یک جمله وجود دارد که می‌گوید مصرف بیش از حد هر چیزی مضر است که در مورد گوجه فرنگی نیز کاملا درست است. اگر بیش از حد گوجه فرنگی مصرف می‌کنید، مراقب باشید، زیرا ممکن است منجر به بروز برخی از عوارض جانبی در بدن شما شود. در ادامه به برخی از عوارض جانبی مصرف بیش از حد گوجه فرنگی اشاره شده است؛ 

رفلاکس اسید معده

همانطور که می‌دانید گوجه فرنگی ماهیت اسیدی دارد؛ بنابراین، پس از مصرف بیش از حد گوجه فرنگی، به دلیل اسید معده اضافی ممکن است سوزش معده یا رفلاکس اسید را تجربه کنید. اگر از استرس گوارشی رنج می‌برید یا علائم GERD (رفلاکس معده) دارید، باید به راحتی گوجه فرنگی را حذف کنید. علائم آلرژی به گوجه فرنگی اغلب بلافاصله پس از مصرف میوه بروز می‌کنند.

مشکلات مربوط به کلیه

طبق گفته متخصصان، افرادی که به بیماری‌های مزمن کلیوی مبتلا هستند باید مصرف پتاسیم را محدود کنند و گوجه فرنگی سرشار از آن است. مقادیر بالای اگزالات نیز اگر بیش از حد مصرف شود، می‌تواند منجر به مشکلات کلیوی شود.

سندرم روده تحریک‌پذیر

گوجه فرنگی، با توجه به پوست و دانه‌های تحریک کننده، ممکن است باعث سندرم روده تحریک پذیر شود و اگر از پیش دچار IBS هستید، به گفته متخصصان گوجه فرنگی می‌تواند باعث نفخ شکم شود. گوجه فرنگی همچنین یکی از رایج‌ترین مواد حساسیت زای غذایی است که ممکن است مشکلات روده‌ای ایجاد کند؛ بنابراین بهتر است گوجه فرنگی را به میزان متوسط ​​مصرف کنید.

درد مفصل

تحقیقات مداوم نشان می‌دهد که مصرف بیش از حد گوجه فرنگی می‌تواند باعث تورم و درد در مفاصل شود، زیرا آن‌ها مملو از یک آلکالوئید به نام سولانین هستند که مسئول تجمع کلسیم در بافت‌هاست و بعدها منجر به التهاب می‌شود.

آلرژی و عفونت

ترکیبی به نام هیستامین در گوجه فرنگی ممکن است منجر به جوش‌های پوستی یا واکنش‌های آلرژیک شود. از این رو اگر به گوجه فرنگی حساسیت دارید، ممکن است دچار تورم دهان، زبان و صورت، عطسه و عفونت گلو شوید. در ضمن گوجه فرنگی می‌تواند باعث درماتیت تماسی آلرژیک شود. در صورت حساسیت به پوست، فقط با لمس میوه، خارش و متورم می‌شود.