انیمشنی فوق‌العاده از داستان زندگی من و شما

منبع: برترین ها

141

1400/4/19

08:30


سمفونی ۵ بتهوون می‌تواند تجسم موسیقیایی آن چیزی باشد که حکیم عمر خیام آن را “چوگان قضا” نامیده است.

برترین‌ها: سمفونی ۵ بتهوون می تواند تجسم موسیقیایی آن چیزی باشد که حکیم عمر خیام آن را “چوگان قضا” نامیده است. دودل چائوس (Doodle Chaos) توانسته است با ساخت این انیمشن فوق العاده داستان زندگی من و شما را به تصویر بکشد. هر بار که این انمیشن را می بینم، چیز تازه ای را می بینم:

آرامش زندگی، دست اندازها و طوفان های آن، از دست دادن کنترل آن ، بالا رفتن ها و پایین آمدن هایی که گاهی تا مرز سقوط و نابود شدن کامل پیش می رود، ولی ناگهان شانس آوردن ها و پیدا شدن یک تکیه گاه و اندکی آرامش که آن هم باز موقتی است، و ناگهان ورود عشق و شخص دیگر در زندگی و کلی چالش جدید با این همراه جدید:

نزدیک شدن ها، دور شدن ها، گاهی فقط یک حرکت موازی در کنار هم، و ناگهان دوباره تنها شدن ها، و تردید برای جلو رفتن و بازگشتن ها و ناگهان ورود همراه و همراهان تازه بگونه ای کاملا تصادفی به زندگی و بازهم تکرار همان داستان های پیشین با آنها و بازهم پایانی عجیب و غیرمنتظره!

و باز زندگی که این بار با تردید و ترس ادامه می یابد با سرگیجه هایش، دور خود چرخیدن هایش، و سر جای نخستین قرار گرفتن هایش، سقوط ها و خرد شدن هایش و عقب عقب رفتن هایش!

و آرامشی که دیری نمی پاید و جریانی که تند و تند و تندتر می شود تا حدی که خیلی از همراهانت خرد و محو می شوند و در نهایت سکوت و به پایان رسیدن ناگهانی همه چیز و همه کس!

سمفونی ۵ بتهوون به عقیده خیلی ها بزرگترین اثر موسیقی تاریخ است. شاید این انیمیشن توانسته باشد با ظرافت وصف ناپذیری دلیل و فلسفه آن را به تصویر بکشد. توصیه می کنم بارها و بارها این انیمیشن را ببینید. چرا که همه آن ها بارها و بارها در زندگی من و شما رخ داده و خواهد داد!

انیمشنی فوق‌العاده از داستان زندگی من و شما

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو