طرز تهیه سالاد الویه بازاری

سالاد الویه بازاری , طرز تهیه سالاد الویه بازاری , دستور پخت سالاد الویه بازاری

سالاد یکی از پیش غذاهایی است که مورد علاقه افراد زیادی قرار دارد. همچنین از بعضی سالادها می توان به عنوان وعده سبک غذایی نام برد. یکی از انواع این سالاد ها، سالاد الویه است. این سالاد را می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و یا عصرانه در تولد ها سرو نمود. در این دستور، طرز تهیه سالاد الویه بازاری بیان شده است که به صورت قالبی تهیه و سرو می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد الویه بازاری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر
سینه مرغ۱ عدد
سیب زمینی کوچک۱۰ عدد
تخم مرغ۲ عدد
سیر خام۲ حبه
نخود فرنگی۲ قاشق غذا خوری
خیار شور۱۰۰ گرم
سس مایونزبه مقدار لازم
مواد لازم برای تزیین
گوجه۱ عدد
سبزی ریحان و نعنابه مقدار لازم
زیتونبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد الویه بازاری

مرحله اول

برای تهیه سالاد الویه خوشمزه و مخصوص به روش بازاری در ابتدای کار، سیب زمینی ها را شسته و درون یک قابلمه با مقدار کافی آب می گذاریم تا بپزد. تخم مرغ هایی هم که هم دمای محیط شده است را به آن اضافه کرده تا در کنار سیب زمینی ها آب پز شود.

مرحله دوم

در این مرحله خیار شور ها را هم به صورت نگینی ریز یا رنده می کنیم. در ادامه نخود فرنگی ها را هم شسته و درون کمی آب در قابلمه می ریزیم و می گذاریم تا بجوشد و بپزد. مرغ ها را هم درون یک قابلمه با کمی آب می گذاریم تا بپزد.

مرحله سوم

در این مرحله در صورت تمایل مقداری کمی رب گوجه فرنگی هم به آن اضافه کرده و می گذاریم تا مزه دار شود. سپس آن را ریش ریش می کنیم. سیب زمینی ها که پخته شده است را پوست می کنیم و با گوشت کوب می کوبیم تا له شود.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ ها را هم پوست گرفته و به صورت ریز رنده می کنیم و به سیب ها اضافه می کنیم. سیر را هم رنده کرده و به آن اضافه می کنیم. خیار شور و نخود را هم به آن اضافه کرده و با سس مایونز مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا به مقدار دلخواه نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کرده و خوب ترکیب می کنیم تا با ادویه یکدست شوند، سپس مزه آن را تنظیم می کنیم. اگر می خواهید سالاد کاملا شبیه شالاد بازاری شود باید انرا به صورت کامل با مخلوط کن پوره کنیم.

مرحله ششم

سپس سالاد آماده شده را درون یک قالب یا کاسه مناسب می ریزیم و با پشت قاشق فشرده کرده و درون یخجال قرار می دهیم تا مزه ها به خورد هم برود. سپس آن را در ظرف مناسب برگردانده و با گوجه و زیتون و ریحان و نعنا تزیین می کنیم.