آموزش آرایش خواستگاری چگونه باشد؟

آموزش آرایش خواستگاری چگونه باشد؟


منبع: بیتوته

90

1400/4/19

09:54


آموزش آرایش خواستگاری چگونه باشد؟



آرایش خواستگاری,آموزش آرایش خواستگاری,آرایش چشم ها در روز خواستگاری

آرایش خواستگاری

 

در روز خواستگاری چگونه باید آرایش کرد؟

روز خواستگاری هر دختری بی تردید یک روز با اهمیت و اثرگذار برای اوست. در این روز خانواده داماد احتمالاً برای نخستین بار دختر را می بینند و به همین علت اغلب اولین قضاوت ها در این روز انجام می شود. در این مقاله تصمیم داریم با ارائه اطلاعات موثر بعضی از این نگرانی های ذهنی را رفع کنیم.

از یک سو ، همه دختران دوست دارند در روز خواستگاریشان آرایش کنند و ظاهر زیبایی داشته باشند. ولی از سوی دیگر بعضی اعتقاد دارند از آنجا که در این روز بحث انتخاب وجود دارد ، دختر نباید ظاهر خود را با لوازم آرایشی عوض کند و بهتر است بدون آرایش یا آرایش خیلی کم ظاهر گردد.

 

برای آرایش صورت همیشه باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که هدف از آرایش کردن نباید عوض کردن چهره باشد. باید بدانید که هدف اصلی از آرایش صورت، رفع کردن و پوشاندن نقص ها و عیب ها است تا در آخر چهره طبیعی شما زیباتر شود، نه آنکه عوض شود. پس همیشه این نکته مهم را در انتخاب مدل آرایش خود برای روز خواستگاری در نظر داشته باشید.

 

در شب خواستگاری بهتر است از میکاپ های زنانه و تند استفاده نکنید زیرا این مدل میکاپ ها سن شما را بیشتر نشان می دهند و سبب می شوند چهره تان حالت دخترانه اش را از دست بدهد.

 

آرایش خواستگاری,آموزش آرایش خواستگاری,آرایش چشم ها در روز خواستگاری

آموزش آرایش خواستگاری چگونه باشد

 

آموزش آرایش خواستگاری

آماده سازی پوست برای خواستگاری

از آنجایی که قرار است آرایش یک روز کامل روی صورت تان بماند باید ماندگاری بالایی داشته باشد به همین علت پیش از مراسم عروسی باید پوست تان آماده باشد و زیرسازی کنید. بهتر است پیش از عروسی با مراجعه به پزشک همه مشکلات پوستی از جمله جوش، لکه و موهای زائد را رفع کنید.

 

آرایش پوست صورت برای خواستگاری

در آغاز باید پوست صورت را به صورت کامل به وسیله مرطوب کننده مناسب نوع پوستتان آبرسانی کنید تا نه تنها آرایش به خوبی بر روی آن بنشیند، بلکه تاثیری از خط های ناشی از بی آبی هم بر روی پوست باقی نماند. آنگاه برای یکدست ساختن بافت صورت و دوام بیشتر آرایش خود، حتما از پایه آرایشی مناسب نوع پوستتان استفاده کنید.

 

بعد از آن از یک کرم پودر نزدیک به رنگ پوستتان استفاده کنید و به کمک آن پوست را یکدست کنید. البته توجه داشته باشید که کرم پودر انتخابی شما باید با نوع پوستتان هماهنگ باشد. در آخر هم برای رفع  عیبهای احتمالی مثل تیرگی یا پف زیر چشم و یا جای لک و جوش، از یک کانسیلر استفاده کنید. رنگ کانسیلر را می توانید قدری روشن تر از رنگ پوست صورت خود انتخاب کنید.

 

آرایش خواستگاری,آموزش آرایش خواستگاری,آرایش چشم ها در روز خواستگاری

روز خواستگاری چطور آرایش کنیم

 

آرایش چشم ها در روز خواستگاری

چشم ها در آرایش روز خواستگاری خیلی مهم هستند؛ چون چشم ها در کانون توجه صورت قرار دارند و زیبایی آنها اثر قابل ملاحظه ای بر زیبایی همه صورت دارد. همانطور که پیش از این هم گفته شد، این نوع آرایش باید خیلی ملایم و دخترانه باشد. بنابراین بعد از استفاده از بیس سایه، بهتر است از سایه ای با رنگ ملایم و مات استفاده کند. آنگاه در قسمت پشت پلک، یک خط چشم باریک و بدون دنباله بکشید و توجه داشته باشید که از محدوده چشمتان خارج نشود. در آخر هم با یک ریمل به مژه های خود حالت بدهید. با این آرایش ملایم و طبیعی، حالت چشم های شما خیلی زیبا خواهد شد.

 

آرایش گونه ها در روز خواستگاری

بعد از آنکه با کرم پودر، پوست صورت خود را یکدست کردید، می توانید یک کانتور خیلی طبیعی داشته باشید و در آخر هم از یک رژگونه ملایم برای آرایش گونه استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که برای آرایش گونه ها از رنگ های هماهنگ با آرایش و همینطور رنگ های ملایم و طبیعی استفاده کنید تا فقط یک هاله از رنگ برای فرم دادن به صورت معلوم باشد. همینطور باید از استفاده از رنگ های برنز، تیره و غلیظ برای آرایش روز خواستگاری پرهیز کنید.

 

آرایش خواستگاری,آموزش آرایش خواستگاری,آرایش چشم ها در روز خواستگاری

چگونه در مراسم خواستگاری آرایش کنیم

 

آرایش لب ها در روز خواستگاری

همانگونه که گفته شد باید از انتخاب رژلبی با رنگ های تند و غلیظ به شدت دوری کنید و برای تکمیل آرایش خود از رژلب به طور کامل ملایم مثل صورتی یا گلبهی ملایم استفاده کنید. در آخر باید گفت که نوع آرایش و لباسی که برای روز مراسم خواستگاری انتخاب می کنید از اهمیت بالایی برخوردار است چون در چنین روزی شما در مرکز توجهات قرار دارید. از این رو آرایش ملایم، طبیعی و دخترانه مناسب چنین مراسمی است. چنین آرایشی نه تنها صورت شما را زیباتر می کند، بلکه چهره تان را هم بیش از حد عوض نمی شود.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو