ساخت بزرگترین آمبولانس شناور جهان! + عکس

35

1400/4/20

08:11


نخستین کشتی بیمارستانی جهان رد روور (Red Rover) نام داشت که از آن در سال ۱۸۶۰ در جنگ داخلی آمریکا بهره جستند.

ساخت بزرگترین آمبولانس شناور جهان! + عکس

یک شرکت سوئدی ساخت بزرگترین کشتی بیمارستانی جهان را به پایان رسانده است؛ این بیمارستان به زودی از بندری که در آن ساخته شده است به چین منتقل شده و سپس به اروپا می‌رود. ساخت کشتی حدود ۷ سال پیش تصویب شد و اجرای آن از سوی یک شرکت سوئدی انجام شد. این پروژه در بندری که به ساخت کشتی‌ها در شمال شرقی چین اختصاص داشت، اجرا شد.
 

ساخت بزرگترین آمبولانس شناور جهان! + عکس

 
برای اطمینان از کارایی کشتی بیمارستانی بر روی دریا، این کشتی در ماه می‌برای انجام یک سفر آزمایشی به کار گرفته شد و پس از آن اعلام شد که کاملا آماده کار است و با عنوان «رحمت جهانی» نامگذاری شد.این کشتی مانند کشتی‌های تفریحی ساخته شده است، اما به جای اینکه شامل هتل‌ها و فروشگاه‌های سرگرمی باشد شامل یک بیمارستان بزرگ و بسیار مجهز است تا بتواند به موارد مختلف پزشکی رسیدگی کند.
طول کشتی ۱۷۴ متر و شامل ۶ اتاق عمل و ۱۵۰ تخت است. هزینه ساخت آن تقریباً ۱۵۰ میلیون یورو است که از سوی بودجه اهدا کنندگان تأمین شده است و آموزش پزشکان و کارآموزان از مهمترین اولویت‌های آن خواهد بود، زیرا این کشتی می‌تواند ۶۰۰ کارآموز را به کار گیرد. کشتی از چین به بلژیک می‌رود تا مجهز به برخی تجهیزات شود سپس به سنگال آفریقا می‌رود.
 
کشتی بیمارستانی چیست؟
کشتی بیمارستانی گونه‌ای از کشتی است که کارکرد اصلی آن به عنوان تأسیسات پزشکی و بیمارستانی است. بیشتر این کشتی‌ها در نزدیکی مناطق جنگی یا در همراهی با نیرو‌های دریایی کشور‌ها در سراسر جهان کاربرد دارند. گشودن آتش به سوی کشتی بیمارستانی عموماً به عنوان جنایت جنگی به‌شمار می‌آید. کارکرد این شناور‌ها درمان و جابه‌جایی سربازان و شهروندان زخمی تا هنگام رساندن آن‌ها به بیمارستان‌های ارتشی یا غیرنظامی در خشکی است.
 
 

ساخت بزرگترین آمبولانس شناور جهان! + عکس

 
نخستین کشتی بیمارستانی جهان رد روور (Red Rover) نام داشت که از آن در سال ۱۸۶۰ در جنگ داخلی آمریکا بهره جستند. از کشتی‌های بیمارستانی در آب‌های جهان برای مأموریت‌های بشردوستانه نیز بهره می‌گیرند و از این‌رو برای آن‌ها نام کشتی نیکوکاری نیز به‌کار رفته‌است. برای کشتی‌های بیمارستانی گاه نام‌هایی هم‌چون آمبولانس نیروی دریایی و آمبولانس شناور نیز به‌کار می‌رود.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات


تصویری


ویدئو