محمدعلی ابطحی، چهره سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که آیا پیش می کنید کابینه رئیسی اصولگرا است یا فراجناحی؟ گفت: من فکر می کنم کابینه آقای رئیسی، کابینه اصولگرای خوش خیمی باشد یعنی تندرو نیستند و فکر نمی کنم خارج از چارچوب اصولگرایی باشند.

ابراهیم رئیسی با «دولت فراجناحی» تندروها را کنار می زند؟

او درباره گمانه ها درباره جایگاه معاون اولی، وزارت کشور و وزارت خارجه دولت اینده عنوان کرد: در این باره اطلاعات ویژه ای ندارم اما به نظر می رسد که آقای مخبر شانس بیشتری برای معاون اولی دارد. درباره دو وزارتخانه دیگر هیچ فکری ندارم. تصور می کنم آقای حسینی تاش بیشتر از آقای باقری کنی برای وزارت خارجه شانس داشته باشد.

امیدوارم نه جلیلی نه مخبر و نه نیکزاد معاون اول نشوند

احمد کریمی اصفهانی، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز در پاسخ به این سوال که آیا پیش می کنید کابینه رئیسی اصولگرا است یا فراجناحی؟  گفت: به نظر می‌رسد کابینه آقای رئیسی، فراجناحی است و غیر از این هم نمی تواند باشد. یک رئیس جمهوری که مکتبی و تابع ولایت فقیه است باید در کابینه فراجناحی، شایسته ها را انتخاب کند تا بتواند برنامه‌هایش را پیاده کند.

ابراهیم رئیسی با «دولت فراجناحی» تندروها را کنار می زند؟

او در پاسخ به این سوال که گفته می شود رقابت برای معاون اولی بین نیکزاد، مخبر و جلیلی است، گفت: به نظر می رسد هیچ کدام از اینها نباشند امیدواریم فردی توانمندتر برای انجام کارها انتخاب شود.

کریمی اصفهانی در پیش بینی از وزیر کشور و وزیر خارجه دولت آینده براساس گمانه های مطرح شده، گفت: بستگی دارد در میان معرفی هایی که صورت گرفته، چه کسی شایسته تر باشد. نمی‌توان در این باره پیش بینی خاصی داشته باشم.