طرز تهیه کباب تابه ای پنیری

کباب تابه ای پنیری , طرز تهیه کباب تابه ای پنیری , دستور پخت کباب تابه ای پنیری

کباب یکی از غذاهای سنتی ایرانی و ترکی است که طرفداران زیادی دارد و برای مهمانی و جشن ها، پای ثابت غذاها است. کباب تابه ای با استفاده از گوشت چرخ کرده مزه دار شده درون تابه سرخ و پخته، می شود. کباب تابه ای پنیری مشابه کباب تابه ای است با این تفاوت که به صورت شکم پر تهیه می شود و کل کباب به صورت یک دست در فر طبخ می شود. درون کباب نیز از پنیر پیتزا استفاده شده است. این غذا را می توان به صورت تک نفره در قالب های کوچک نیز تهیه کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب تابه ای پنیری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۱ کیلو گرم
پیاز۱ عدد
سیر۳ حبه
فلفل قرمز۲ عدد
فلفل سبز۳ عدد
جعفری۱ دسته
رب۱ قاشق غذا خوری
فللف سیاه۱ قاشق چای خوری
نمک۳ قاشق چای خوری
پول بیبر۱ قاشق چای خوری
مواد میانی
پنیر پیتزا۳۰۰ گرم
مواد لازم برای سس
آبنصف استکان
رب گوجه فرنگی۱ قاشق مربا خوری
روغن زیتون۴ قاشق غذا خوری
برای تزیین روی غذا
فلفل۳ عدد
گوجه۳ عدد

طرز تهیه کباب تابه ای پنیری

مرحله اول

در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را به صورت ریز یک دست خرد می کنیم. فلفل ها و جعفری را هم به صورت ریز و یکدست با چاقو خرد می کنیم. سپس یک کاسه برداشته و گوشت چرخ کرده را درون آن می ریزیم.

مرحله دوم

سپس سبزیجات خرد شده و ادویه ها را به آن اضافه کرده و با هم ورز می دهیم تا یکدست شود. داخل سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم. نصف کمتر از مواد چرخ کرده را کف قالب روی کاغذ روغنی پهن می کنیم.

مرحله سوم

بعد با کمک کاغذ از سینی خارج کرده و کنار می گذاریم. در ادامه کف و دیواره های قالب را ۱ قاشق مربا خوری رب می مالیم. سپس باقی مانده چرخ کرده را کف قالب پهن می کنیم و کمی تا دیواره ها بلند می کنیم.

مرحله چهارم

سپس پنیر پیتزا را با فاصله یک بند انگشت از کناره ها وسط روی گوشت می ریزیم. با گوشت چرخ کرده ای که روی کاغذ روغنی پهن کرده ایم، روی پنیر پیتزا را می پوشانیم. و کناره ها را با کمک آب و فشار انگشت دست، کاملا بهم می چسبانیم.

مرحله پنجم

در یک کاسه، رب و آب و روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و وقتی که یکدست شد، روی گوشت می ریزیم. فلفل و گوجه ها را هم به صورت حلقه ای برش می زنیم و کنار و روی کباب می چینیم. گوشت را در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد می پزیم.

مرحله ششم

زمان پخت گوشت حدودا ۳۰ تا ۴۰ دقیقه می باشد. سپس از فر خارج کرده و قبل از این که سرد شود به صورت داغ داغ سرو می کنیم. این کباب چرخ کرده بسیار خوشمزه است و با وجود پنیر بین آن، می تواند یک غذای خاص با طعم متفاوت باشد.