان با خاموش کردن آتش به داخل ساختمان رفتند تا افرادی که در ساختمان محبوس بودند را نجات دهند.

ملکی افزود: در نهایت آتش نشانان ١٠ نفر را از این ساختمان خارج کردند.

وی گفت: آتش توسط آتش نشانان خاموش شد و از گسترش بیشتر آن جلوگیری شد.

ملکی گفت: افراد نرده‌هایی برای جلوگیری از ورود افراد غریبه جلوی بالکن هایشان نصب می کنند. اما این نرده ها باید قابلیت بازشدن داشته باشد.تاکید سازمان آتش نشانی بر این است که حفاظ ها بازشو باشد تا اگر نیاز به انجام عملیات بود بشود آن ها را باز کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو