تاس گزارش داد، پارلمان هائیتی در رای گیری امروز خود، «جوزف لمبرت» رئیس مجلس سنا این کشور را به عنوان رئیس جمهور موقف برگزید.

بر اساس این گزارش، پرتال خبری «جونو ۷» هائیتی با اعلام این خبر نوشت: رئیس جمهور موقت جدید، جناب جوزف لمبرت در پیشگاه اعضای دولت و رهبران جامعه مدنی سوگند یاد خواهد کرد.

گفته می شود انتخاب لمبرت بر اساس قطعنامه‌ای انجام شده که ۸ رای مثبت از مجموع ۱۰ رای رهبران پارلمان را کسب کرده است.

لازم به ذکر است، روز چهارشنبه ۱۶ تیرماه «ژوونل موئیز» رئیس جمهور هائیتی، در محل سکونت خود هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت و کشته شد. در این حمله، همسر رئیس جمهور هائیتی زخمی شده و بر اساس این گزارش به بیمارستان منتقل شد.

پس از این حادثه روزنامه «میامی جرالد» روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد افراد مظنون به ترور «ژوونل موئیز» رئیس جمهور هائیتی اذعان می‌کنند که مأموران «اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده» هستند.

پیرو تحولات مربوط به ترور رئیس جمهور هائیتی، «لئون چارلز» مدیرکل پلیس ملی هائیتی با اشاره به اینکه تیمی مسلح و ۲۸ نفره شامل ۲۶ کلمبیایی و ۲ آمریکایی عملیات ترور «ژوونل موئیز» را اجرا کردند، خاطرنشان کرد که از کل این مهاجمان دو آمریکایی و ۱۵ کلمبیایی دستگیر شده، سه کلمبیایی دیگر کشته شده و هشت کلمبیایی مظنون دیگر تحت تعقیب هستند.

وی در ادامه افزود که «تسلیحات و ادوات بکار رفته در این عملیات ترور توسط پلیس جمع آوری شد».