با این ماسک‌های زیبایی صورت آشنا شوید

67

1400/4/19

21:52


استفاده از ماسک صورت یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای آب‌رسانی به پوست است.

با این ماسک‌های زیبایی صورت آشنا شوید

به گزارش بهداشت نیوز، استفاده از ماسک‌های صورت بهترین راهکار برای رساندن مواد مغذی و ویتامین‌ها به پوست صورت است. تنها باقی ماندن ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماسک بر روی صورت می‌تواند باعث شادابی و نشاط پوست شود. امروزه ماسک‌های مختلف زیادی در بازار وجود دارد که هر کدام خواص متعددی دارند. با این حال، خواص مشترک بیشتر ماسک‌های صورت آبرسان بودن آن‌ها برای پوست صورت است. در حقیقت ماسک‌های صورت طوری طراحی شده اند تا بیشترین میزان آب را به پوست رسانده و باعث مرطوب ماندن پوست در بازه بلند مدت شوند.
 
ماسک‌های صورت به طور عمومی به دو دسته تقسیم می‌شوند:
 
*دسته نخست، ماسک‌های کرمی هستند که در قوطی به فروش می‌رسند و فرد پس از استفاده از آن‌ها باید صورت خود را بشوید.
 
*دسته دوم، ماسک‌های ورقه‌ای (sheet mask) هستند که از بافت‌های کتان، ابریشم و یا کاغذ آغشته به مواد ساخته و به صورت قالب طبیعی صورت تولید می‌شوند.
 
می‌توانید از هر کدام از این ماسک‌ها که علاقه‌مند بودید استفاده کنید. در صورت استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای نیازی به شستن صورت پس از استفاده از آن نیست. ماسک‌های کرمی غالباً با نام ترکیبی که از آن ساخته شده اند نام گذاری می‌شود.
 
ویژگی ماسک های کرمی
ماسک‌های کرمی این قابلیت را به فرد می‌دهد که تنها برای منطقه خاصی در صورت از آن استفاده کند. برخی علاقه دارند از یک نوع ماسک خاص برای ناحیه T صورت (پیشانی و بینی) استفاده کنند و برای گونه و چانه از ماسکی دیگر بهره بگیرند.یکی از ویژگی‌های خارق العاده درباره ماسک‌ها این است که می‌توانید به طور همزمان از چند ماسک مختلف در صورت استفاده کنید. برای مثال، ماسک‌های رس برای پوست‌های چرب مناسب است. با این حال، می‌توانید از ماسک‌های دیگر نیز برای درخشندگی و آبرسانی پوست بهره بگیرید.
 
ویژگی ماسک های ورقه ای
ماسک‌های ورقه‌ای به طور معمول از کاغذ ساخته شده و برای آبرسانی عمیق‌تر به پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای اثر گذاری بیشتر چنین ماسک هایی، می‌توانید با انگشتان دست اقدام به ماساژ آرام پوست کنید. با این حال، باید در زمان انتخاب نوع ماسک به نوع پوست خود توجه داشته باشید. برای پوست‌های خشک، چرب، عادی، و یا حساس ماسک‌های متفاوتی در بازار وجود دارد. برای این کار می‌توانید از یک پزشک پوست و زیبایی مشورت بگیرید.
 
منبع: تابناک
 
 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو