طرز تهیه جوجه کباب فخری

جوجه کباب فخری , طرز تهیه جوجه کباب فخری , دستور پخت جوجه کباب فخری

کباب یکی از غذاهای سنتی ایرانی و ترکی است که طرفداران زیادی دارد و برای مهمانی و جشن ها، پای ثابت غذاها است. جوجه کباب یکی از آن هاست که در هر جایی از ایران با مواد مختلفی مزه دار می شود. یکی از این نوع جوجه کباب ها جوجه کباب فخری است. یکی از نایاب ترین و گرانترین انگور موجود در ایران انگور فخری است که طبع گرمی دارد. غوره انگور فخری از نظر طعم و مزه جزو بهترین غوره و آب غوره های دنیا محسوب می شود. شهرستان ملکان قطب تولید انگور مخصوصا انگور فخری در سطح استان آذربایجان شرقی و ایران بوده و به «شهرالههٔ انگور» در دنیا مشهور است. برای مشاهده اموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب فخری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مرغ۱ کیلو گرم
پیاز۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدارلازم
آب غوره فخرینصف پیمانه

طرز تهیه جوجه کباب فخری

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب خوشمزه و مخصوص به روش فخری در ابتدای کار، مرغ را به صورت تکه های جوجه کبابی برش می زنیم. سپس درون یک کاسه می ریزیم. پیاز ها را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه هم به پیاز اضافه کرده و با هم به خوبی ترکیب می کنیم، سپس با دست ماساژ می دهیم تا پیاز آب بیندازد و له و نرم شود. سپس تکه های گوشت مرغ را به پیاز ها اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

آب غوره را به آن اضافه کرده و می گذاریم تا حداقل به مدت ۱۰ تا ۱۲ ساعت استراحت کند. حالا روی سینی فر یا روی ذغال و منقل جوجه ها را کباب می کنیم. سپس با برنج و دورچین گوجه و فلفل کبابی و ماست و زیتون سرو می کنیم.