امارات، اف.بی.آی را فریب داد

منبع: برترین ها

77

1400/4/18

23:39


بر اساس یک گزارش جدید، اف.بی.آی به محمد بن راشد آل مکتوم نخست وزیر امارات متحده عربی برای اجرای دسیسه سال ۲۰۱۸ به منظور ربودن دختر خودش کمک کرده است.

ایسنا: بر اساس یک گزارش جدید، اف.بی.آی به محمد بن راشد آل مکتوم نخست وزیر امارات متحده عربی برای اجرای دسیسه سال ۲۰۱۸ به منظور ربودن دختر خودش کمک کرده است.

به نقل از پایگاه مدیاآی.تی.ای، این اتفاق زمانی رخ داد که شاهزاده لطیفه – با اسم کامل شیخه لطیفه بنت محمد آل مکتوم – تلاش کرد تا از قلمرو پدر میلیاردر خود فرار کند و مسافت ۲۰ مایلی را با جت اسکی و قایق تفریحی به سمت یک کشتی آمریکایی در سواحل عمان با این برنامه که خواستار پناهندگی آمریکا شود طی کرد.

امارات، اف.بی.آی را فریب داد

اما هشت روز بعد این کشتی مورد حمله گروهی از کماندوها قرار گرفت که اقدام به دستگیر کردن این شاهزاده و بازگرداندن پنهانی او به امارات کردند.

بر اساس گزارش یو.اس.ای تودی، اف.بی.آی نقشی اساسی در این حمله از طریق ارائه کردن داده های مکانی لازم برای پیدا کردن این شاهزاده به ربایندگانش ایفا کرده است.

بر اساس گزارش این نشریه، این شاهزاده به رغم قطع ارتباطات از سوی کاپیتان این کشتی، چند بار به ارسال پست و حذف آنها در اینستاگرام پرداخته و علاوه بر آن نیز از یک حساب ایمیل یاهو استفاده کرده است.

داده‌های مکانی مربوط به این رخدادها نزد شرکت KVH واقع در رودآیلند که به ارائه خدمات اینترنت این کشتی پرداخته ارسال شده‌اند.

منابع به یو.اس.ای تودی گفتند، امارات به اف.بی.آی اطلاع داده که این شاهزاده ربوده شده است. مشخص نشده که آیا این اداره از پروتکل‌های مناسب – که یک احضاریه را الزامی می سازند – به منظور دستیابی به داده‌های مکانی قبل از تحویل آنها پیروی کرده یا خیر.یکی از منابع گفت: "اف.بی.آی واقعا معتقد بود که این یک پرونده آدم‌ربایی است و آمریکا دارد به موفقیت آن کمک می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو