نورپردازی استخر با ایده های شیک و لاکچری

نورپردازی استخر با ایده های شیک و لاکچری


منبع: دکوراسیون

189

1400/4/19

20:51


نورپردازی استخر

از نورپردازی برای کاهش آلودگی بصری و ایجاد آرامش در هر محیطی استفاده می گردد و علاوه بر این اگر نورپردازی به شیوه ای اصولی طراحی شود باعث می شود تا فضای هر محیطی چشم نواز شود. در ادامه ایده هایی برای نورپردازی استخر را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرند.

طراحی نورپردازی استخر با روش های کاربردی

استخرها به صورت روباز و سرپوشیده طراحی می شوند و برای زیبایی و امنیت بیشتر آن ها بهتر است نورپردازی به شیوه ای خلاقانه و کاربردی انجام شود همچنین اگر تمایل دارید فضای استخر در هنگام شب جلوه زیبایی داشته باشد بهتر است چراغ هایی را در اطراف آن قرار بدهید.

نورپردازی استخر

کهن استیل

اصول نورپردازی استخرهای رو باز

چراغ هایی که برای نورپردازی استخر به کار برده می شوند دارای دو نوع روکار و توکار می باشند که چراغ های توکار به همراه کاسه ای بتنی در فضای درونی دیوار قرار داده می شوند و سطح آن ها اغلب با سطح دیوار هم سطح می باشد که این موضوع به زیبایی بیشتر فضای استخر کوچک و بزرگ کمک زیادی می کند. چراغ های توکار شعاع نور کمی را از خود ساطع می کنند و سختی تعویض چراغ ها یکی از بزرگ ترین معایب آن ها می باشد.

استخرها چه خصوصی و چه عمومی باشند نیازمند نورپردازی می باشند و شما می توانید با طراحی نورپردازی مناسب کف و دیوار و رختکن و سطح آب را روشن کنید.

چاپ دی

دیزاین نور برای استخر

استخرهای رو باز برای استفاده از آفتاب و روشنایی در طی روز طراحی شده اند ولی ممکن است در شب نیز مورد استفاده قرار بگیرند. برای نورپردازی این مدل استخرها می توانید از چراغ ال ای دی و نورهای رشته ای استفاده نمایید همچنین می توانید چراغ هایی را در فضای درونی استخر قرار بدهید و در هنگام تاریکی شب چراغ ها را روشن کنید تا فضای استخر روشن تر شود و علاوه بر این لذت شنا برای شما چند برابر گردد.

اجرای دکوراسیون داخلی

طراحی شیک نورپردازی استخر

در صورت تمایل می توانید کل فضای استخر را به کمک چراغ های رنگی که در قسمت کف و دیواره نصب می کنید به رنگ دلخواه تان درآورید همچنین می توانید از چراغ ها با ترکیب رنگ های مختلف برای روشنایی استخر استفاده نمایید که در این صورت فضای استخر و اطراف آن رویایی تر به نظر می رسد. برای اینکه فضای استخر جذاب تر به نظر برسد می توانید از نورهای پراکنده در کف استفاده کنید همچنین برای اینکه نورپردازی کاربردی به نظر برسد بهتر است رنگ کاشی ها با چراغ هایی که قرار است نصب شوند تناسب داشته باشند.

دیزاین نور برای استخر

اصول نورپردازی استخرهای سرپوشیده

در استخرهای سرپوشیده نورپردازی سقف و کف از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و شما می توانید برای نورپردازی این مکان ها از منابع نوری ال ای دی استفاده نمایید همچنین می توانید یک ریسه لامپ رشته ای را از یک سمت به سمت دیگر بکشید تا روشنایی فضای استخر چند برابر شود در صورت تمایل می توانید دور تا دور استخر را به کمک فانوس هایی زیبایی تزیین نمایید.

نورپردازی استخر سرپوشیده

توجه داشته باشید که نورپردازی سقف نیازمند دقت و محاسبات تخصصی می باشد و باید به گونه ای انجام شود که میزان بازتاب نور از سطح آب را به حداقل برساند. از لامپ های رشته ای می توانید برای نورپردازی استخرهای سرپوشیده استفاده نمایید و یکی از مزیت های این نوع لامپ ها قیمت پایین و روشنایی بالای آن ها می باشد.

لامپ های هالوژنی نیز دارای نور قوی هستند و می توانند فضای استخرهای سرپوشیده را به راحتی روشن کنند. از چراغ ال ای دی امروزه استفاده زیادی می شود زیرا این نوع چراغ ها کم مصرف می باشند و می توانند نورهای رنگی نظیر قرمز و آبی و سبز را تولید کنند که به کمک این نورها می توان طیف گسترده ای از رنگ های بیشمار را ایجاد کرد.

نورپردازی شیک برای استخر سرپوشیده

نکات طلایی برای نورپردازی استخرها

  • در هنگام طراحی نورپردازی بهتر است منابع نوری را در دو طرف مقابل یکدیگر قرار بدهید با این کار می توانید تولید سایه ها را به حداقل برسانید.
  • در محیط کناری استخر بهتر است تا جایی که امکان دارد از نور روشن استفاده نمایید زیرا استفاده از نور کم رمق و سرد باعث می شود تا فضای محیط نامطلوب به نظر برسد و علاوه بر این نورهای روشن فضا را شادتر می کنند.
  • در هنگام نورپردازی قابلیت زیاد و کم شدن نور محیط را مد نظر داشته باشید.

دیزاین نورپردازی مخصوص استخر

  • در بخش رختکن بهتر است از نور ساده استفاده نمایید زیرا این بخش نیاز به نورپردازی خاصی ندارد و فقط لازم است که شما فضای آن را روشن نمایید.
  • برای روشن کردن سطح آب استخر می توانید از نورها با رنگ ملایم و خنثی استفاده نمایید. از نورهای رنگی بهتر است استفاده نکنید زیرا این نوع نورها در هنگام انعکاس با سطح آب درخشندگی بیشتری پیدا می کنند و باعث آلودگی بصری می گردند.
  • به روشن کردن سطح آب توجه ای ویژه داشته باشید زیرا این مسئله علاوه بر این که به زیبایی محیط کمک زیادی می کند باعث می شود تا ایمنی استخر نیز بالا برود.

نورپردازی رنگی استخر

  • استاندارد بودن وسایلی که در نورپردازی مورد استفاده قرار می گیرند از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و بهتر است شما در این زمینه از یک متخصص کمک بگیرید.
  • اگر تمایل دارید کف استخر نور کافی داشته باشد بهتر است درصد کلر موجود در آب را هم مد نظر داشته باشید و تجهیزات مناسب با درصد کلر را تهیه کنید زیرا کلر خاصیت خورندگی زیادی در طول زمان دارد.

نورپردازی توکار استخر

  • اگر تمایل دارید فضای استخر نورهای رنگی داشته باشد بهتر است در انتخاب نور رنگی حساسیت لازم را به خرج بدهید و از رنگ هایی استفاده کنید که در کنار یکدیگر فضای خیره کننده ای را ایجاد کنند.
  • توجه داشته باشید که اگر استخر شما در باغ یا ویلا می باشد بهتر است فضای آن را به قدری روشن کنید که در هنگام شب بتوانید به راحتی شنا کنید و از فضای اطراف نیز نهایت لذت را ببرید.

نورپردازی استخر روباز

در این مطلب با نحوه نورپردازی استخر برای فضای استخرهای کوچک و بزرگ آشنا شدید که امیدواریم با ایده گرفتن از این روش ها بتوانید فضای خیره کننده ای را در استخر منزل و ویلا یا باغ ایجاد کنید همچنین از این ایده ها برای طراحی نور استخرهای عمومی نیز استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو