آزمایشگاه‌های آنلاین به این دلایل قابل قبول نیست

82

1400/4/19

18:45


عضو هیات مدیره انجمن علمی آسیب شناسی ایران، با اشاره به فعالیت آزمایشگاه های آنلاین، گفت: جواب نمونه گیری های این قبیل آزمایشگاه ها قابل اعتماد نیست.

آزمایشگاه‌های آنلاین به این دلایل قابل قبول نیست

به گزارش بهداشت نیوز، محمدعلی برومند، روز شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰، در نشست خبری به وضعیت پاتولوژیست‌ها و رشته آسیب شناسی در کشور اشاره کرد و افزود: آزمایشگاه یک رشته و حرفه خاص در طبابت است و باید نگاه ویژه ای به این رشته داشت.
 
وی با اعلام اینکه جواب آزمایش‌های پزشکی ارتباط مستقیم با درمان بیمار دارد، گفت: بعد از شیوع کرونا، آمار نمونه گیری در منزل افزایش یافته است و از ابن حیث که این قبیل خدمات متوقف نشده، نکته مثبتی است‌.
 
استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران، در عین حال تاکید کرد: انجام نمونه گیری از بیمار در منزل زمانی خوب و مفید است که با نظارت مستقیم آزمایشگاه باشد. یعنی آن شخصی که برای نمونه گیری به منزل بیمار می‌رود، اولاً از تخصص کافی برای انجام آزمایش برخوردار باشد. ثانبا، آزمایشگاه مربوطه حتماً نظارت دقیق بر نحوه انحام آزمایش داشته باشد. در این شرایط، ارائه این خدمات در منزل کار خوبی است.
 
برومند به فعالیت آزمایشگاه‌های آنلاین اشاره کرد و گفت: متأسفانه فعالیت این آزمایشگاه از نظر ما قابل قبول نیست. چون نحوه نمونه گیری و شرایط انتقال نمونه به آزمایشگاه مشخص نیست و اساساً نمی‌دانیم چه کسی آزمایش را انجام می‌دهد.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا از وزارت بهداشت خواسته اید با این قبیل آزمایشگاه‌های آنلاین برخورد کند، افزود: متأسفانه فعالیت این آزمایشگاه‌ها تحت عنوان استارتاپ صورت می‌گیرد و دستگاه‌هایی غیر از وزارت بهداشت آنها را حمایت می‌کنند که باعث شده وزارت بهداشت هم کوتاه بیاید. در صورتی که استارتاپ ها برای اشتغال زایی مفید هستتد، اما نه برای حرفه‌ای که با سلامت مردم در ارتباط مستقیم است.
 
منبع: مهر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو